Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Iemand enig idee wat er zoal op de 4 Mijl-pendels vandaag rondreed? Ik heb zelf wel een ombouw Citaro G gezien, twee streekgeledes en een LE voor de organisatie, maar verder niks. Dit jaar eindelijk wel eens CapaCity op de dienst?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

Je hebt zelf al opgenoemd wat er rondreed. Meer was er ook niet. ;)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Paarsen voor het 4 mijl volk. Verder gewoon het gewone spul voor de 3, 4 en 5 lijnen. Op het busstation werd alleen naar en van het westen gereden. De kruising van de Hereweg (Herebrug) lag er uit. Een Flexbus moest gewoon keren op de Stationsweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Daniel »

Qbuzzie schreef:
bartjemestrom schreef:Dan ben ik wel eens benieuwd of de schermen zich ook aanpassen op de Qlink kleur als er bijv een steekbus of normale stadsbus (geleed of ongeleed) op een Qlinklijn komt invallen.
Ja dat doen ze. Heb eergisteren in een normale geleede bus gezeten met lijn 5 en daar was de nieuwe Qlink lijn 5 lay-out te zien!
Die kleur komt dan ook gewoon vanuit de boordcomputer, de layout op zich is op alle lijnen hetzelfde zoals de foto's al laten zien. Al is het dan wel weer apart dat ze geen koppeling met de lijnkleur hebben gemaakt in de normale stadsbussen (die immers ook een kleurendisplay hebben).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karimbu
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 17:37

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Karimbu »

Allemaal leuk een aardig zon schermpje met kleur.maar dat is niet wat de qlink zou moeten onderscheiden.vind het zo raar dat de stoelen knal rood zijn.

Ja heb vaak het argument gehoord dan vallen ze niet buiten de toon als ze op een andere lijn rijden. Dat doen de bussen op 3 en 4 sws al bijna nooit. Waarom niet blauwe stoelen? Of groene in qlink 11. Hoevaak rijden die bussen nou op een andere lijn. En alsof het dan uitmaakt. Een qlink blauw op een andere lijn ziet er sws al raar uit toch?

Het zal ongetwijfeld nu geld kosten om het te veranderen. Vind het meer een fout vooraf. Eerlijl gezegt heb ik in de bus niet meer door.dat het een qlink is ( vooral op 11 en 5)
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Het gaat denk ik niet zozeer om het invallen op andere lijnen, maar meer om gewijzigde structurele inzet. Die blauwe stickers kunnen namelijk vervangen worden door bijvoorbeeld gele, en het wordt een dure aangelegenheid om dan het hele interieur te vervangen.

Er reden vandaag overigens ook wat stadsgeledes op de 4Mijl-pendel.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Is het niet een beetje treurig als de kleur van de stoelen Q-link zou moeten onderscheiden van gewone stadsbussen?
Q-link vind ik vooral de snelle verbindingen tussen streek en het centrum in combinatie met een goede frequentie en Wifi. Dat eerste wordt volgend jaar weggehaald, daarom ben ik erg benieuwd naar de gevolgen voor lijn 5.

Vandaag veel vertragingen door de omleidingen via oa Petrus Campersingel en ringweg. Vertraging tot 45 minuten, sommige ritten geschrapt, maar voor de meeste plaatsen bleef de schade wel beperkt, aangezien alles gewoon wat doorschuift. Bv een lijn 3 die 22 minuten vertraagd was en dan nog 8 minuten wacht om op schema te komen. Lijnen 9 die vervallen om weer op tijd lijn 2 te rijden. Lijn 8 ook veel vertraging. Maar die route was toch vrijwel compleet geschrapt op het zuidelijke traject.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Wat mij betreft hoeven ze zich qua kleur niet te onderscheiden van een stadsbus, qua comfort zou dat op zich wel mogen.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Vond het wel schandalig dat er vandaag geen stremmingsinformatie over de 4mijl te vinden was op de Qbuzz website. Vooral omdat de 4mijl gigantische gevolgen heeft.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Was er wel tot gisteren onder kopje storingen. Soms verdwijnt deze op de dag zelf.
Eigenlijk had men hier ook wel een apart nieuwsbericht over mogen schrijven, en dat men rekening moet houden met vertragingen vanwege vrij lange omleiding routes.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Hoe reed lijn 8 vandaag dan eigenlijk?
Vanmorgen toen ik rond 12:15 richting het station fietste zag ik 5 of 6 gelede stadsbussen voorbij komen op de bussen naar de startlocatie.
Basislijn
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Als 'ie hetzelfde reed als vorige jaren, en die indruk had ik, dan reed 'ie CS - Ringweg - Europaweg - route oppakken vanaf Palmslag, met de Troelstralaan als eindpunt.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Ach de normale fietsers hadden er ook last van. Enigste storingsvrije plek om de route te passeren is altijd die langs het spoor van het station naar de Lodewijkstraat en v.v.. Ach; Groningen wil zich op de kaart zetten en 1 keer per jaar mag dat. Ok; Noorderslag en Noorderzon maar dat heeft geen grote impact op het openbaar vervoer hier.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nielsie600 »

Klopt inderdaad, daar is het altijd ook een stuk drukkemet fietsers. Door het centrum heen is namelijk ook geen doorkomen aan met de 4 mijl.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Lijn 2 heeft een rood scherm, alvast voor de Q link rood?;)
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Pim-AllianceB95 schreef:
Bjarte schreef:
Qbuzzie schreef:Nieuwe lay-out op de TFT schermen. Stads en streekbussen hebben dezelfde kleuren als het interieur en de buitenkanten van de bussen. Bij de Qliner hebben ze de oude lay-out nog. Elke Qlink lijn heeft zijn eigen kleur. Foto's in de link: https://twitter.com/JelmereH/status/652494381631582208
Lijn 6 heeft ook deze nieuwe lay-out, wordt daarmee verklapt dat dit op termijn een Q-Link wordt? Ook nieuw, bij grote bushaltes worden nu de overstapmogelijkheden op andere lijnen weergegeven op de TFT, inclusief eventuele vertragingen. In ieder geval bij Martini Ziekenhuis en Hoofdstation kwam een heel lijstje tevoorschijn aan overstapmogelijkheden.
Gelukkig staat er heel groot boven dat dit de lay-out voor de stads- en streekbussen betreft, en dus (?) niet die voor Q-link. Ik kan mij voorstellen dat de lay-out wel hetzelfde is, maar dan met een achtergrondkleurtje, al heb ik ze nog niet gezien.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

De ;) was bedoeld als 'het past alvast mooi' ;). Ik ben er niet voor
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Diverse streekbussen zijn voorzien van Groningen Bereikbaar Kubies en tekst "slim onderweg naar de promotiedagen" en informatie over de pendelbus voor dat evenement. In ieder geval 3149 is bestickerd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Kubies? :shock:
Is dat Gronings, een soort Haagse hopjes, of zoiets?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Het zijn de (nieuwe) mascottes van Groningen Bereikbaar, het introductiefilmpje is hier te vinden
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Dank je Nicketick :pos: , maar wat oubollig. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Zag vanmiddag twee LE's op het terrein staan met die stickers, gisteravond stond er één binnen met de verse stickers.
Dus in ieder geval twee bussen, misschien meer.
Er liep ook een mannetje met een toetsenbord en usb stick bij de bussen langs om de nieuwe software te installeren.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Net zo'n 10 minuten vastgestaan met lijn 11 op de Eikenlaan omdat er een Hess defect stond. Volgens mij stond er een busje van de bandenboer naast.
marco1975
Berichten: 12
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 09:41

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door marco1975 »

Nicketick schreef:Net zo'n 10 minuten vastgestaan met lijn 11 op de Eikenlaan omdat er een Hess defect stond. Volgens mij stond er een busje van de bandenboer naast.
ik heb ook zo'n 10 min vertraging opgelopen met een gelede lijn 11 omdat de Hess iets met zn banden had.
volgens mij staat er een krik onder de bus zo te zien.

Afbeelding
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Weer de 3491... die heeft net drie weken aan de kant gestaan... :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten