Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kan dit niet een kwestie van gewenning zijn?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De nieuwe Elektrische Citea bussen op de Waddeneilanden hebben ook de rolstoel plaats aan de ¨niet deuren kant¨. Tussen het eerste wiel en de 2de deur in zitten klapbankjes.
Maar we dwalen af :)
Maar we dwalen af :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Klopt, de Citaro's van de RET komen uit 2006 en de tweede serie uit 2008, zijn inmiddels ook al weer 11 en 9 jaar oud.Suus schreef:RET heeft in de Citaro's de rolstoelplaats nog aan de blinde zijde, maar die hebben al een hele tijd geen bussen meer besteld.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Net zoals "alleen voor instappen".CamilleKreemers schreef:Kan dit niet een kwestie van gewenning zijn?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gaat niet werken om drie redenen:Lijn65 schreef: Waarom zou je een bus laten rijden van de Euroborg naar het Hoofdstation als je ook met de trein kunt? Een bus naar het centrum kan ik me beter iets bij voorstellen.
1: De treinen zitten al overvol rond wedstrijden omdat die daar al stopt
2: Mensen van binnen de stad/ouderen/slecht ter been willen helemaal niet met de trein omdat dat duurder is, veel goede oplevert en ze dus zo vol zitten
3: Voor wat het centrum betreft, daar houden FC-supporters zich rond de wedstrijden al jaren niet meer op... ga je weinig mensen mee vervoeren
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maar er rijdt ondertussen al een aantal jaar geen rechtstreekse bus meer van de Euroborg naar het station. Lijn 5 reed met een behoorlijke omweg naar het station toe, dus echt rechtstreeks kon je die niet noemen. Dus hoe reisden de mensen die nu om een bus naar het station vragen tot 3 september dan?
En als je een bus naar het centrum laat rijden, betekent dat niet dat je niet over mag stappen in het centrum.
En als je een bus naar het centrum laat rijden, betekent dat niet dat je niet over mag stappen in het centrum.
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bus 5 reed tot twee weken geleden tussen het hoofdstation en europapark. Nu rijd er gewoon geen bus op zaterdagavond en de gehele zondag. Dat de bus een omweg maakte maakt niet heel veel uit. Zelf woon in in het oranje woongebouw tegenover het stadion. Voor de bewoners uit die wijk is het ook geen pretje dat er zaterdagavond en de hele zondag geen bus rijd. Zeker nu lijn 8 ook niet bij het station europapark komt. Ik vraag me ook af of de jumbo en de bioscoop onder het stadion op de tijden dat er geen bus meer rijd dit ook merken in bezoeker aantallen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een van de waterstofbussen is ook weer eens aan de rol. Zag deze voorbij komen op de Eikenlaan
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gewoon uit nieuwsgierigheid: zijn er nog Integro's uit 2009 (serie 3600 - 3640) in dienst?
En zo ja, op welke lijnen rijden die dan vooral?
En zo ja, op welke lijnen rijden die dan vooral?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
ja er rijden daarvan nog een paar 363x. Deze rijden gewoon mee in de dienstregeling van de qliners
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
3632-3635 & 3637-3640, 8 stuks zijn er volgens mij nog in dienst.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 15 sep 2017, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 3631 rijdt op lijn 395 in Zeeland.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
ik geloof dat er 5 integro's 12m nog aanwezig zijn, die in december door de dubbeldekkers worden vervangen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En die andere drie zijn gejat?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
een andere vervoerder klinkt wat beleefder??
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nee, die 12m varianten blijven gewoonCamilleKreemers schreef:ik geloof dat er 5 integro's 12m nog aanwezig zijn, die in december door de dubbeldekkers worden vervangen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Welke vervoerder mag dat dan zijn?CamilleKreemers schreef:een andere vervoerder klinkt wat beleefder??
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bussen zijn de afgelopen tijd wel erg vol en met regelmaat kunnen mensen niet mee op de drukkere lijnen. Rijden alle versterkingsbussen al of is er nog ruimte?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Verbaasd me niks, als de bussen uitgeleend worden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Isadora, dat materieel uitgeleend wordt was een vermoeden. Blijkt dat Qbuzz ze nog zelf heeft.
Daarnaast neemt het gebruik van de bus elk jaar toe. Over de eerste helft van dit jaar was er 8% meer reizigers vrgeleken met jaar ervoor. Daarnaast is thuis wonen en elke dag pendelen steeds populairder aan het worden. Dat kan ook de oorzaak zijn van te volle bussen.
Daarnaast neemt het gebruik van de bus elk jaar toe. Over de eerste helft van dit jaar was er 8% meer reizigers vrgeleken met jaar ervoor. Daarnaast is thuis wonen en elke dag pendelen steeds populairder aan het worden. Dat kan ook de oorzaak zijn van te volle bussen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Q-link groen doet het ook zéér goed, de nieuwe lijn 2 is zeker voor studenten heel handig. Maar eigenlijk is de frequentie op lijn 1 te laag en op lijn 2 te hoog. Beide 3x/u laten rijden klinkt dan logisch, maar dat komt dan weer niet uit met de treinen in Zuidhorn en lijn 1.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat Qlink Groen wordt vast niet snel aangepast:
- Qlink 2 sluit aan op alle treinen in Europapark
- Qlink 1 sluit aan op de trein in Zuidhorn en de IC-knoop Groningen.
Ik zou het een tijd aankijken, wellicht spreid men zich nog.
- Qlink 2 sluit aan op alle treinen in Europapark
- Qlink 1 sluit aan op de trein in Zuidhorn en de IC-knoop Groningen.
Ik zou het een tijd aankijken, wellicht spreid men zich nog.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat ik nog wel zie gebeuren op Q-link 2 is dat ze extra ritten toevoegen op zondag en in de avond
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
OV-Magazine heeft foto's van de nu blauw gespoten VanHool Astromegas. In het artikel staat ook een lijstje met specificaties. Het worden dus geen T100 bussen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik hoop dat, naast mindervaliden, ook lange mensen (> 1,80 meter) een zitplaatsrecht in deze bussen krijgen.
Ongeveer een uur gebogen staan is geen pretje. :N
Ongeveer een uur gebogen staan is geen pretje. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten