Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Na morgen zal het minstens 1,5 maand wachten zijn op een dergelijke foto als de korte ritten naar De Wijert worden geschrapt ivm zomervakantie regeling. ;)
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zaterdagochtend reed de betreffende wagen trouwens ook op lijn 2. Leuk detail is dat 'ie bij deze gelede zijn kleur nog heeft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zag vandaag de 3002 op lijn 2 (oranje nummer natuurlijk), dus die is ook terug uit Emmen.
Verder heb ik een Q-link zien rijden gisteren met een paars vlak van 5 met een wit cijfer in plaats van het gebruikelijke zwart.
Verder heb ik een Q-link zien rijden gisteren met een paars vlak van 5 met een wit cijfer in plaats van het gebruikelijke zwart.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Even iets heel anders:
De informatie op de schermen, zoals zo'n regeltje dat er een vakantiedienstregeling wordt gereden, moet je daarvoor één voor één de bussen bij langs om ze die update te vermelden, of kan dat gewoon met een klik achter een computer voor alle bussen tegelijk?
De informatie op de schermen, zoals zo'n regeltje dat er een vakantiedienstregeling wordt gereden, moet je daarvoor één voor één de bussen bij langs om ze die update te vermelden, of kan dat gewoon met een klik achter een computer voor alle bussen tegelijk?
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De verkeersleiding stuurt die informatie naar de bus.
Dat kan naar alleen de 3405, of naar alle bussen op lijn 15, of naar alle bussen tegelijk.
Als de chauffeur jarig is kunnen ze dat er ook bij zetten, en dan alleen in de bus van de jarige. Bijvoorbeeld...
Dat kan naar alleen de 3405, of naar alle bussen op lijn 15, of naar alle bussen tegelijk.
Als de chauffeur jarig is kunnen ze dat er ook bij zetten, en dan alleen in de bus van de jarige. Bijvoorbeeld...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het was druk op de Eendrachtskade ZZ, dus wat dacht bus 3404 van lijn 15 naar het station om 18 uur, laat ik eens door het centrum van Groningen gaan rijden.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Doen we wel vaker hoor :) Als het er echt vast staat roepen de bussen richting Zernike, de bussen richting HS op dat ze beter via de Akerk kunnen rijden. Dan komen ze tenminste nog op tijd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zie de Capacity's druk rondrijden en de dubbelgeledes niet meer. Dit jaar wel Capacity's op 15 in de zomer?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Misschien heeft de inzet van de Capacity's te maken met de Korte Vakantiedienstregeling die lijn 15 rijdt?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
lijn 15 rijdt ook niet de hele zomer. 1 of 2 weken. en dat zijn gewoon diensten van 8 uur lijn 15.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ja, 8 keer heen en weer met lijn 15. Ik wil het de hele dag wel doen de hele week.
Ze staan niet in de vakantiediensten, het zijn echt versterkingsbussen momenteel. Volgende week staan ze er alleen voor maandag en dinsdag nog op.
Ze staan niet in de vakantiediensten, het zijn echt versterkingsbussen momenteel. Volgende week staan ze er alleen voor maandag en dinsdag nog op.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
moet wel een vreselijke dienst zijn als je 8 uur lang lijn 15 moet rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nou als je een 20-er of begin 30-er bent dan is zo'n lijn best leuk hoor om te rijden hoor.CamilleKreemers schreef:moet wel een vreselijke dienst zijn als je 8 uur lang lijn 15 moet rijden.
🍉
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een keer op de dag die route vind ik al meer dan genoeg als reiziger, lijn 9 heeft dan een mooiere route vanaf Zernike gezien.
Maar er zijn serieus chauffeurs die de hele dag op 15 moeten? Ik dacht dat er wel variatie was...
Maar er zijn serieus chauffeurs die de hele dag op 15 moeten? Ik dacht dat er wel variatie was...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat denk je van al die mooie vrouwen joh (of mannen, als je meer daar van bent) in je bus? Zeker met dit weer is dat echt genieten hoor!
🍉
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Haha, zo had ik het nog niet bekeken, :D. Iedereen opgepropt in de lijn 15 xd. Maar als student kom ik er op zich genoeg tegen op de uni zelf!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Normaal gesproken zit je nooit langer dan drie slagen op lijn 15, maar aangezien lijn 15 eigenlijk niet rijdt tijdens de vakantie worden de ritjes gereden door extra of versterkingsdiensten. En dan rij je dus 8 uur lang op lijn 15.
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Friese bus 2038 op de 189 Groningen - Marum - (Drachten?) vanochtend.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
8 diensten lijn 15 volgende maandag en dinsdag.
Lijn 19 begint volgende week ook met rijden. Rij je de hele dienst die lijn. stuk of 7/8 keer hoogkerk-martini zkhs op en neer.
Lijn 19 begint volgende week ook met rijden. Rij je de hele dienst die lijn. stuk of 7/8 keer hoogkerk-martini zkhs op en neer.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is het dan niet veel leuker om streek te doen? Die lijnen zijn langer en gevarieerder.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mijn vraag zal wel interessanter worden: Waarom is er nog steeds een scheiding tussen Stad en Streek Groningen? Het is in mijn idee efficiënter als je het onderscheid weghaalt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
stad en streek door elkaar halen is nog best lastig en niet echt veel efficienter. Er zijn namelijk 2 CAO's. Nu rijden ze beide op de Qlink lijnen en zie je ook dat een omloop voor streek of stad is maar niet gecombineerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat CAO-verschil sterft vanzelf uit en waarschijnlijk wordt het dan al stukken makkelijker. Meen in dit topic al eens gelezen te hebben dat er steeds minder chauffeurs in de oude stads-CAO zijn omdat alles wat nieuw aangenomen wordt al standaard in de OV-CAO komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
oke, dus als je de CAO van Stad in de CAO van Streek (waar zitten de verschillen eigenlijk) veranderd, wordt het simpeler?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
CAO stad sterft idd vanzelf uit. Daarom zie je ook steeds meer stadslijnen of delen daarvan naar de streek gaan(neem lijn 12 16)
CAO stad verschilt kwa pauzes. En een belangrijk punt in die CAO is dat er een WC voorziening op elk eindpunt moet zijn. Dat is best een duur geintje als je dat op elk eindpunt moet gaan aanleggen. Daarom zul je stadchauffeurs niet snel op andere lijnen zien dan die ze nu hebben.
Voor Leek en Roden hebben ze dit punt echt doorgedrukt anders wilden ze niet daar heen rijden.
Dit verhaal is mij verteld althans.
CAO stad verschilt kwa pauzes. En een belangrijk punt in die CAO is dat er een WC voorziening op elk eindpunt moet zijn. Dat is best een duur geintje als je dat op elk eindpunt moet gaan aanleggen. Daarom zul je stadchauffeurs niet snel op andere lijnen zien dan die ze nu hebben.
Voor Leek en Roden hebben ze dit punt echt doorgedrukt anders wilden ze niet daar heen rijden.
Dit verhaal is mij verteld althans.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten