Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Mdk »

"ov chippas" :')
Bij twijfel altijd klagen
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

Vanochtend in lijn 17 de 3178 werd ik verrast toen de eerst halte werd omgeroepen. Opeens een mannelijke stem.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

JP13357 schreef:Koningsdag 2018 Groningen Mercedes citaro Le ü qbuzz 3286 lijn 300 koningsbus by Jeroen pijper photography, on Flickr

de koningsbus in prachtige glorie. De 3286.
Kanonnen, wat een lelijk ding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Dit zijn dan ook de momenten dat we ons herinneren dat we blij moeten zijn dat (buiten door OV Bureau opgelegde) totaalreclame (of andere reclame) verboden is.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Mdk »

Hoewel De meeste commerciele partijen het wel iets mooier maken. Maar nee, de new yrok pizza bus in apeldoorn wordt ik niet erg warm van. De bussen met bijv. Julianatoren totaalreclame vind ik dan wel weer leuk opzich, maar het mag wel iets minderz en iets meer in de huisstijl gedesignt als je het mij vraagt.
Dan blijven de bussen ook nog een beetje herkenbaar als ov.
Bij twijfel altijd klagen
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

JP13357 schreef:Koningsdag 2018 Groningen Mercedes citaro Le ü qbuzz 3286 lijn 300 koningsbus by Jeroen pijper photography, on Flickr

de koningsbus in prachtige glorie. De 3286.
Rijdt op dit moment op lijn 10 rond

Verder was de nieuwe stem in de 3216 op lijn 50 te horen, maar na enkele haltes werd weer overgeschakeld naar de vrouwelijke stem :o
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Er zijn ook haltes/bussen waarbij/waarin de man 'Volgende halte' roept en Tineke vetvolgens de haltenaam. Wat mij betreft is het trouwens wel een beetje overdreven dat er nu én een aankondigingstoon én 'volgende halte' gaat worden toegepast
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Etienne »

Op lijn 83 van Assen naar Roden waren beide stemmen afwisselend door elkaar te horen. Echt veel verschil zit er mijn inziens niet hoe de haltes uitgesproken worden.

Tegelijkertijd zag ik vanmiddag voor station Groningen die vreemde Alstom-demobus rijden. Echt een lelijk geval en ik hoop toch niet dat dit de toekomst van het busvervoer moet worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

De soep zal niet zo heet gegeten worden als dat deze wordt opgediend. Ik las vanavond een artikeltje over deze bussen en eigenlijk had het alle eigenschappen van de Phileas. Dat de technieken van deze wagens uiteindelijk gebruikt gaan worden wil ik best geloven, maar dat zal denk ik over een jaar of 30 (wanneer auto's autonoom kunnen rijden) pas realiteit worden.
🍉
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Door het gebruik van mileuvriendelijke dan wel duurzame bussen verwacht het OV Bureau van Groningen en Drenthe een verlies. Met een lagere prijs voor de volgende concessie probeert men de kosten te drukken. Als het goed is staat het op pagina 2 van het DvhN van 17 april 2018 die ik niet meer in mijn bezit heb.

Een Scania rijdt nu op de 304 van Groningen naar Drachten en v.v.. Ik meen dat het de 7854, maar kan er qua nummer iets naast zitten.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door waldo79 »

Je mengt verschillende onderwerpen in één bericht. Kortom: wat bedoel je nu?
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Mdk »

Ik las/zag laast volgensmij dat de directeur Alstom nederland (of iets in die richting) zei dat ze op basis van de proeven in nederland binnen een jaar de smurfendoos in serieproductie wollen brengen :')
Bij twijfel altijd klagen
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Selivio »

https://www.hoogeveen.nl/Wonen_en_Leven ... lijk_blauw

De bijtjes zijn tijdelijk van kleur verschoten. De busjes van stadsdienst Assen rijden nu in Hoogeveen.
Grt. Stefan
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Mdk schreef:Ik las/zag laast volgensmij dat de directeur Alstom nederland (of iets in die richting) zei dat ze op basis van de proeven in nederland binnen een jaar de smurfendoos in serieproductie wollen brengen :')
Ik heb collega's die al zeggen dat als dat ding hier gaat rijden, dat ze ander werk gaan zoeken.
Begrijpelijk, dat wel. Ik zou me ook doodschamen als chauffeur. Dan nog liever de VDL's die we al hebben, en dat wil wat zeggen

Elektrische bussen oke, maar dan zoals de elektrische Citaro niet van diesel te onderscheiden. Gewoon zoals een bus hoort te zijn.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Etienne »

Selivio schreef:De bijtjes zijn tijdelijk van kleur verschoten. De busjes van stadsdienst Assen rijden nu in Hoogeveen.
Niet alleen die. Er zijn wel meer Sprinters verplaatst; ik zag afgelopen maandag busjes van Van Dijk in Assen en weer busjes van CTS/De Grooth in Groningen Stad rondrijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Globetrotter »

Groninger tunnel vlak voor plaatsing terug naar de tekentafel.

Betekent dit dat het treinvervangend vervoer dit weekend langs een traject rijdt waar gewoon treinen kunnen rijden of wordt het treinvervangend vervoer om een andere reden ingezet?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Frank93 »

Er zijn ook nog andere werkzaamheden op het traject:
https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/n ... t-doorgaan
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

Zoals ik het lees, lift dit project mee op reeds ingeplande, treinvrije, periodes op dit traject. Er wordt / werd dus niet speciaal voor deze tunnelbouw een treinvrije periode gemaakt.

Wellicht voor een volgende poging is dat wel het geval.
RTVnoord schreef:(..) Het inschuiven van de tunnel was voor komend weekend gepland omdat er dan sprake is van een treinvrije periode. Die periodes worden ingepland samen met spoorbeheerder ProRail.

Eerste treinvrije periode in augustus.


'We moeten dus in gesprek met hen', laat de woordvoerder weten. 'De eerste volgende treinvrije periode is in augustus. Maar die is te kort zoals het nu lijkt. Voor het inschuiven van de tunnel hadden we nu namelijk vier dagen nodig. De eerst volgende periode is korter dan vier dagen.'

De aannemer gaat zich nu buigen over een alternatief plan. 'Hier had echt niemand rekening mee gehouden', besluit de woordvoerder.(..)
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/193897/P ... afgeblazen
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Wubbo »

Het gebeurt heel veel dat er werkzaamheden gecombineerd worden op hetzelfde moment. Welk project dan de reden is dat er geen treinen rijden is nooit helemaal duidelijk. Er zal nu ook nog wel het een en ander bij Assen in de buitendienststelling zijn opgenomen.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

In Assen gaat de reizigerstunnel open, en de hoge brug is weggehaald.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Onder het viaduct van de N7 (zuidelijke ringweg in Groningen) zijn alle 3 treinsporen doorgezaagd en deels weggehaald.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Maar dat was ook echt wel nodig. Je slaat geen damwanden door het spoor naar beneden.
Die tunnel was mooi meegenomen, en volgende keer beter
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door zone2000 »

Werkkamer op de snelweg

GRONINGEN - Stopcontacten, werktafels, wifi, USB-aansluitingen, een printer en uiteraard koffie. In het noorden rijdt de eerste kantoorbus van ons land. Tussen Assen en Groningen kunnen passagiers tijdens het reizen ongestoord werken, waarbij ze van alle gemakken zijn voorzien.

Vooralsnog rijdt de bus sinds deze maand iedere werkdag vier keer op en neer tussen de provinciehoofdsteden en zijn er vier opstapplaatsen in het routeschema opgenomen. Als er meer dan veertig plaatsen zijn verkocht, zal initiatiefnemer Drenthe Tours een tweede touringcar ombouwen tot kantoorbus.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2060588 ... de-snelweg
In het artikel staat ook "Wij mogen met de bus dan over de vluchtstrook langs de file rijden" Sinds wanneer krijgen touringcarbedrijven een ontheffing voor gebruik van de vluchtstrook?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door dennistd »

Dat is aan de wegbeheerder, en blijkbaar vindt Rijkswaterstaat dat zij dat mogen.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door cassie127 »

Vanwege de huldiging in Emmen rijden er op enkele stads en streeklijnen gelede bussen https://twitter.com/QbuzzGD/status/998261116399767553
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten