Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Vanuit Groningen gaat er in de spits tevens een snelbus 160 naar de Eemshaven rijden.
(https://www.ovbureau.nl/actueel/2019/voorgenomen/)
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Lijn65 schreef:De trein bedient alleen de veerboot en komt niet in de buurt van de echte werkgelegenheid, zoals het datacentrum van Google. De bus gaat daarom ook juist de doelgroep personeel bedienen, en niet de veerboot.
Zo werkt dat toch met een trein? 1 station op een centrale plek in een dorp waar iedereen maar naartoe mag fietsen.
Als ik met de trein naar m'n werk wil kan ik eerst 3 km fietsen, de bus is 300 meter lopen.
Bussen moeten altijd het werk afmaken wat de trein niet kan doen. 2 heel verschillende dingen. Er bestaat geen lange afstand trein die voor je deur stopt (ja voor 0,1% van de reizigers misschien).

Nu gaan ze proberen een dorp uit de route te halen voor een paar minuten rijtijd, waar ze nog niet genoeg aan hebben voor het omrijden via de Eemshaven.
Laat dan die bus eerder vertrekken. Sluit in Uithuizen niet aan op bus 61 uit Groningen (waar ook genoeg rijtijd op zit)? Laten we die toch ook eerder vertrekken. Sluit niet meer aan op de trein uit Zwolle? tjah....
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Lijn65 schreef: Hoe is de route van lijn 41 een flinke omweg trouwens? Lijn 41 gaat via de Eemshaven naar Uithuizen rijden, en niet via Uithuizen naar de Eemshaven.
Klopt, die moet ik even intrekken. Er werd eerst in berichtgeving gesproken van 'doorrijden' naar de Eemshaven.

Blijft wel staan overigens dat er 7,4 kilometer (dacht ik) extra lengte aan de route toegevoegd wordt volgens de plannen. Dat is voor OV-chipkaartgebruikers niet zo heel mooi natuurlijk. Ik vind de wijziging wat veel van het goede eigenlijk, met een mooie overstap op de trein in Roodeschool kom je toch ook al een heel eind lijkt me.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Punt is wel dat die trein maar een paar keer per dag naar de Eemshaven rijdt.. de 41 rijdt een uursdienst en de 160 5x/spits en dan ook nog eens dichter bij de bedrijventerreinen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Vanaf eind volgend jaar gaat de trein twee keer per uur naar de Eemshaven rijden conform de aanbestedingseisen van de provincie.

Het punt is dat er buiten de spitsuren niemand in die bussen zal zitten. En dichterbij de bedrijven zou ik ook niet willen zeggen, de bus stopt er aan de rand van de haven mee.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Etienne »

Vandaag heb ik in meerdere buslijnen gereisd in het GD-gebied en er zit, mijn inziens, echt een verschil tussen chauffeurs. Er zijn chauffeurs die heel snel rijden en rustig een bochtje afsnijden, maar ook chauffeurs die de hele rit net iets achter de tijd aan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door dennistd »

Dat heb je toch overal? :?:
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

In Friesland net zo. Vandaag op de 355 een chauffeur gehad die flink laat uit Leeuwarden vertrokken was, maar heel hard reed en onderweg (incl omleiding) acht minuten heeft ingehaald tot Dokkum busstation. Kom ook wel eens chauffeurs tegen die dan al met vertraging rijden en rustig de kroeskontrol op 80 zetten op de snelweg (en in Friesland rijden we allemaal 100 op de Qliners). Verder heb je dan nog die ene chauffeur uit Sneek die standaard te laat vertrekt "want anders ben ik veel te vroeg op mijn eindbestemming".
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

'Uw bus vertrekt nooit te vroeg' ;)

+2 is een mooie rijtijd toch? En als het moet rijd je vaak vrij makkelijk een paar minuten in.
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door marcel.nl »

In Appingedam werd gistermiddag de waterstofbus (weer) door een grote gele takelwagen weggesleept. Was nogal een opdracht geloof ik, toen ik heen reed was hij bezig en kwartier later op terugweg was ding nog niet van zijn plaats.
Persoonlijk vind ik het een afschuwelijk lelijke bus en daarbij heeft het ding ook erg vaak kuren
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door julsteren »

Was het die met de grijze of gele spiegel?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

Ze zien er inderdaad niet bijzonder mooi uit, maar ze rijden wel lekker. Alleen de deur sluit niet goed en er zit een stang die niemand begrijpt.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door marcel.nl »

julsteren schreef:Was het die met de grijze of gele spiegel?
Volgens mij de grijze
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

Arriva 7519 was vanmiddag op het Herewegviaduct stad in betrokken bij een aanrijding. Toen ik er 17.45 uur langsfietste was er een ambulance bij en regelde de politie het verkeer.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door julsteren »

marcel.nl schreef:
julsteren schreef:Was het die met de grijze of gele spiegel?
Volgens mij de grijze
Ah ja, daar zat ik in toen de gele spiegel tegen een bruggetje in Scheemda sneuvelde :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door bys1 »

En is dat dezelfde bus waar ze geprobeerd hebben het voorste stuk van het dak eraf te slopen? :lol:
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door VIRM »

Volgens de reisplanner zou lijn 3 van Qbuzz stoppen in Midwolde, Nienoordsrand. In de OVInfo-app stond dit ook aangegeven. De automatische afroep in de bus was het ermee eens. Dus was de halte opgeheven. Dit kregen wij pas t ehoren na het indrukken van de stopknop en het aanstalten maken om naar de uitstapdeur te gaan.
Ook op de Qbuzz-site (waarvan VoiceOver op de iPhone naar Engels overschakelde en waar je eindeloos moest doorklikken om alle storingen te zien) vond dat er geen storing was.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Klopt inderdaad; er staat niets vermeld over storingen voor lijn 3 op die verschrikkelijke storings-pagina.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1250
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Frank93 »

Een impressie van het vernieuwde station Groningen:
https://www.youtube.com/watch?v=9PkSF8uVWR8
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

Nooit geweten dat de Noren ook een verbinding verzorgden in Groningen. :lol: klik
🍉
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JordiBrabant »

Hainje schreef:Nooit geweten dat de Noren ook een verbinding verzorgden in Groningen. :lol: klik
*trein* De stoptrein naar Weener wordt een paar stations doorgetrokken naar Oslo misschien. *trein*
Maar het viel me inderdaad op, ik dacht eerst dat ze heel slecht geprobeerd hadden de Arriva huisstijl te kopiëren, tot ik goed ging kijken en NSB, voor Noorwegen geen slechte connotaties, zag staan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Er is gisteren een incident geweest waarbij een chauffeur van Qbuzz tijdens evenementenvervoer onwel is geworden, dankzij optreden van passagiers is erger voorkomen: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/209232/D ... -voorkomen
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik heb vanmiddag een waterstofbus van de RET zien rijden op de Zonnelaan in Groningen in de richting van Zernike. Helaas geen foto’s of nummertje..
JuJ4
Berichten: 66
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 01:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Bericht door JuJ4 »

Weet iemand waarom afgelopen week de Emmerse stadsbus 3030 op 22 reed vanaf Zweeloo naar Assen? Daarna met de 20 naar Meppel, 32 naar Hoogeveen, 27 terug naar Emmen om daarna de stalling in te gaan? Normaal horen dit soort bussen toch niet op zulke omlopen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten