Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat een prachtige bussen. Heel stil, prachtige geblindeerde ramen, snelle deuren en rijdt als een zonnetje. Vind wel dat de stoelen voorin vrij rechtop zitten, misschien iets te rechtop.
Mensen hebben wel wat moeite met de achterdeuren omdat de knoppen om te openen zich op de deur zelf bevinden, maar dat zal kwestie van gewenning zijn.
Mensen hebben wel wat moeite met de achterdeuren omdat de knoppen om te openen zich op de deur zelf bevinden, maar dat zal kwestie van gewenning zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een bus met twee zijden. Zeer stil in de binnenkant zelfs nog stiller dan Eindhoven en rijdt beter. Echt goed voor stadsvervoer.
Zeer indrukwekkende binnenkant, modern design wat gepaard gaat met een lelijke goedkope uitstraling aan de buitenkant naar mijn mening. De achterkant lijkt wel op een Friese rammelbak. Ik hoop dat Evobus snel komt met een citaro G E-cell.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Weet iemand wat er is gebeurd met lijn 2 voor vandaag, ik kan geen geplande ritten vinden voor vandaag 8-12-2017 op ov info.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Qbuzz 3067 is de allereerste bus die als Q-link rood in Emmen rijdt vandaag.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Komen er nog meer van die oude zooi of komen er ook nog nieuwe meer comfortabele wagens??
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Opvallend, want die komt van lijn 5/6. Daar rijden vandaag iig de 3068 en 3423 op die van 1/2 komen.Kevster schreef:Qbuzz 3067 is de allereerste bus die als Q-link rood in Emmen rijdt vandaag.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nieuw is niet altijd hetzelfde als comfortabel hoor.busfanNL schreef:Komen er nog meer van die oude zooi of komen er ook nog nieuwe meer comfortabele wagens??
Zo vind ik de Citaro C2, die destijds voor Qlink 3 en 4 is besteld, minder comfortabel dan de Citaro's die al sinds eind 2009 op de stadsdienst van Groningen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Daar heb je gelijk mee. Maar bijvoorbeeld de nieuwe Citaro G c2's voor qlink lijn 6 die hebben echt streekstoelen. *bus* Dat lijkt mij voor Emmen-Klazienaveen ook wel op zijn plaats.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vergeet niet dat het nauwelijks 2 jaar is dat die bussen er nog rijden, dus waarom zouden ze investeren als het niet nodig is?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, daar heb jij weer een punt. Maar de nieuwe wagens (vanaf ongeveer 2014) in Groningen zijn toch ook nieuw met verplichte overname in de volgende concessie? Dus waarom niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Volgens mij gaan er een aantal oudere wagens van 5/6 naar Emmen. De oude 1/2 wagens gaan naar 5/6.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wagens 3421 3422 3068 vandaag gezien op lijn 5 zijn in paarse kleuren nu.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Daarom vind ik die oude arriva touring zooi veel lekkerder rijden dan die nieuwe Friese intouro's die gek genoeg op HOV GD lijnen rijden. Ik ben benieuwd hoe het morgen allemaal gaat rijden vanwege de winterse omstandigheden en de nieuwe dienstregeling. Ik heb gezien dat de 15 vaker zou rijden, komt er dan geen materieel te kort voor qlink 15? De site van qbuzz ligt er nu uit.busfanNL schreef:Komen er nog meer van die oude zooi of komen er ook nog nieuwe meer comfortabele wagens??
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bedoel je met oude zooi die 71xx serie van touring. Die zijn wel relaxed ja. *bus*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
7164 (ex Terschelling bus)
7173
7181 t/m 7184. waarvan de 7184 een hele luide retarder heeft.
Deze heeft arriva ook vernieuwd. Er zitten in de 7181 t/m 7184 en de 7164 nieuwe 16:9 info schermen en is voorzien van wifi.
7173
7181 t/m 7184. waarvan de 7184 een hele luide retarder heeft.
Deze heeft arriva ook vernieuwd. Er zitten in de 7181 t/m 7184 en de 7164 nieuwe 16:9 info schermen en is voorzien van wifi.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er is al sinds de start van Q-link 1 Capacity over.busfanNL schreef: Ik heb gezien dat de 15 vaker zou rijden, komt er dan geen materieel te kort voor qlink 15? De site van qbuzz ligt er nu uit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er staat een Citea bij Groningen Noord waarvan chauffeur op noodknop gedrukt heeft (lijnfilm OOV). Twee politiewagens aanwezig waarvan 1 er met loeiende sirenes heen ging. Zag er niet uit als een aanrijding.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het gaat niet lekker met de lijnen 1 en 2 vandaag.
Zag vanochtend om 10.10 uur vanuit de trein in Zuidhorn een lijn 1 tegen de lader staan en een tweede elektrische bus erachter. Paar minuten later zag ik nog een bus rijden bij Aduard richting Groningen.
Nu zie ik op ovzoeker slechts een bus op de hele lijn 1 rijden. Mag hopen dat er meer zijn en dat lijn 2 ook met vertraging rondrijdt, al is de ene bus 13 uren te vroeg en de andere 13 uren te laat
Zag vanochtend om 10.10 uur vanuit de trein in Zuidhorn een lijn 1 tegen de lader staan en een tweede elektrische bus erachter. Paar minuten later zag ik nog een bus rijden bij Aduard richting Groningen.
Nu zie ik op ovzoeker slechts een bus op de hele lijn 1 rijden. Mag hopen dat er meer zijn en dat lijn 2 ook met vertraging rondrijdt, al is de ene bus 13 uren te vroeg en de andere 13 uren te laat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er zijn technische problemen, ik vermoed met de pantografen ;). Ze rijden nu zonder dienstregeling.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ook na drie dagen rijden ze nog niet op tijd en lijn 12 rond Emmen schijnt ook nog niet lekker te lopen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Normaal zegt men dat de Ebusco’s onbetrouwbaar zijn (al heb ik het gevoel dat dat steeds beter gaat, verwarming doet het eindelijk), maar de 100-9 omloop werd vanochtend met een LE gereden die bij Van Swietenlaan gestrand is met vastgelopen remmen. Hoorde dat er een behoorlijke brandlucht in de bus hing.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Scheelt wel dat de bus strandt in Groningen zelf, dan zijn er verschillende lijnen waarmee deze mensen verder kunnen. Een vervangende bus kost meer tijd.
Rijden de waterstofbussen eigenlijk al?
Rijden de waterstofbussen eigenlijk al?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat is een zeer bekend Citaro-probleem. Niet de eerste! 3009 is zo aan z’n einde gekomen.Nicketick schreef:Normaal zegt men dat de Ebusco’s onbetrouwbaar zijn (al heb ik het gevoel dat dat steeds beter gaat, verwarming doet het eindelijk), maar de 100-9 omloop werd vanochtend met een LE gereden die bij Van Swietenlaan gestrand is met vastgelopen remmen. Hoorde dat er een behoorlijke brandlucht in de bus hing.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten