Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

bartjemestrom schreef:De 3691 heeft zijn eerste dienstrit erop zitten. (..)
Mooie bus, prima blauwe kleur ook. Maakt het wat frisser dan R-net kleurstelling, denk ik.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/127485/ ... -de-weg-op

Wel apart.. een witte kentekenplaat (zonder NL sticker) voorop met een, regulier, bedrijfsautokenteken. Zou toch een gele kleur moeten hebben.
Lijkt mij niet helemaal 'legaal' de weg op, denk ik. Nu is het net een fietsendrager. :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn 45 »

Mooie bus :pos: ben benieuwd hoe lang de stickers van 'nieuwe Q-Liner' erop blijven zitten.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door dennistd »

Sterker nog: dat hele kenteken (23-BKB-9) bestaat niet eens volgens de RDW :X
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

oh, dan is dat geschoond ofzo. Want de combinatie is wel aannemelijk. Zie ook kenteken van één van de eerste Solarissen. Is ook met een K.

Zal wel voor de foto zijn.. en dat ie verderop de rit met groene platen reed / rijdt?
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Heb hem vandaag gewoon in dienst gezien op Groningen Hoofdstation met deze witte platen.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

Nieuwe electrische voor qlink groen bussen bij peizerweg.

Afbeelding

https://www.facebook.com/Qbuzz/posts/1503565006400176
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn 45 »

Die zien er strak uit! :pos:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door busfanNL »

Sorry hoor maar ik vindt die grijze lampen zo'n foute keuze. Ik vindt het zwart mooier zoals de e bussen in Eindhoven en die van het Schipholnet van AML. En daarnaast mis ik ook de afdekplaten op de achterwielen. Dus minder geslaagd dan Ik persoonlijk had gehoopt. :?
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Stadsbus »

De Eindhovense bussen hadden nog niet allemaal sinds de inzet afdekplaten naast de wielen, dus er is nog kans.
Het grijze i.p.v. zwarte rond de lampjes aan de voorkant hoort bij de kleurstelling zo te zien.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

Misschien komen er wel geen wielkappen op. In stedelijk gebied met weinig écht rechte stukken op snelheid, lijkt het mij maar beperkt van waarde qua stroomlijnverbetering. Die kappen zijn dan alleen maar 'lastig' met het oog op schades door het uitstekende deel ervan.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Stadsbus »

Ik dacht dat ze die dingen er op schroefden om minder spetters op de bus/ramen te maken als ze door een plas rijden...
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Gekke is dat die zwarte lampen wel in de renders zaten die VDL had vrijgegeven bij de aankondiging. Misschien dat het er nog op wordt gestickerd?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Milco »

Is de dubbeldekker eigenlijk al traceerbaar op ovzoeker? Ik kon 'm dit weekend en vandaag niet vinden... Of rijdt ie enkel in de spitsuren
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Meltrain »

busfanNL schreef:Sorry hoor maar ik vindt die grijze lampen zo'n foute keuze. Ik vindt het zwart mooier zoals de e bussen in Eindhoven en die van het Schipholnet van AML.
Ik vind die grijze lampen juist wel mooi, omdat de gehele voorkant zo dezelfde kleur heeft en dus meer een eenheid vormt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Milco schreef:Is de dubbeldekker eigenlijk al traceerbaar op ovzoeker? Ik kon 'm dit weekend en vandaag niet vinden... Of rijdt ie enkel in de spitsuren
Wagenparknummer 3691 en was vorige week woensdag gewoon te volgen in OVinfo. Heb hem daarna niet meer op zien duiken in de app. Kan best zijn dat hij nog niet weer gereden heeft.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Kwam ineens deze tegen: de nieuwe livery voor de VanHool bussen op Waterstof. Ziet er goed uit, stukken beter dan die eerste livery met die rare bubbels!
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Aha, daarom mistte ik die ene bus al een tijdje op de Peizerweg denk ik. Andere stickertjes erop..

Die wielkappen komen NIET op de VDL's, gelukkig niet zeg. Dat blijft gewoon open zoals het hoort, heb ik vorige week gevraagd.

3691 heeft alleen woensdag gereden, om hem die dag maar op dienst te laten rijden zodat Qbuzz de eerste was met de dubbeldekkers. Donderdag en vrijdag stond hij binnen, weekend rijdt hij niet.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chiel »

Kwam zojuist een bericht tegen van Qbuzz GD op Facebook mbt de dubbeldekkers:

De tweede dubbeldekker gaat maandag de weg op! De kans dat je op lijn 300 in een dubbeldekker kunt stappen wordt steeds groter. Nummer drie, vier en vijf volgen ook gauw, in de loop van november.

En had je de eerste dubbeldekker al gemist? Hij was even een paar dagen binnen, voor werkzaamheden aan het reisinfo- en communicatiesysteem. Maar vanaf vanmiddag kun je 'm weer spotten tussen Emmen en Groningen.

Dit verklaart dus waarom hij de afgelopen dagen niet in dienst was.

Bron: Facebook Qbuzz GD
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

3691 rijdt alweer op 300. Ditmaal met (zelfde) gele kenteken.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chiel »

In de definitieve dienstregeling voor 2018 heeft het OV-bureau aangegeven dat lijn 314 ivm infrastructurele problemen en een te lange reistijd niet meer op het transferium in Drachten zou stoppen. Lijn 304 zou dan in de kleine vakanties dan 2x/u gaan rijden. Vandaag eens gekeken naar de nieuwe tijden (voor Arriva Touring zijn deze al beschikbaar in de OVinfo app, voor Qbuzz nog niet). In de app staat dat lijn 314 toch op het Transferium gaat stoppen. Heb ff contact opgenomen met het OV-Bureau. Ze hebben aangegeven dat door infrastructurele aanpassingen en een verkorte wachttijd op het transferium deze bus daar toch gaat stoppen. Lijn 304 gaat desondanks in de kleine vakanties 2x/u rijden
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Qbuzzie »

Toen ik vandaag langs de busstalling Peizerweg reed zag ik er vier dubbeldekker bussen staan ongestickerd. Verder zijn de twee waterstofbussen opnieuw bestickerd en zien ze er hetzelfde uit als de nieuwe streekbussen alleen dan in het blauw ipv rood. Heb helaas geen foto.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Stadsbus »

Qbuzzie schreef:Verder zijn de twee waterstofbussen opnieuw bestickerd en zien ze er hetzelfde uit als de nieuwe streekbussen alleen dan in het blauw ipv rood. Heb helaas geen foto
6 berichten hier boven...
Nicketick schreef:Kwam ineens deze tegen: de nieuwe livery voor de VanHool bussen op Waterstof. Ziet er goed uit, stukken beter dan die eerste livery met die rare bubbels!
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

De ex-Qbuzz 3171 (ex-Syntus 1134) rijdt tijdelijk als pendelbus op Kamp Westerbork.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Stadsbus schreef:
Qbuzzie schreef:Verder zijn de twee waterstofbussen opnieuw bestickerd en zien ze er hetzelfde uit als de nieuwe streekbussen alleen dan in het blauw ipv rood. Heb helaas geen foto
6 berichten hier boven...
Nicketick schreef:Kwam ineens deze tegen: de nieuwe livery voor de VanHool bussen op Waterstof. Ziet er goed uit, stukken beter dan die eerste livery met die rare bubbels!
Op die foto is het dak nog blauw, dat zou nu ook zwart moeten zijn.
Basislijn
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

AirportLink bus 3246 was op lijn 9 naar De Wijert terecht gekomen. En dat levert dan dit bijzondere plaatje op:
Afbeelding
Gaat ie nou wel of niet naar Airport? :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten