Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als er zo veel problemen en klachten zijn over dat HESS-geval, snap ik niet waarom ze die handel niet terug sturen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mijn zeggen zouden ze hebben bij die keuze. Gelijk vervangen voor nieuwe Euro 6 Capacity's.isadora schreef:Als er zo veel problemen en klachten zijn over dat HESS-geval, snap ik niet waarom ze die handel niet terug sturen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Qbuzz heeft in theorie nog maar een paar jaartjes te gaan, dus of het nou verstandig is om nu nog nieuw materieel te bestellen, wens ik te betwijfelen. Dan lijkt dit me goedkoper, hoe groot de problemen ook zijn... (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het materieel van Qlink is niet aangeschaft door Qbuzz en gaat volgens mij gewoon mee naar een volgende concessie.Z2N schreef:Qbuzz heeft in theorie nog maar een paar jaartjes te gaan, dus of het nou verstandig is om nu nog nieuw materieel te bestellen, wens ik te betwijfelen. Dan lijkt dit me goedkoper, hoe groot de problemen ook zijn... (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
10 december 2019 noem ik niet zo meteen. En wie zegt dat Qbuzz niet een nieuwe concessie krijgt. Weet ik natuurlijk ook niet. Als we bij elke nieuwe concessie een nieuwe vervoerder krijgen. Stel wij krijgen Veolia, Connexxion of weer Arriva. Je kunt wel doorgaan met steeds een nieuwe vervoerder; houdvast schijnt er tegenwoordig niet meer te wezen in het busvervoer. Hoelang heeft de GADO in Groningen rond gereden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Natuurlijk is het gemakkelijk om achteraf te roepen maar feit blijft dat die dubbelgelede dingen een verkeerde keuze zijn geweest. Ze blijken dus meer diesel te zuipen dan een gelede Citaro (en dat voor een hybride bus), chauffeurs vinden ze verschrikkelijk en ze staan meer stil dan ze rijden (ik woon vlak langs de route en als ik er één keer per week eentje zie rijden is het veel), dan moet de 3400 weer inspringen.
Om ze nou meteen weg te doen zou ook kapitaalvernietiging zijn natuurlijk, maar het is duidelijk dat het voor de efficiëntie enz. beter was geweest om een aantal extra Capacity's aan te schaffen. Dat was dan overigens niet Euro-6 geworden want die maken ze niet.
Om ze nou meteen weg te doen zou ook kapitaalvernietiging zijn natuurlijk, maar het is duidelijk dat het voor de efficiëntie enz. beter was geweest om een aantal extra Capacity's aan te schaffen. Dat was dan overigens niet Euro-6 geworden want die maken ze niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er worden nu wel Euro 6 Capacity's gemaakt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het is nog maar de vraag of Qbuzz tot die tijd mag rijden. In elk geval tot december 2017, over die extra verlenging is het laatste woord nog niet gezegd.groningen schreef:10 december 2019 noem ik niet zo meteen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gaat lijn 11 al bij de dienstregeling voor 2016 niet meer naar het Hoofdstation rijden maar naar Station Europapark? (Weet men dat ook al wat reizigers die nu instappen bij Reitdiephaven, Paddepoel, of het Centrum (Brouwerstraat etc) doet, die naar HS moeten?
En een lijn P+R Haren - Martini ZKHS via Ketwich Verschuurbrug had ik ook ergens gelezen.. Maar dat kan ik niet meer terug vinden. Een busverbinding P+R Kardinge - P+R Zernike zou ik ook wel zien zitten overigens. Vanaf Beijum, Lewenborg, Zoutkamp, Bedum naar Zernike zonder eerst naar het Centrum te hoeven reizen.
En een lijn P+R Haren - Martini ZKHS via Ketwich Verschuurbrug had ik ook ergens gelezen.. Maar dat kan ik niet meer terug vinden. Een busverbinding P+R Kardinge - P+R Zernike zou ik ook wel zien zitten overigens. Vanaf Beijum, Lewenborg, Zoutkamp, Bedum naar Zernike zonder eerst naar het Centrum te hoeven reizen.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Sterker nog, de dikste Benz is nu de CapaCity L van 20,5m. Lekker busje
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ze rijden ook zo snel voorbij heKevster schreef:Natuurlijk is het gemakkelijk om achteraf te roepen maar feit blijft dat die dubbelgelede dingen een verkeerde keuze zijn geweest. Ze blijken dus meer diesel te zuipen dan een gelede Citaro (en dat voor een hybride bus), chauffeurs vinden ze verschrikkelijk en ze staan meer stil dan ze rijden (ik woon vlak langs de route en als ik er één keer per week eentje zie rijden is het veel), dan moet de 3400 weer inspringen.
Maar goed, de kinderziektes lijken nu goed onder controle te zijn. Kom tegenwoordig veel op plaatsen waar de 11 langs rijdt en zie vaak twee van de drie of zelfs alle drie rijden. Dat ze vaker stilstaan dan dat ze rijden klopt ook wel, maar dat ligt aan de inzettijden en inzetdagen
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Breng ze nou niet op ideeën, straks rijden die dingen als nachtbus..ov'tje schreef:Dat ze vaker stilstaan dan dat ze rijden klopt ook wel, maar dat ligt aan de inzettijden en inzetdagen :lol
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb er net eentje zien rijden!ov'tje schreef: Ze rijden ook zo snel voorbij he
Maar goed, de kinderziektes lijken nu goed onder controle te zijn. Kom tegenwoordig veel op plaatsen waar de 11 langs rijdt en zie vaak twee van de drie of zelfs alle drie rijden. Dat ze vaker stilstaan dan dat ze rijden klopt ook wel, maar dat ligt aan de inzettijden en inzetdagen
Volgens mij pas het jaar erna. En dat laatste klopt, maar de echt exacte invulling daarvan is nog niet zeker, net zoals of ie er wel komt.gebruiker77 schreef:Gaat lijn 11 al bij de dienstregeling voor 2016 niet meer naar het Hoofdstation rijden maar naar Station Europapark? (Weet men dat ook al wat reizigers die nu instappen bij Reitdiephaven, Paddepoel, of het Centrum (Brouwerstraat etc) doet, die naar HS moeten?
En een lijn P+R Haren - Martini ZKHS via Ketwich Verschuurbrug had ik ook ergens gelezen.. Maar dat kan ik niet meer terug vinden. Een busverbinding P+R Kardinge - P+R Zernike zou ik ook wel zien zitten overigens. Vanaf Beijum, Lewenborg, Zoutkamp, Bedum naar Zernike zonder eerst naar het Centrum te hoeven reizen.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ze zijn alle drie aan de rit vandaag, de hele week al en eigenlijk staan ze nog nauwelijks binnen. Ja de kinderziektes zijn er uit, mag ook wel als je ziet wat HESS allemaal vervangen heeft de laatste tijd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
In 2016 wordt HOV 2 ingevoerd. Dit omvat in grote lijnen: lijn 1 Zuidhorn - Zernike - UMCG - Station Europapark, lijn 5 gaat naar P+R Driebond rijden (als dat tegen die tijd af is), lijn 8 wordt van het Martiniziekenhuis doorgetrokken over een nog aan te leggen weg naar P+R Hoogkerk en wordt daarmee een ringlijn. Reizigers uit Paddepoel of Binnenstad-Noord kunnen met lijn 9 of lijn 2 reizen, reizigers uit Reitdiephaven hebben waarschijnlijk gewoon pech en moeten ergens overstappen.gebruiker77 schreef:Gaat lijn 11 al bij de dienstregeling voor 2016 niet meer naar het Hoofdstation rijden maar naar Station Europapark? (Weet men dat ook al wat reizigers die nu instappen bij Reitdiephaven, Paddepoel, of het Centrum (Brouwerstraat etc) doet, die naar HS moeten?
En een lijn P+R Haren - Martini ZKHS via Ketwich Verschuurbrug had ik ook ergens gelezen.. Maar dat kan ik niet meer terug vinden. Een busverbinding P+R Kardinge - P+R Zernike zou ik ook wel zien zitten overigens. Vanaf Beijum, Lewenborg, Zoutkamp, Bedum naar Zernike zonder eerst naar het Centrum te hoeven reizen.
De lijn MartiniZkhs - P+R Haren staat nog op het programma voor tijdens de ombouw van de zuidelijke ringweg. Verder is daar ook bij mij nog niks over bekend. Vanaf Winsum, Appingedam en Winschoten reden tot december 2014 ook rechtstreekse bussen naar Zernike, maar die zijn opgeheven omdat Arriva er niet meer voor wou betalen. (waren bedoeld als ontlasting van de trein maar trokken niet genoeg reizigers).
Laatst gewijzigd door TheRoy-t op wo 18 mar 2015, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat hou je toch wel bij nieuwe technieken.JeroenSpock schreef:Ze zijn alle drie aan de rit vandaag, de hele week al en eigenlijk staan ze nog nauwelijks binnen. Ja de kinderziektes zijn er uit, mag ook wel als je ziet wat HESS allemaal vervangen heeft de laatste tijd.
🍉
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik kan alleen voor Winschoten spreken, maar die rit als versterking zat altijd vol. Toch ging de bus weg, toen het materieel 'verlengd' was. De trein Winschoten -> Groningen die versterkt was, is geen centimeter langer geworden (kan ook niet wat rit was al maximale lengte).TheRoy-t schreef:In 2016 wordt HOV 2 ingevoerd. Dit omvat in grote lijnen: lijn 1 Zuidhorn - Zernike - UMCG - Station Europapark, lijn 5 gaat naar P+R Driebond rijden (als dat tegen die tijd af is), lijn 8 wordt van het Martiniziekenhuis doorgetrokken over een nog aan te leggen weg naar P+R Hoogkerk en wordt daarmee een ringlijn. Reizigers uit Paddepoel of Binnenstad-Noord kunnen met lijn 9 of lijn 2 reizen, reizigers uit Reitdiephaven hebben waarschijnlijk gewoon pech en moeten ergens overstappen.gebruiker77 schreef:Gaat lijn 11 al bij de dienstregeling voor 2016 niet meer naar het Hoofdstation rijden maar naar Station Europapark? (Weet men dat ook al wat reizigers die nu instappen bij Reitdiephaven, Paddepoel, of het Centrum (Brouwerstraat etc) doet, die naar HS moeten?
En een lijn P+R Haren - Martini ZKHS via Ketwich Verschuurbrug had ik ook ergens gelezen.. Maar dat kan ik niet meer terug vinden. Een busverbinding P+R Kardinge - P+R Zernike zou ik ook wel zien zitten overigens. Vanaf Beijum, Lewenborg, Zoutkamp, Bedum naar Zernike zonder eerst naar het Centrum te hoeven reizen.
De lijn MartiniZkhs - P+R Haren staat nog op het programma voor tijdens de ombouw van de zuidelijke ringweg. Verder is daar ook bij mij nog niks over bekend. Vanaf Winsum, Appingedam en Winschoten reden tot december 2014 ook rechtstreekse bussen naar Zernike, maar die zijn opgeheven omdat Arriva er niet meer voor wou betalen. (waren bedoeld als ontlasting van de trein maar trokken niet genoeg reizigers).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De lijn naar Appingedam liep het slechtst, waarschijnlijk omdat je daarmee geen winst in rijtijd had, de lijn uit Winsum begon eind 2014 goed te lopen, maar 20 mensen minder in een trein waar een paar honderd mensen in zit stelt natuurlijk nauwelijks wat voor. De lijn uit Winschoten liep inderdaad vrij goed, maar een volle bus à 45 man stelt natuurlijk niks voor als er een paar honderd mensen in de trein zitten. Ze hadden lijn 679 ook kunnen uitbreiden maar dan zullen ze wel weer gaan zeuren over parallelliteit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bus 3006 is vanavond "gewond" door Poort afgevoerd in Groningen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maar als lijn 15 tegelijkertijd wordt opgeheven, is lijn 9 dus nog de enige verbinding tussen het HS en Zernike? :?TheRoy-t schreef:In 2016 wordt HOV 2 ingevoerd. Dit omvat in grote lijnen: lijn 1 Zuidhorn - Zernike - UMCG - Station Europapark, lijn 5 gaat naar P+R Driebond rijden (als dat tegen die tijd af is), lijn 8 wordt van het Martiniziekenhuis doorgetrokken over een nog aan te leggen weg naar P+R Hoogkerk en wordt daarmee een ringlijn. Reizigers uit Paddepoel of Binnenstad-Noord kunnen met lijn 9 of lijn 2 reizen, reizigers uit Reitdiephaven hebben waarschijnlijk gewoon pech en moeten ergens overstappen.gebruiker77 schreef:Gaat lijn 11 al bij de dienstregeling voor 2016 niet meer naar het Hoofdstation rijden maar naar Station Europapark? (Weet men dat ook al wat reizigers die nu instappen bij Reitdiephaven, Paddepoel, of het Centrum (Brouwerstraat etc) doet, die naar HS moeten?
En een lijn P+R Haren - Martini ZKHS via Ketwich Verschuurbrug had ik ook ergens gelezen.. Maar dat kan ik niet meer terug vinden. Een busverbinding P+R Kardinge - P+R Zernike zou ik ook wel zien zitten overigens. Vanaf Beijum, Lewenborg, Zoutkamp, Bedum naar Zernike zonder eerst naar het Centrum te hoeven reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Foto gemaakt in een bus met rode stip op de voorruit, maar blijkbaar toch nog Vodafone want ik had de storing ook. Na een reset kreeg ik dit smsje
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, maar dat is geen probleem toch? Als ze de IC's ook op Europapark laten halteren wordt CS/HS een stuk rustiger en kun je iedereen vanaf Europapark via UMCG Noord en Station Noord naar Zernike vervoeren. Of de reizigers kiezen ervoor om met de trein naar Noord te gaan en vanaf daar naar Zernike te bussen.Meltrain schreef:Maar als lijn 15 tegelijkertijd wordt opgeheven, is lijn 9 dus nog de enige verbinding tussen het HS en Zernike? :?TheRoy-t schreef:In 2016 wordt HOV 2 ingevoerd. Dit omvat in grote lijnen: lijn 1 Zuidhorn - Zernike - UMCG - Station Europapark, lijn 5 gaat naar P+R Driebond rijden (als dat tegen die tijd af is), lijn 8 wordt van het Martiniziekenhuis doorgetrokken over een nog aan te leggen weg naar P+R Hoogkerk en wordt daarmee een ringlijn. Reizigers uit Paddepoel of Binnenstad-Noord kunnen met lijn 9 of lijn 2 reizen, reizigers uit Reitdiephaven hebben waarschijnlijk gewoon pech en moeten ergens overstappen.gebruiker77 schreef:Gaat lijn 11 al bij de dienstregeling voor 2016 niet meer naar het Hoofdstation rijden maar naar Station Europapark? (Weet men dat ook al wat reizigers die nu instappen bij Reitdiephaven, Paddepoel, of het Centrum (Brouwerstraat etc) doet, die naar HS moeten?
En een lijn P+R Haren - Martini ZKHS via Ketwich Verschuurbrug had ik ook ergens gelezen.. Maar dat kan ik niet meer terug vinden. Een busverbinding P+R Kardinge - P+R Zernike zou ik ook wel zien zitten overigens. Vanaf Beijum, Lewenborg, Zoutkamp, Bedum naar Zernike zonder eerst naar het Centrum te hoeven reizen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zolang alle drukke buslijnen (300, 309 enz.) nog steeds naar HS gaan, lijkt me dat toch wel een redelijk probleem ja....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
van twee van de drie bussen die ik kreeg had ik alleen gsm verbinding. Deze bussen hadden ook geen rode stip. Hierdoor was ik niet te volgen en stond er "verwacht om xx.xx" op de DRISsen. De derde bus had de stip wel en had ook gprs verbinding.JeroenSpock schreef:Foto gemaakt in een bus met rode stip op de voorruit, maar blijkbaar toch nog Vodafone want ik had de storing ook. Na een reset kreeg ik dit smsje
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
15 wordt niet opgeheven, het OVbureau weet dat zelf alleen nog niet. :DMeltrain schreef: Maar als lijn 15 tegelijkertijd wordt opgeheven, is lijn 9 dus nog de enige verbinding tussen het HS en Zernike? :?
Zoals jezelf al zei is lijn 15 onmisbaar zolang lijn 8, 50, 54, 58, 78, 140 300, 309, 312, 314 tot Hs rijden en niet ergens een goede overstap op lijn 1 bieden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten