Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vroeger ging er nog wel eens een klep open in het dak, maar dat schijnt dus nu helemaal verdwenen te zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Die kleppen zitten er wel bij Citaro's, maar die zitten boven de plafondbekleding dus heel veel wind komt er niet doorheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De CapaCities hebben ze ook, al wordt je in die bussen al als held bestempeld als je gewoon een raam open trekt
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Moet de chauffeur ze wel open zetten natuurlijk. Helaas zijn er genoeg chauffeurs die de dakluiken dicht laten als ze voorin de airco aan hebben, echt niet nodig.
De 3400 C2G's hebben geen dakluiken, omdat ze die 5 delige airco op het dak hebben. Geen plek meer voor de luiken... En dat aircosysteem is ook niet om over naar huis te schrijven. Veel lawaai en slechte koeling. De oude paarse Qlinks met de 2 grote dakunits, die bussen worden echt koud.
En dan die klapraampjes, er zijn chauffeurs die ze op slot draaien.
De 3400 C2G's hebben geen dakluiken, omdat ze die 5 delige airco op het dak hebben. Geen plek meer voor de luiken... En dat aircosysteem is ook niet om over naar huis te schrijven. Veel lawaai en slechte koeling. De oude paarse Qlinks met de 2 grote dakunits, die bussen worden echt koud.
En dan die klapraampjes, er zijn chauffeurs die ze op slot draaien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Bij lijn 312 is het schijnbaar niet mogelijk om Stadskanaal volledig aan de voorkant neer te zetten. Verder hebben sommige bussen aan de rechterkant 2 keer het lijnnummer vlak naast elkaar staan.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat laatste verklaart waarom bij hard trekken er soms geen beweging in te krijgen is ;). Maar waarom op slot zetten?JeroenSpock schreef:Moet de chauffeur ze wel open zetten natuurlijk. Helaas zijn er genoeg chauffeurs die de dakluiken dicht laten als ze voorin de airco aan hebben, echt niet nodig.
De 3400 C2G's hebben geen dakluiken, omdat ze die 5 delige airco op het dak hebben. Geen plek meer voor de luiken... En dat aircosysteem is ook niet om over naar huis te schrijven. Veel lawaai en slechte koeling. De oude paarse Qlinks met de 2 grote dakunits, die bussen worden echt koud.
En dan die klapraampjes, er zijn chauffeurs die ze op slot draaien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De enige logische verklaring die ik kan verzinnen is een lager brandstofverbruik. Heb er zelf ook een hekel aan als ze op slot zitten als het bloedheet is, gelukkig is het een doodsimpel slot. Met een multitool of een passende sleutel moet het als passagier ook wel open te draaien zijn.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Brandstofverbruik is het niet hoor, haha. Dat zal de gemiddelde chauffeur aan de kont roesten, ook helaas. 4 van die klapraampjes hebben ook echt geen invloed op het verbruik.
Puur de tocht, en sommige mensen vinden het nou eenmaal leuk om anderen dwars te zitten.. Ik vermoed dat het dezelfde mensen zijn die met lopende motor bij de achterdeur staan te roken zodat het voorin lekker warm/koud blijft.
Puur de tocht, en sommige mensen vinden het nou eenmaal leuk om anderen dwars te zitten.. Ik vermoed dat het dezelfde mensen zijn die met lopende motor bij de achterdeur staan te roken zodat het voorin lekker warm/koud blijft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Op lijn 312 staat dus: Stadskan via Giet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vroeger werden die luiken toch bedoeld als nooduitgang?
Als dat nog het geval is, lijkt het me vrij crimineel om deze op slot te doen.
Als dat nog het geval is, lijkt het me vrij crimineel om deze op slot te doen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik denk dat er hier wat verwarring aan het ontstaan is over de dakluiken en de klapramen. De dakluiken geven weinig wind omdat ze achter de dakbekleding zitten. De klapramen worden door sommige chauffeurs op slot gedraaid.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vanmorgen moest er weer Friese propaganda naar Groningen komen.
Bron: Busfoto.nl
Bron: Busfoto.nl
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zojuist op de A7 haalde ik lijn 3 in, die tot mijn verbazing werd gereden door de 3400 (die normaal op lijn 15 zit). Gebeurt dit de laatste tijd vaker of niet?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Lag er sneeuw vanmorgen in Groningen?groningen schreef:Vanmorgen moest er weer Friese propaganda naar Groningen komen.
Bron: Busfoto.nl
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik kan hier een hele verkeerde opmerking plaatsen, maar denk dat de moderators me direct blokkeren dan.
Nette versie: Hij zal hopelijk een verkeerde foto hebben geplaatst? Daarnaast rijdt die lijn 50 al niet meer en al helemaal niet in Groningen. Die flat staat namelijk tegenover het busstation van Leeuwarden als ik me goed herinner.
Nette versie: Hij zal hopelijk een verkeerde foto hebben geplaatst? Daarnaast rijdt die lijn 50 al niet meer en al helemaal niet in Groningen. Die flat staat namelijk tegenover het busstation van Leeuwarden als ik me goed herinner.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik denk dat de 8605 vandaag op Groningen - Drachten zit. Hoop niet dat het Emmeloord is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb de foto net opgezocht op busfoto, en daar staat dit:groningen schreef:Vanmorgen moest er weer Friese propaganda naar Groningen komen.
Bron: Busfoto.nl
Dat is dus niet Groningen, en ook niet vandaag?Stad: Leeuwarden
Straat: Station NS
Datum ddmmjjjj: 21-01-2013
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kan natuurlijk een voorbeeldfoto zijn, moet wel zeggen dat ik de vaagheid van zijn berichten (de laatste tijd) vrij storend vind.
🍉
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dit is een reserve Qlink bus, die in theorie net als de andere 2 reserve Qlinks te weten de 3097 en 3458, op alle Qlink-lijnen kan worden ingezet als er tekort aan bussen is.Chiel schreef:Zojuist op de A7 haalde ik lijn 3 in, die tot mijn verbazing werd gereden door de 3400 (die normaal op lijn 15 zit). Gebeurt dit de laatste tijd vaker of niet?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Oké Ik wist niet dat dat reservebussen zijn. Dank voor het melden
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 24 mar 2017, 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Chiel, je reageert op het vorige bericht, waarin alles al staat.
Dus dat quoten heeft helemaal geen zin, t'is maar een tip.
Dus dat quoten heeft helemaal geen zin, t'is maar een tip.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Geen probleem, tip; ze zijn te herkennen aan de Qlink-Neutraal stijl. Zonder kleurtje dusChiel schreef:Oké Ik wist niet dat dat reservebussen zijn. Dank voor het melden
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Of in het wit.
Er heeft vandaag ook een 15m Integro tegen de abri op perron M aan gezeten. Wat ik hoorde was dat er veel glasschade was
Er heeft vandaag ook een 15m Integro tegen de abri op perron M aan gezeten. Wat ik hoorde was dat er veel glasschade was
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
3096, 3400 en 3458 :)nv_busfreak schreef:Geen probleem, tip; ze zijn te herkennen aan de Qlink-Neutraal stijl. Zonder kleurtje dusChiel schreef:Oké Ik wist niet dat dat reservebussen zijn. Dank voor het melden
De nieuwe CapaCity's stromen nu ook binnen. Liep er op af en dacht dat ze de hele bus blauw gespoten hadden, maar alleen de laatste meters zijn blauw voor reclame. Ziet er goed uit, en van binnen is goed te zien waar de extra 1,5 meter zit. Nieuw dashboard, 60 zitplaatsen, 138 staanplaatsen, koersfilms rondom, xenon verlichting, camera's achterop, borstels op alle wielen, en die geur van nieuwe bussen hmmm...
Geen foto's, ze stonden binnen dus dat doe ik maar niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
kleine correctie op jeroen:
3096 is qlink paars en 3097 is neutraal
3096 is qlink paars en 3097 is neutraal
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten