Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Of een Russische hack, dat is tegenwoordig altijd een goeie excuus-Truus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

isadora schreef:Of een Russische hack, dat is tegenwoordig altijd een goeie excuus-Truus.
Waarschijnlijk draaiden ze dan dit liedje tijdens het hacken, want echt belang hebben de Russen daar natuurlijk niet bij. :P
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

:D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Karimbu
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 17:37

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Karimbu »

T valt me op dat op de driss en ook op de schermen in de bus lijn 2 hoornsemeer via kardinge aangeeft. Dit heb ik iig zien staan op station noord en op de abeellaan. Op de bus zelf staat het trouwens niet. Best raat lijkt mij
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik wou zeggen dat deze destination niet bestaat in de dienstregeling, en dat het dus onmogelijk moet zijn dat dit verschijnt. Hij staat namelijk niet in de Koppelvlak1 bestanden. Maar ik zie het zelfs op de website van Qbuzz opduiken.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

foto of het is niet gebeurd.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Dat is lullig, het staat dus fout op hun site. Ik zou de verbinding overigens wel wensen (Station Noord - Kardinge dan).
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Wederom gedonder op lijn 9 vanaf De Punt deze ochtend. Rit 07:48 heeft in Paterswolde mensen moeten laten staan, rit 08:18 heeft in Groningen mensen moeten laten staan. Beide ritten reden ook met +10 op een gegeven moment.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Zal er ooit wat veranderen? Hopelijk kan Qbuzz gelede bussen inzetten. Er rijdt dagelijks een gelede vanuit Eelde, dus bewezen dat het kan.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Het probleem ligt ook deels aan de dienstregeling van de 100. Er zit als de vlucht uit Gdansk een beetje op tijd is veel te veel tijd tussen aankomst vlucht en vertrek van de bus.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Je zult altijd variatie houden, maar deze vlucht is bijna altijd eerder. Ik denk wel dat gelede bussen beter zijn rond dat tijdstip. Lijn 9 bedient ook gewoon een groter deel dan lijn 2. Het beste zou zijn als lijn 2 2 van de 6 afstaat aan lijn 9. De 8 uur en half 9 ritten kunnen dan geleed rijden. De rest van de dag biedt dit ook voordeel, want je hoeft De Wijert minder te versterken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

gebruiker77 schreef:...... Lijn 9 bedient ook gewoon een groter deel dan lijn 2. Het beste zou zijn als lijn 2 2 van de 6 afstaat aan lijn 9. ....
Mijn probleem natuurlijk, maar hier kan ik echt geen chocola van maken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Dat is helemaal niet duidelijk inderdaad. Deels door te snel willen typen en deels de mobiele telefoon ;).
Wat moet er staan:
- Lijn 9 bedient zowel Eelde als De Wijert en is meer gebaat bij gelede bussen door piekmomenten. Hoornsemeer - CS is minder druk in de spits. De haltes Corpus den Hoorn Zuid en Overwinningsplein worden door zowel lijn 2 als lijn 9 bediend. Het grootste gedeelte in Groningen-Zuid zal erop vooruit gaan als er 2 gelede bussen op lijn 9 komen, ten koste van lijn 2.
- 2 van de 6 bussen op lijn 2 zijn geleed. Dat kunnen best 6 standaardbussen worden.

Zo wel chocolade van te maken?

Had lijn 3 vanochtend veel last van gladheid? Of was er een omleiding / file. Meeste bussen hadden 15-30 minuten vertraging opgelopen. Zelfde geldt voor lijn 1.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Absoluut, en smaakt nog goed ook. :D :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Volgens mij wordt er nu geen "Hoornsemeer via Kardinge" meer getoond maar het juiste "Hoornsemeer via Korrewegwijk"
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Nicketick schreef:Wederom gedonder op lijn 9 vanaf De Punt deze ochtend. Rit 07:48 heeft in Paterswolde mensen moeten laten staan, rit 08:18 heeft in Groningen mensen moeten laten staan. Beide ritten reden ook met +10 op een gegeven moment.
Ik las op Twitter dat er een rit versterkt gaat worden (volgens mij de rit die om 7.46 van Eelde - De Punt naar Groningen gaat). Hoe dat er precies uit komt te zien weet ik niet. Zoals ik het lees komt er op elke dag versterking. Ik neem aan het traject De Punt - Groningen C.S. Dat is geen overbodige luxe wat mij betreft. Een prima oplossing dus.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik gok dat dit alleen voor de maandagochtend (en eventueel vrijdagochtend) geldt? Op de andere dagen is het voor mijn gevoel nog wel manageable.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Weet ik niet, we zullen het snel zien! Op vrijdagen zijn er geloof ik ook wel mensen blijven staan. Op sommige dagen is het wel nodig, zeker met minder goed weer.
Het is wel de mooiste oplossing. Als er een versterkingsbus en een reguliere bus rijden, dan is er altijd één bus die wel op tijd rijdt. De inzet van een gelede had ook gekund, maar dan had die altijd lang gehalterd bij Airport. Hoe wordt dat over het algemeen met versterking gedaan: rijden bussen dan een beetje om en om naar haltes? Officieel staat er op internet dat die 3 minuten eerder rijdt, maar goed, die neemt alle reizigers mee bij de eerste haltes, waardoor ze op een gegeven moment vlak achter elkaar rijden?
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Als ik versterking rijd ga ik er inderdaad 3 minuten voor aan, zoals ook op papier staat, en als de dienstbus in de spiegels te zien is sla ik haltes over.
In overleg via kort verkeer (bus naar bus) ga ik bij zitvol direct door naar de eindbestemming.
Kan me niet meer herinneren dat we ooit lijn 2 vanuit Eelde versterkt hebben.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Welke lijnen rondom Groningen worden er eigenlijk versterkt? Lijn 1 Zuidhorn, lijn 4 Roden - Lewenborg, lijn 9 De Wijert en lijn 15 Zernike sowieso. Zo veel ruimte heeft men toch ook niet meer? Ik had verwacht dat de rit vanuit Eelde met een gelede zou worden uitgevoerd, maar dit is beter. Het lijkt dat lijn 9 Eelde ook drukker is dan lijn 2 vanwege de snellere route en minder vertraging. Misschien mag jij maandag wel de eerste zijn die die rit mag rijden?!
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door rener »

1
3
4
5
6
9
12
15
39
51
65
178
300
309
312

deze lijnen worden versterkt. en nog 2 lijnen rondom emmen.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

gebruiker77 schreef:Misschien mag jij maandag wel de eerste zijn die die rit mag rijden?!
Ik rijd vrij weinig versterking, hooguit eens per maand.
Geleed in Eelde gaat ook niet door, mag niet van gemeente Tynaarlo voor zo ver ik weet.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

rener schreef:1
3
4
5
6
9
12
15
39
51
65
178
300
309
312

deze lijnen worden versterkt. en nog 2 lijnen rondom emmen.
U mist 133 die wordt ook versterkt om 7:00. Ik heb deze week in een touringcar versterking gereden op de 133. En altijd op de 1.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

JeroenSpock schreef: Geleed in Eelde gaat ook niet door, mag niet van gemeente Tynaarlo voor zo ver ik weet.
Wat mij betreft rekent het OVBGD/Qbuzz de meerkosten van een DRU versterken versus DRU geleed gewoon maar direct door aan de gemeente. De reiziger moet hier in ieder geval niet door gedupeerd worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten