Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
De HESS 3492 stond samen met de 3650 vanmiddag bij Wensink achter de Arriva Touring garage.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Over Arriva Touring gesproken, zag vandaag een oude Waterland-scania in Groningen vanwege de KEI-week :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ja dat zal die zijn die normaliter in Leeuwarden rijdt.marlies schreef:Over Arriva Touring gesproken, zag vandaag een oude Waterland-scania in Groningen vanwege de KEI-week :)
Nog steeds jammer dat die niet veel meer rondrijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
begrijp ik het nou goed dat de Hess wagens zijn omgenummerd van 3550-3552 naar 3490-3492?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Omgenummerd lijkt me een groot woord, die dingen hebben toch überhaupt nog niet met nummers erop rondgereden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
hess omgenummerd klopt.
arriva touring scania 7856 in gewone uitvoering en 7861 in borkum uitvoering. Verder weet ik dat er in oosterwolde in de garage van arriva ook wat oude scania's staan.
arriva touring scania 7856 in gewone uitvoering en 7861 in borkum uitvoering. Verder weet ik dat er in oosterwolde in de garage van arriva ook wat oude scania's staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Heeft er ook eentje tijdelijk op Ameland gereden, omdat de 223 nogal veel problemen met de geleding heeft. (o.a: weer terug op Ameland en het probleem deed zich nogsteeds voor).
Nu op Ameland: 6612-6615, 252(met de bekende bestemmingsbordjes ipv een werkend bestemmingsdisplay) en de 7806.
Nu op Ameland: 6612-6615, 252(met de bekende bestemmingsbordjes ipv een werkend bestemmingsdisplay) en de 7806.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Dat lijkt me allemaal erg relevant als het gaat om Qbuzz in GD, inderdaad.
Het komt zeer regelmatig voor dat het RIS een datum van tien jaar eerder tonen trouwens, is al vanaf het begin een probleem
Het komt zeer regelmatig voor dat het RIS een datum van tien jaar eerder tonen trouwens, is al vanaf het begin een probleem
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Klopt. Daarnaast nog een Qliner met dat witte bord op de zijkant ook rond zien rijden.marlies schreef:Over Arriva Touring gesproken, zag vandaag een oude Waterland-scania in Groningen vanwege de KEI-week :)
Iig zijn de 7170-7172, 7181, een Setra en 2 MAN-touringcars van Arriva niet in Groningen, want die zitten op treinvervangend vervoer tussen Leeuwarden en Stavoren. Er rijdt meer, maar heb lang niet alles waar kunnen nemen
OT: zag vandaag dat er nog steeds 12 meter bussen rondreden op lijn 15 en onder meer streekgelede 3521 op lijn 11.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Als ik het goed begrijp is vandaag de presentatie van nieuw materieel op de Grote Markt. Ik concludeer dat de nieuwe kleine bussen voor Oost Groningen er dus zijn. Dan snap ik niet waarom nu gewacht wordt om die in te zetten. Hier op de lijnen rond Winschoten zit in de vakantie geen hond en nu rijden die grote citaro's hier hun rondjes. Zou zeggen dat die dan zsm van de weg gaan om met kleinere bussen te rijden, juist in de vakantie
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Het is toch logisch dat die bussen er vier dagen voor de eerste inzet zijn? Er moeten bijv. ook nog kinderziektes uitgehaald worden waar mogelijk en programmeerwerk worden gedaan? En daarbij ook contracten he...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Alsof 4 dagen langer rondrijden met onnodig grote bussen het verschil gaat maken op de jaarrekening...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ze zullen er toch al wel eventjes zijn, of rijden ze direct uit de fabriek naar Grote Marktmarlies schreef:Alsof 4 dagen langer rondrijden met onnodig grote bussen het verschil gaat maken op de jaarrekening...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Vanmorgen op de Grote Markt gehoord: er is er eentje en die heeft nog geen Qbis, Chipkaartlezers of wat dan ook. De kabelbomen liggen nog bij het dashboard zeg maar.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Qbuzz wisselt perron M en N om. Zal waarschijnlijk met de nieuwe Qliners te maken hebben, maar perron M is juist korter dan N lijkt het.. http://qbuzz.nl/GD/plan-mijn-reis/actue ... groningen/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Misschien dat de draai beter/veiliger te maken is bij perron M
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ik zag trouwens op foto's op Twitter dat de Hess wel een kleurenfilm heeft, terwijl het eerst leek van niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
is er een overzicht van wat er aan nieuw materiaal komt/is?
Ik begreep 26 x Intouro, serie 3650-3675??
Natuurlijk 3x Hess 3490-3492
En ik zag een MB Sprinter met nummer 3882.
Komt er nog meer?
Ik begreep 26 x Intouro, serie 3650-3675??
Natuurlijk 3x Hess 3490-3492
En ik zag een MB Sprinter met nummer 3882.
Komt er nog meer?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Intouro's komen er niet bij Qbuzz. Dat zijn Integro's
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Allemaal nieuwe bussen, terwijl er nog zat ander goed spul rijdt volgens mij.
En maar meer snijden op de zwakke lijnen, zodat die nog zwakker worden.
Het is mij wel duidelijk dat Qbuzz zich concentreert op Groningen Stad en de rest als pure noodzaak beschouwt omdat dat nu eenmaal in hetzelfde contract zit.
En maar meer snijden op de zwakke lijnen, zodat die nog zwakker worden.
Het is mij wel duidelijk dat Qbuzz zich concentreert op Groningen Stad en de rest als pure noodzaak beschouwt omdat dat nu eenmaal in hetzelfde contract zit.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Daar heeft Qbuzz vrij weinig over te zeggen. Het is onder meer een samenwerking van de overheden alhier, die tot gevolg heeft dat er én minder uitstoot plaatsvindt én minder tot bijna niet meer hoeft te worden versterkt op de Qliners en 11, hetgeen een bijzonder dure aangelegenheid is. De bussen zijn overigens geleased en voorzien van een zware motor zodat die zonder problemen elders in de wereld weer door MB kunnen worden 'uitgezet'.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ja, daar heb je een punt natuurlijk dat Qbuzz niet alles voor het zeggen heeft.
Grootheidswaanzin bij de overheden wordt steeds gekker. Als het maar nieuw, schoon en luxe is. Maar dat het elders ten koste gaat van voorzieningen (zo zie ik het dan, de vervoerder zal de exploitatie toch sluitend moeten krijgen) dat boeit de hoge heren niet.
Mijn collega's reden vroeger wel 15-16 jaar met dezelfde bussen.... en nu vernietigen we overal nog prima functionerend kapitaal.
Grootheidswaanzin bij de overheden wordt steeds gekker. Als het maar nieuw, schoon en luxe is. Maar dat het elders ten koste gaat van voorzieningen (zo zie ik het dan, de vervoerder zal de exploitatie toch sluitend moeten krijgen) dat boeit de hoge heren niet.
Mijn collega's reden vroeger wel 15-16 jaar met dezelfde bussen.... en nu vernietigen we overal nog prima functionerend kapitaal.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Dit gaat in zijn geheel niet ten koste van bussen elders - het leidt juist tot een aanzienlijke kostenbesparing op de zware (en zwakke, Oost-Groningen) lijnen waardoor andere leuke dingetjes als een lijn 88 of 22 nog steeds geboden kunnen worden.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Als provincie is het ook erg als de bus natuurlijk 'oud' is geworden. Vaak mag de bus niet ouder dan 8 jaar zijn.
Ik vraag me soms wel af of een bus ouder dan 8 jaar zo erg is. Momenteel worden kwalitatief goede bussen gedumpt, omdat het geëist is.
Los daarvan. Als we alle versterking gaan omzetten naar vaste ritten, zal vast een groot deel uit het platteland worden gehaald. En daar willen we eigenlijk ook weer bussen overhouden om een mogelijkheid te bieden. Ik ben in deze situatie niet treurig om nieuw materieel.
Ik vraag me soms wel af of een bus ouder dan 8 jaar zo erg is. Momenteel worden kwalitatief goede bussen gedumpt, omdat het geëist is.
Los daarvan. Als we alle versterking gaan omzetten naar vaste ritten, zal vast een groot deel uit het platteland worden gehaald. En daar willen we eigenlijk ook weer bussen overhouden om een mogelijkheid te bieden. Ik ben in deze situatie niet treurig om nieuw materieel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD
Ik betwijfel dit ten zeerste Pim, maar jij hebt er beter zicht op als 'local'.Pim-AllianceB95 schreef:Dit gaat in zijn geheel niet ten koste van bussen elders - het leidt juist tot een aanzienlijke kostenbesparing op de zware (en zwakke, Oost-Groningen) lijnen waardoor andere leuke dingetjes als een lijn 88 of 22 nog steeds geboden kunnen worden.
Op afstand zie ik naar mijn mening bij een dienstregelingwijziging toch geregeld lijnen voorbij komen die geheel of gedeeltelijk vervallen. Nu per nieuwe winterdienst ook weer:
Onderstaande drie lijnen rijden voortaan niet meer op zaterdag:
Lijn 91 Loppersum – Appingedam
Lijn 95 Ten Boer – Appingedam
Lijn 96 Delfzijl – Appingedam
En ook het nachtnet wordt uitgedund.
De uren die hiermee vrij komen kunnen weer gebruikt worden om elders de frequentie te verhogen.
En ja, tuurlijk, ik begrijp ook wel dat Groningen Stad de booming business is en zeker de Campus flink wat vervoer nodig heeft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten