Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Ik heb vernomen dat de demo-Ebusco terug is naar de fabrikant. Binnenkort komen dan de twee eigen exemplaren.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JP13357 »

ik zag afgelopen week wel een ebusco rijden rond P+R hoogkerk. om 7:38
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

De 8666 en 8660 vertrokken van spoor 4 in Groningen om 7.48. Normaal gesproken alleen een 4 of 6-je.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Vanwege LUD, alle parallel rijdende intercity's van de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] ([serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] en [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]) zijn vandaag opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

In de vakantiedienstregeling op een regenachtige ochtend kan je er vanuit gaan dat de 1 van 08:32 vanaf Hoofdstation op Station Noord niemand meer mee kan nemen. En ook vandaag inderdaad Station Noord voorbijgereden.. (Normaal rijdt 171 voor 1 aan, die een deel meeneemt)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Emmer buschauffeurs boos op Qbuzz

Chauffeurs van Qbuzz maken zich zorgen over de toekomst van het openbaar vervoer in Emmen. Ze vrezen voor banenverlies en verslechtering van de dienstverlening. De Emmer chauffeurs zijn niet te spreken over de nieuwe route van lijn 300, de busverbinding Klazienaveen - Emmen - Groningen, die regelmatig voor vertraging zorgt, en vrezen dat er in stadslijnen wordt gesneden. Dat zou ten koste gaan van dienstverlening en werkgelegenheid. Volgens Pieter Beuzenberg, bestuurder FNV Streekvervoer, heerst er veel frustratie. „De chauffeurs in Emmen zijn het zat. Het vertrouwen is weg en de bereidheid om, desnoods via acties, te vechten voor behoud van het OV en de werkgelegenheid is groot”, aldus Beuzenberg.

Lees verder: http://www.dvhn.nl/drenthe/Emmer-buscha ... 22193.html
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 24 feb 2017, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat ivm copyright ingekort
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Vanwege de vakantie (waarschijnlijk) reed de 3458 minstens 1 keer op lijn 39 naar Surhuisterveen vanaf (natuurlijk) Groningen.Waarschijnlijk meer, want om 19 uur stond hij op de buffer naast spoor 1B.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Gisteren stond 1 van de bussen van lijn 25 op de parkeerplaats achter de BP in Haren zijn volgende inzet terug naar de Gasunie af te wachten.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Wat ik wel apart vind is dat chauffeurs nog regelmatig de oude routes van dienstregeling 2016 rijden. Gisteren zijn er 2 bussen vanaf Station Noord met eindbestemming Eelde - Airport via WKC Paddepoel toch nog gereden via Korrewegwijk en Grote Markt. Blijkbaar is niet duidelijk dat in de vroege ochtend lijn 9 en lijn 2 op elkaar keren bij Noord. Het is gek dat dit nog steeds gebeurt terwijl de dienstregeling al ruim 2 maand wordt gereden.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik heb ook al wel een paar keer naar voren moeten brullen dat de chauffeur verkeerd reed op lijn 9. Vooral Zuiderdiep en rotonde Jan Luykenstraat.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Waarom moest je dat brullen? Of miste je daardoor je halte, of zoiets?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Nicketick schreef:Ik heb ook al wel een paar keer naar voren moeten brullen dat de chauffeur verkeerd reed op lijn 9. Vooral Zuiderdiep en rotonde Jan Luykenstraat.
Ja, die blijft ook nog wennen! Of vanaf het Martini Ziekenhuis richting het station op het laatste moment toch nog schuiven naar de baan rechtdoor de Paterswoldseweg op. Een enkele keer schijnt de bus ook nog wel de route helemaal over de Paterswoldseweg te doen ipv via De Wijert te rijden.

Als een chauffeur op Station Noord staat, wat ziet hij dan als eindbestemming in beeld voor 9. Staat er dan eindbestemming De Punt (Eelde via WKC Paddepoel?), of wordt ook duidelijk welke lijn het is? Ik snap niet dat er nog zo steeds regelmatig via de Korreweg wordt gereden (gisteren 2 keer, vandaag zelfs ook weer 1 keer - zonder het te herstellen) Voor de chauffeurs is het wel fijn, de route via de Korreweg is aanmerkelijk sneller dan via Selwerd, Paddepoel te rijden.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

isadora schreef:Waarom moest je dat brullen? Of miste je daardoor je halte, of zoiets?
Zodat hij nog snel zijn actie kan corrigeren, als je daarvoor naar voren loopt ben je al te laat.

Volgens mij staat er "Best.: De Punt" in de boordcomputer (linksboven op scherm). Wat er op de aansturingsunit van de Gorba (lijnfilms) te zien is durf ik niet te zeggen.

Over Gorba gesproken, wanneer gaan ze die dubbele nummers op de zijfilm nou eens oplossen...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Zou mij niks uitmaken, wanneer hij me via een kortere route op mijn bestemming aflevert.
Ik zou zeker nooit door de bus brullen, wat de chauffeur zou moeten doen of laten.
Ik heb wel eens bordjes in de bus zien hangen "Niet praten met de chauffeur", waarschijnlijk is dat al heel lang geleden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

In het geval van Nicketick is dat een langzamere route. Sowieso is het sneu voor mensen als de bus een andere route rijdt. Betekent zeker in de avond al gauw een half uur of langer wachten.

Dat bordje niet praten met de chauffeur hangt er nog steeds. Toch denk ik dat de meeste chauffeurs graag horen als ze verkeerd rijden. Ik heb nog nooit een negatieve reactie daarop gehad.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Niet praten, maar brullen is okee.
Vreemd allemaal hoor.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

Ik denk dat je 'brullen' iets te letterlijk opvat isadora. Het hoeft geen militaire kreet te zijn, kan ook gewoon zoiets simpels zijn als "Hooo! Via X!" Dat kan best luid op vriendelijke manier.
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Dank Hainje, ik denk dat ik het snap, maar begrijpen doe ik het nog steeds niet. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

Dat kan.
🍉
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Nicketick schreef:
isadora schreef:Waarom moest je dat brullen? Of miste je daardoor je halte, of zoiets?
Zodat hij nog snel zijn actie kan corrigeren, als je daarvoor naar voren loopt ben je al te laat.

Volgens mij staat er "Best.: De Punt" in de boordcomputer (linksboven op scherm). Wat er op de aansturingsunit van de Gorba (lijnfilms) te zien is durf ik niet te zeggen.

Over Gorba gesproken, wanneer gaan ze die dubbele nummers op de zijfilm nou eens oplossen...
Er staat toch ook wat de volgende haltes zijn? Zou juist nu niet meer mogen gebeuren. Komt denk ik eerder omdat de chauffeurs uit gewoonte op automatische piloot achter het stuur zitten.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Daar heb je gelijk, dat wordt ook nog vermeld.
Het verbaast mij alleen dat een chauffeur bijv in de vroege ochtend begint met Hoornsemeer naar Station Noord via Korrewegwijk en dan vervolgens naar De Punt moet rijden, dat je dan alsnog weer via de Korrewegwijk gaat rijden. Je dupeert daarmee weliswaar niet veel reizigers, maar we zijn nu wel al een tijdje in de nieuwe dienst toch? Overigens gebeurt het overdag veel minder, voornamelijk misschien wel omdat er dan veel meer bussen rijden, zodat chauffeurs elkaar corrigeren of al zien dat er net een bus een bepaalde route gaat rijden, en weten dat zij die dus niet moeten rijden.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

1 van de 2 bussen bestemd voor lijn 100 reed vanavond weer op lijn 2 in Groningen stad.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Busstaking in Emmen

Buschauffeurs uit Emmen staken. Ze hebben spontaan het werk neergelegd. Dit meldt vervoerdersbedrijf Qbuzz op Twitter. Qbuzz weet niet om welke lijnen het precies gaat en hoe lang de staking zal duren. „Wij hebben begrepen dat het tot ongeveer 14.00 uur zal duren, maar zeker weten doen we dit niet”, meldt Qbuzz. „Er zijn tussen de vijftig en zestig bussen stilgelegd, waardoor er veel meer mensen in de regio dan alleen Emmenaren worden getroffen”, laat een woordvoerder weten. Hij noemt de situatie „rommelig” en „baalt” dat zoveel reizigers nu gedupeerd worden.

Qbuzz definieert de staking als een ‘wilde staking’: ook de vakbonden zouden er niet van weten. Waarschijnlijk is de staking ontstaan uit onvrede over de nieuwe plannen van Qbuzz in Drenthe. Deze zijn volgens een woordvoerder echter nog „hoogst onzeker”. Er wordt nog altijd over overlegd met alle partijen en daarom begrijpen wij eerlijk gezegd niet waarom deze staking nu plaatsvindt.” Hij wil in gesprek met de stakers om te zien waar het „misverstand” over de te realiseren plannen vandaan komt. Op Twitter roeren steeds meer reizigers van Qbuzz zich. Ze willen weten hoe lang de staken duurt en om welke lijnen het gaat. Qbuzz laat weten daar op dit moment geen antwoord op te kunnen geven.

Bron: http://www.dvhn.nl/drenthe/Busstaking-i ... 30204.html
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Noem me maar gek, maar is deze staking niet enorm voorbarig?

De nieuwe plannen van Qbuzz lijken me in dit stadium pas ruwe ideeën. Het kan dus alle kanten op met het idee en zelfs nog compleet afgeschoten. Pas in de buurt van april worden de ideeën vastgesteld meen ik in hoofdlijnen. Daarna wordt het idee concreet uitgewerkt om rond zomer volgens mij de inspraak in te gaan.

De werkverdeling kan wellicht een betere aanspraak zijn voor staking. Ik meen dat daar naar gekeken wordt en een herverdeling plaats vindt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Ontslaan, de hele hap!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten