Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Soortvanhenk »

Wat een lelijk ding.

Er rijden inmiddels ook een aantal stads-en streekbussen rond met een promotiesticker voor dat zomerbroezz'n. En zoals al eerder gezegd rijden er binnenkort geen bussen meer via de Buitenhof. Dat staat nu ook op Ovnieuwsuitgroningen.wordpress.com, en dan zal het wel betrouwbaar wezen :-)
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Jelmer »

Vandaag kwam Het Wagenparkje nummer 150, daarin de nummers van de Hess wagens:

3550 - ZZ-95-27
3551 - ZZ-95-28
3552 - ZZ-95-29

alle drie datum eerste toelating 10-12-2013, datum ternaamstelling: 18-04-2014
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door isadora »

Cross-posten heet zoiets :X

viewtopic.php?f=33&t=9185&p=318830#p318830
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door groningen »

promotiesticker voor dat zomerbroezz'n
In de daluren in juli en augustus 2 volwassenen en 2 kinderen voor 10 euro (dagkaart dus). Mocht ik het fout hebben, dan wordt het wel gepost. Alleen Groningen en Drenthe; geen Friesland.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Kevster »

Klopt, ik heb hier een foto van de 3320 als lijn 1 in Assen, daarop kun je, verder achterop de bus, de reclame zien zitten.

Afbeelding

De 3068 stond overigens in volledig metrodesign maar nog zonder stickers voor Q-link bij Profile Tyrecenter. Die gaat naar lijn 11.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door nielsie600 »

Reed gister ook in deze kleuren reeds op lijn 11.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Kevster »

En hij zit vandaag zelfs op lijn 4.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Bjarte »

Er staat een busje op de Vismarkt. 'Ov on tour' staat er op. Je kan er informatie krijgen over het busvervoer in Groningen/Drenthe. Op het busje zitten stickers van Qlink, Qbuzz en Qliner.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door rener »

gratis probeerkaartjes uit te delen oa
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door marlies »

Lijn 11 door de Plutolaan, is even wennen. Zal maandag leuk worden als 15 daar ook langs moet met die lange bussen.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Kevster »

Het duurt drie weken daar toch? (Even fototoestel pakken maandag :D )
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door groningen »

Ha; rioolwerkzaamheden. Gisteren reed lijn 15 direct bij de ringweg direct de Plataanlaan op richting Zuidhorn om dan via de Friesestraatweg naar het zuiden te rijden. Het deel in Paddepoel werd compleet overgeslagen. De bus schijnt wel van het station naar Zernike de normale route te kunnen rijden.

Van Qbuzz:
Reizigers worden verwezen naar de bestaande halte: Crematoriumlaan. De vertrek-en aankomsttijden als gevolg van deze stremming kunnen enkele minuten (-3 <> +7) afwijken van de dienstregelingtijden in het busboekje, op de haltevertrekstaat en internet.
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Korot »

Volgens mij kan van CS naar Zernike ook alleen maar door Paddepoel, omdat de bussen de bocht onderaan de afrit aan de Plantaanlaan niet kunnen maken. Dat had ik tenminste begrepen als reden dat reeds bij de Pleiadenlaan de ring wordt verlaten.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door marlies »

Kevster schreef:Het duurt drie weken daar toch? (Even fototoestel pakken maandag :D )
Drie weken totaal, maar het gaat per deel. Schuift dus om de zoveel tijd een stukje op. Zou me ook niets verbazen als ze maandagochtend de apparatuur die nu de weg in zuidelijke richting stremt daadwerkelijk gaan opbouwen (het staat nu alleen nog maar onopgebouwd klaar, er is nog niets gebeurd..) in de middenberm waardoor er weer stapvoets gereden kan worden.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Kevster »

Vandaag reed de 3007 of 3017 (de 3007 zat later in ieder geval op lijn 9, reservebus?) op lijn 15, met paars lijnnummer '-)
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door nielsie600 »

Lijn 15 en 9 zijn in de vakantie gekoppeld.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Bjarte »

Viel mij ook al op inderdaad dat de vakantiedienstregeling al is begonnen. De scholen hebben pas vakantie vanaf komend weekend en ook de universiteit en hogescholen zijn nog bezig. Ik vind het een vreemde en falende beslissing.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Kevster »

Met als gevolg nokkievolle bus en formule naar de afvalbak gebracht. Hoezo comfort, grote bussen en wifi?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door marlies »

Kevster schreef:Vandaag reed de 3007 of 3017 (de 3007 zat later in ieder geval op lijn 9, reservebus?) op lijn 15, met paars lijnnummer '-)
3007 inderdaad, ik kwam hem ook tegen. Dacht dat het een versterkingsrit was. 1 passagier extra en de bus was door z'n assen gezakt zo vol zat 'ie.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door gebruiker77 »

Lijn 11 zat dan vast ook een stuk voller dan normaal.
Lijn 9 rijdt nu niet meer door naar Zernike.
Ik vind dat de vakantiedienst later moet ingaan voor 15(of nu wel minder maar nog sowieso 4 per uur dienst, vorig jaar precies zelfde verhaal overigens...)
Overigens zou ik er in de zomervakanties voor zijn dat lijn 15 de oude route rijdt om het wegvallen van 9 voor een deel op te vangen. Kost niet meer maar wel mooier.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Korot schreef:Volgens mij kan van CS naar Zernike ook alleen maar door Paddepoel, omdat de bussen de bocht onderaan de afrit aan de Plantaanlaan niet kunnen maken. Dat had ik tenminste begrepen als reden dat reeds bij de Pleiadenlaan de ring wordt verlaten.
Zou goed kunnen, maar de congestie op de niet gebruikte afrit speelt zeker ook mee.
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door marcel.nl »

gebruiker77 schreef: [..]
Ik vind dat de vakantiedienst later moet ingaan [..]
Het is ieder jaar hetzelfde verhaal. Mijn buurman heeft het dan altijd over mensen achter bureautjes die besluiten nemen en totaal geen idee hebben wat.... . . :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Daniel »

Waarom de hele vakantiedienst opschuiven als het ook simpeler kan... in andere gebieden bv. weleens gezien dat sommige lijnen in de spits in de eerste weken vakantiedienst nog wat vaker rijden. Met dergelijke maatregelen kan je mooi dat soort vraag als er nu in Groningen is opvangen zonder dat je nog onnodig de volledige diensten moet rijden. Over het algemeen wordt het immers altijd wel wat rustiger zo vlak voor de zomervakantie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door gebruiker77 »

Ik suggereerde uiteraard alleen voor lijn 15 een aanpassing (en natuurlijk andere bussen waar ook nodig is). Ik vind het wel echt heel raar dat je slechts 2x/uur met een standaardbus naar het Zernike complex gaat, terwijl het jaar nog niet over is. Volgens mij had men wel kunnen bedenken dat dat onvoldoende is.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Kevster »

Ja hoor het was net weer raak aan de Pleiadenlaan, een meisje werd voorbijgereden door een overvolle 3023. Wat een prutsers zeg, echt, hier heb ik geen goed woord voor over. Nogmaals kost je dit gewoon de naam van je prachtige product.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten