Nou het ontslag zelf vond ik veel vernederender dan het gewissel met uitkeringen, tbh.Mr-W schreef:@Hainje helemaal mee eens, zeker als de WW periode af begint te lopen wordt t zwaar en met zo'n houding hoop ik bijna dat ie t ooit meemaakt.
Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er komen dubbeldekkers op Groningen - Emmen en v.v.. vanaf december. En elektrische bussen op Q-link groen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een goede ontwikkeling weer touringcars op de interliners, hopelijk bieden ze hetzelfde hoge comfort als de Flixbus, bovendien zijn deze bussen zonder lift toegankelijk *bus*Jammer dat de elektrische bussen niet door Van Hool geleverd worden, hun voertuigen lijken meer op een tram :Y
Scania/Van Hool bouwen samen de Astromega, voor een reis Parijs-Leverkussen prima te doen, dus dan moet Emmen-Groningen ook wel goedkomen
Jammer dat de elektrische bussen niet door Van Hool geleverd worden, hun voertuigen lijken meer op een tram
Scania/Van Hool bouwen samen de Astromega, voor een reis Parijs-Leverkussen prima te doen, dus dan moet Emmen-Groningen ook wel goedkomen
Jammer dat de elektrische bussen niet door Van Hool geleverd worden, hun voertuigen lijken meer op een tram
Ik denk dat beide erg vervelend zijn voor mensen, van WW naar bijstand is een flink inkomensgat.Hainje schreef:Nou het ontslag zelf vond ik veel vernederender dan het gewissel met uitkeringen, tbh.Mr-W schreef:@Hainje helemaal mee eens, zeker als de WW periode af begint te lopen wordt t zwaar en met zo'n houding hoop ik bijna dat ie t ooit meemaakt.
Laatst gewijzigd door Mr-W op wo 01 mar 2017, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat valt wel mee als je weinig verdient, zoals buschauffeurs. Als je minimumloon verdient, dan is de WW 70% (eerste twee maanden 75%) van het dagloon. Voor alleenstaande is bijstand 70% van het minimumloon.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De airportbus 3247 als lijn 9 vanochtend in Groningen (stad).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Leuk die dubbeldekkers op lijndiensten maar is er wel gedacht aan der lange mensen.
In de meeste dubbeldekkers kan je geeneens fatsoenlijk staan als je lang bent.
En .... de NS besteld geen dubbeldekkers meer ....
In de meeste dubbeldekkers kan je geeneens fatsoenlijk staan als je lang bent.
En .... de NS besteld geen dubbeldekkers meer ....
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik ga even vanuit twee oogpunten kijken.
Oogpunt 1 Vervoersbedrijf door POLITIEK:
Vanuit de politiek wordt er steeds minder subsidie beschikbaar gesteld om het OV-tekort (dus uitgaven - reizigersinkomsten) te doen oplossen. Om dat op te lossen kan je snijden in de dienstregeling, maar meestal levert dat minder inkomsten op. Een andere optie is om het aantal stoelen per vervoereenheid te verhogen. Deze dubbeldekker heeft op 14m lengte een totaal van 90 stoelen, waar een Integro L 15m een maximum heeft van 65 stoelen. Je kan dan de vervoercapaciteit uitbreiden met bijna 30% door de dubbele etage, terwijl je personeelskosten niet toeneemt. In dat opzichte kan dit dus een betere oplossing zijn. Daarnaast moet je wel uitkijken op welke lijnen je het inzet. Ik zou deze bus dus uitsluitend op Qliners inzetten, omdat daar minder haltes zijn en dus minder kruisende bewegingen.
Oogpunt 2 Reizigers:
Vanuit reizigers ligt het denk ik aan comfort en snelheid. Je moet voor de huidige Qliners ook een trapje op en verwacht dat dat bij deze dubbeldekker niet anders is. Daarnaast vind ik het persoonlijk niet erg om eerst te moeten bukken, dat moet ik met mijn auto ook. Als ik maar kan zitten en welk comfort kan ik verwachten? Ben ook nieuwsgierig naar hoe de chauffeur de orde kan bewaren, als er boven iets misgaat.
Oogpunt 1 Vervoersbedrijf door POLITIEK:
Vanuit de politiek wordt er steeds minder subsidie beschikbaar gesteld om het OV-tekort (dus uitgaven - reizigersinkomsten) te doen oplossen. Om dat op te lossen kan je snijden in de dienstregeling, maar meestal levert dat minder inkomsten op. Een andere optie is om het aantal stoelen per vervoereenheid te verhogen. Deze dubbeldekker heeft op 14m lengte een totaal van 90 stoelen, waar een Integro L 15m een maximum heeft van 65 stoelen. Je kan dan de vervoercapaciteit uitbreiden met bijna 30% door de dubbele etage, terwijl je personeelskosten niet toeneemt. In dat opzichte kan dit dus een betere oplossing zijn. Daarnaast moet je wel uitkijken op welke lijnen je het inzet. Ik zou deze bus dus uitsluitend op Qliners inzetten, omdat daar minder haltes zijn en dus minder kruisende bewegingen.
Oogpunt 2 Reizigers:
Vanuit reizigers ligt het denk ik aan comfort en snelheid. Je moet voor de huidige Qliners ook een trapje op en verwacht dat dat bij deze dubbeldekker niet anders is. Daarnaast vind ik het persoonlijk niet erg om eerst te moeten bukken, dat moet ik met mijn auto ook. Als ik maar kan zitten en welk comfort kan ik verwachten? Ben ook nieuwsgierig naar hoe de chauffeur de orde kan bewaren, als er boven iets misgaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat dat laatste punt betreft: ik denk dat dat met een dubbelgelede 25m-bus ook lastig gaat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
is dit niet een leuke oplossing.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat komt als deze bussen te klein raken...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Van deze bus zijn trouwens ook nog langere uitvoeringen beschikbaar. De dubbelgelede:
Voor deze versie zullen de bochten alleen iets ruimer aangelegd moeten worden:
(A)
Voor deze versie zullen de bochten alleen iets ruimer aangelegd moeten worden:
(A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Die onderste lijkt me echt iets voor Groningen,............maar dan wel aan een kabelbaan natuurlijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
welk rijbewijs moet je voor die onderste hebben?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Minstens de opleiding tot machinist denk ik
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gewoon D rijbewijs. Het achterste deel is nodig omdat daar de motor zit, dus kan niet losgekoppeld worden en is één geheel.
Al is die onderste foto een twijfelgeval, 2 motoren dus de laatste 2 aanhangers kunnen er wel af? Dan wordt het een DE rijbewijs haha.
Goed punt trouwens over die 30% extra capaciteit en geen extra personeels (en brandstof) kosten. F*ck het milieu, de hoge heren denken aan de centen. Maar wel van die mooie groene stickers op de bussen plakken over hoe schoon ze zijn, uhu...
Nou ben ik zelf stiekem toch wel een beetje van het milieu. In de kantines van Qbuzz liggen de plaatjes/cijfers/feiten over de nieuwe gelede elektrische bussen. 150.000 kWh (15.000 liter diesel) verbruik per jaar, of 50 huishoudens. Hoop gemekker daar over, maar dezelfde bus met dieselmotor heeft 45.000 liter diesel (450.000 kWh) nodig.
Al is die onderste foto een twijfelgeval, 2 motoren dus de laatste 2 aanhangers kunnen er wel af? Dan wordt het een DE rijbewijs haha.
Goed punt trouwens over die 30% extra capaciteit en geen extra personeels (en brandstof) kosten. F*ck het milieu, de hoge heren denken aan de centen. Maar wel van die mooie groene stickers op de bussen plakken over hoe schoon ze zijn, uhu...
Nou ben ik zelf stiekem toch wel een beetje van het milieu. In de kantines van Qbuzz liggen de plaatjes/cijfers/feiten over de nieuwe gelede elektrische bussen. 150.000 kWh (15.000 liter diesel) verbruik per jaar, of 50 huishoudens. Hoop gemekker daar over, maar dezelfde bus met dieselmotor heeft 45.000 liter diesel (450.000 kWh) nodig.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik gok maar. Die 30% extra reizigers verplaatsen in gelijk materieel spaart ook het milieu.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
RTL-Nieuws heeft vandaag een van de jonge chauffeurs geïnterviewd op lijn 15. Goed dat dit probleem van de vergrijzing in het OV besproken wordt, gelukkig zie ik in Groningen steeds meer jonge mensen op de bus rijden!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Leuk filmpje, maar belachelijk dat ze ondertiteld wordt.Nicketick schreef:RTL-Nieuws heeft vandaag een van de jonge chauffeurs geïnterviewd op lijn 15. Goed dat dit probleem van de vergrijzing in het OV besproken wordt, gelukkig zie ik in Groningen steeds meer jonge mensen op de bus rijden!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik denk dat dit expres gedaan is voor op bijvoorbeeld Facebook, veel filmpjes gaan daar op autoplay zonder geluid. Door het te ondertitelen kan de aandacht sneller getrokken worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wilde net zeggen, want het is niet zo dat er geen klap van te verstaan is.
🍉
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Juist fijn! De NOS doet dit tegenwoordig ook met alle video's voor online, zodat je ze zonder geluid kunt kijken.Cpt.Iglo schreef:Leuk filmpje, maar belachelijk dat ze ondertiteld wordt.Nicketick schreef:RTL-Nieuws heeft vandaag een van de jonge chauffeurs geïnterviewd op lijn 15. Goed dat dit probleem van de vergrijzing in het OV besproken wordt, gelukkig zie ik in Groningen steeds meer jonge mensen op de bus rijden!
Hoe kom je eigenlijk binnen bij, bijvoorbeeld Qbuzz, als je dat wel zou willen? En hoe vaak zoeken ze nieuw personeel? Er hangen nooit "wij zoeken collega's!"-posters in bussen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Uitzendbureau's als Consolid en Randstad werven vaak (zo niet doorlopend) buschauffeurs.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Tut tut, wat een vinnige reactie: kennelijk heb ik een gevoelige snaar geraakt. Ik ga morgen meteen met mijn coach overleggen hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.Hainje schreef: Was het maar zo dat je gelijk psychologische hulp aangeboden kreeg na je ontslag. De arrogantie die van je bericht druipt maakt het dat ik bijna hoop dat je nog een keer ontslagen wordt. Bij voorkeur op een laffe en achterbakse manier. ;) Dan piep je naderhand wel anders. :D
Grappig dat uitgerekend jíj mij van arrogantie beticht....... Ik zeg: tijd voor een stukje zelfreflectie, mijn beste Hainje.Hainje schreef:Dat dacht ik al wel. [....] Denk in het vervolg gewoon even na voordat je zoiets zegt. ;)
Oh, werkelijk?Hainje schreef:Uitzendbureau's als Consolid en Randstad werven vaak (zo niet doorlopend) buschauffeurs.
Bedankt voor deze tip: ik ga na mijn mogelijke, door jou gewenste ontslag eerst genieten van de nu al vaststaande, royale ontslagpremie (een kwestie van goed onderhandelen vóór je ergens gaat werken: die tip krijg je dan weer van mij, want ik ben ook de kwaadste niet) en na die twee jaar meteen solliciteren!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De dubbeldekkerbussen hebben een vlakke vloer beneden, dus het instappen wordt zelfs nog makkelijker. Qua comfort hoop ik dat er voor Flixbus/Fernbus kwaliteit wordt gekozen met oa stopcontacten.CamilleKreemers schreef: Oogpunt 2 Reizigers:
Vanuit reizigers ligt het denk ik aan comfort en snelheid. Je moet voor de huidige Qliners ook een trapje op en verwacht dat dat bij deze dubbeldekker niet anders is.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Qbuzz werkt alleen met Consolid, in elk geval in GD.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten