Nope. Nog steeds alleen maar grijs en zwart. Vorige week vrijdag nog gezien.Pim-AllianceB95 schreef:Heeft de 3097 nu een kleurtje? Dat was me nog niet opgevallen.JeroenSpock schreef:Er is geen reserve CapaCity meer vanaf 10 december.
Reservebussen zijn nu de 3420 en 3458.
Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er heeft alweer een CapaCity zich klemgereden onder het Emmaviaduct.. De wielen van de aanhanger staan kaarsrecht lijkt het, zelfde probleem als laatst?
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wel raar dat de gewone Capa's er last van hebben en de L-versie niet
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik vind het dus ook heel erg merkwaardig dat het probleem zich nu ineens openbaart, het bochtje naar het Emmaviaduct wordt al geruime tijd gereden en deze bussen zijn al zo'n 3 jaar (als ik mij niet vergis) in dienst.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het blijven natuurlijk computers he... 9 bussen die tegelijk gebouwd zijn, sensoren uit dezelfde -misschien slechte- serie. Alles kan kapot.
Als er 9 bussen in Groningen een zwaar leven hebben zijn het deze wel. Die nieuwe CapaCity's worden toch minder belast.
Als er 9 bussen in Groningen een zwaar leven hebben zijn het deze wel. Die nieuwe CapaCity's worden toch minder belast.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Staat de toegestane uitzwaai (graden) hoek wel goed in de ECU geprogrammeerd?
Wellicht e.e.a. (onbewust) overschreven met een software update ofzo?
Gezien de tekst (niet te krap de bocht aansnijden) zou dat misschien ook nog kunnen....
Lijkt mij wel een uitdaging om de bocht niet 'te krap' te nemen.. blijft een haaks ding met weinig vrije ruimte..
Wellicht e.e.a. (onbewust) overschreven met een software update ofzo?
Gezien de tekst (niet te krap de bocht aansnijden) zou dat misschien ook nog kunnen....
Lijkt mij wel een uitdaging om de bocht niet 'te krap' te nemen.. blijft een haaks ding met weinig vrije ruimte..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Lijkt er op dat er vandaag behoorlijk wat Citeas aan de kant staan. Problemen door de kou?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Die zullen wel sneller leegtrekken ja.
Zag gisteren dat de 3008 zijn kleurenfilm inmiddels opnieuw kwijt is geraakt.
Zag gisteren dat de 3008 zijn kleurenfilm inmiddels opnieuw kwijt is geraakt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... sonenauto/
Zojuist aanrijding geweest met 1 vd hybride stadsbussen in Emmen
Zojuist aanrijding geweest met 1 vd hybride stadsbussen in Emmen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De 3440 heeft de achterzijde van een andere bus een kusje gegeven: https://twitter.com/GwenWulfers/status/ ... 5554704385
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ze vinden die Citea's niet echt mooi daar. Eerst dit en nu dit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mag ik hopen ja. :')Oeps, dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling!
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hier lees ik een stuk over een student die voorstelt in de spitsuren spitssnel-Qliners in te voeren tussen Stadskanaal en Groningen, die tussen de genoemde plaatsen geen haltes heeft. Wat vinden we van het idee?
Ergens klinkt het idee, zoals vroeger de 300/305 was. de 300 was de basislijn en de 305 sloeg enkele plekken over om sneller te zijn.
Ergens klinkt het idee, zoals vroeger de 300/305 was. de 300 was de basislijn en de 305 sloeg enkele plekken over om sneller te zijn.
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ben wel benieuwd waar deze informatie vandaan wordt getoverd. Ik kan online geen bronnen vinden die dat op deze manier stellen. Ik heb wel een, ietwat gedateerde, bron van net zo'n klein, regionaal krantje als deze dat 2018 juist hét jaar wordt voor deze verbinding.Nu het vrijwel zeker is dat de spoorverbinding Stadskanaal-Groningen (via Veendam) niet wordt gerealiseerd, moet een goed alternatief worden aangeboden
Overigens lijkt die spitssnel-Qliner mij een prutplan wat niet rendabel is. Volgens mij trekt de huidige Qliner 312 niet zo bar veel mensen, zeker niet vergeleken met Qliner 300 (Groningen-Emmen).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is dit een beetje hetzelfde idee als de iQliner van Arriva??
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Tussen Groningen en Drachten bestaat die situatie natuurlijk nog, met de 304 en 314 van Arriva. Naast dat het forenzen (studenten) van A naar B tijd scheelt, vergroot het ook de zitplaatskans voor passagiers uit de tussenliggende plaatsen. De stopbussen zitten immers niet al vanaf startpunt vol.CamilleKreemers schreef:Hier lees ik een stuk over een student die voorstelt in de spitsuren spitssnel-Qliners in te voeren tussen Stadskanaal en Groningen, die tussen de genoemde plaatsen geen haltes heeft. Wat vinden we van het idee?
Ergens klinkt het idee, zoals vroeger de 300/305 was. de 300 was de basislijn en de 305 sloeg enkele plekken over om sneller te zijn.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Een rechtstreekse 312 komt er waarschijnlijk niet, maar wel een lijn met bijna dezelfde route rechtstreeks naar Zernike.
Daar heeft 'ie als student vast ook wel wat aan.
Daar heeft 'ie als student vast ook wel wat aan.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 27 mar 2017, 09:38
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Goedemorgen, ik sta bijna elke dag op hs Groningen. Wat mij opvalt is dat er op de paarse qlink, op alle bussen staat euro 6 motor, schoon. Zover ik weet zitten er in de oude gelede stadsbussen euro 5 motoren of zijn dat wel euro 6 motoren? Bijv bus 3063
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat is inderdaad fout beplakt ja, al zit die Euro 6 tekst geloof ik alleen op de ex Q-link Groen bussen, bij de rechtstreekse ombouw van geleed stad naar Q-link Paars is die tekst destijds gewoon netjes weggelaten.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Hier staan wijzigingen voor 25 maart en 8 april.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
R.I.P. lijnbelbus -o- nog maar even snel een keertje gebruik van maken.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De Hubtaxi is in principe precies hetzelfde onder een andere naam en zonder lijnnummer, dus haast lijkt me niet nodig ;).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En met een flink hogere prijs.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
(Arriva) 3368 staat aan de Peizerweg onderdak
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten