Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Oké, ik zie dat dat account al veel langer bestaat. Ik heb alleen niemand heel positief gezien over een Stadskanaal via Eelde Airport.
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, met dat laatste.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

bartjemestrom schreef:[foto]

Vanmorgen rond 10.15.

Vele reizigers, zelfs omstanders, vinden het bijzonder een andere bus te zien rijden op de "nieuwe" lijn door Marsdijk.
Eindelijk een echte stadsbus in Assen!
Basislijn
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nv_busfreak »

gebruiker77 schreef:Oké, ik zie dat dat account al veel langer bestaat. Ik heb alleen niemand heel positief gezien over een Stadskanaal via Eelde Airport.
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, met dat laatste.
Nee, ik ben dat niet. Vond dat alleen toen zo grappig dat te lezen, dat ik het hier sarcastisch poste met bijbehorende smiley.

On-topic: streekgelede vandaag op lijn 300 gezien
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

1 Buslijn heeft sinds kort een stuk engelse tekst onder de eindbestemming staan. Wat is de eindbestemming en wat staat er in het engels onder?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Brown Beans Express??? :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

Ik verwacht dat je lijn 2 bedoeld

De Wijert
(Not to airport)

Dat is bedoeld voor degenen die naar het vliegveld willen, maar de verkeerde 2 pakken.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Gisteren wel vaak ander materieel op sommige lijnen. Op lijnen 2, 7, 8 en 9 ook vaak streekbussen. Naar Roden reed er plots ook een standaard streek bus. Lijnen 2 en 6 hebben af en toe een standaardbus waar een gelede hoort te rijden.

Verder heeft de provinciale staten in Drenthe ingestemd met P+R De Punt, met een heel krappe meerderheid. Als desbetreffende partijen hetzelfde stemmen in de gemeenteraad van Tynaarlo, dan komt het plan er niet. Er lijkt wel steeds meer verzet tegen te komen.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Dat is bedoeld voor degenen die naar het vliegveld willen, maar de verkeerde 2 pakken.
Correct!
Verder heeft de provinciale staten in Drenthe ingestemd met P+R De Punt, met een heel krappe meerderheid. Als desbetreffende partijen hetzelfde stemmen in de gemeenteraad van Tynaarlo, dan komt het plan er niet. Er lijkt wel steeds meer verzet tegen te komen.
Schijnt ook nog een milieurapportage te moeten komen.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Soortvanhenk »

gebruiker77 schreef:Gisteren wel vaak ander materieel op sommige lijnen. Op lijnen 2, 7, 8 en 9 ook vaak streekbussen. Naar Roden reed er plots ook een standaard streek bus. Lijnen 2 en 6 hebben af en toe een standaardbus waar een gelede hoort te rijden.
Op o.a. lijn 39, 78 en 639 vrijdag ook stadsmaterieel idd . Reed lekker door elkaar.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Plaatje van het busstation in Assen vandaag met op de achtergrond niet alleen een monteur die onderhoud pleegt aan de 3156 maar ook de immens hoge tijdelijke loopbrug die over een paar weken in gebruik wordt genomen.

Afbeelding
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Mooi plekje voor de fotograaf, die brug ;)
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door OVwatcher »

Ben ik straks verplicht die brug te nemen of blijft de overweg aan het andere einde van het perron wel gewoon in gebruik? Ik loop liever een stukje om dan die immense trap te moeten nemen.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Volgens mij komen er liften. In ieder geval waren ze afgelopen nacht nog druk bezig met bouwen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Michael »

In ieder geval de lift van/naar het perron is afgelopen nacht geplaatst.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Afgelopen nachtdiensten waren ze elke nacht bezig. Ik vroeg me al af met m'n slaperige kop wat die grote kraan op mijn halte moest, maar toen zag ik de foto hier :P
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door timtrein »

Wat een gedrocht daar...
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Ik lees op dit artikel dat de gratis OV-actie van Emmen een daverend succes is. Wat ik me echter afvraag is, hoeveel procent van deze mensen nu ook gebruik gaat maken van het OV, als de actie afgelopen is. Wat denken jullie ervan?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door sirvinniei »

Ik vind het wel heel opvallend dat de stadsdienst in Emmen veel beter loopt dan de stadsdienst in Assen terwijl beide plaatsen ongeveer even groot zijn en Assen zelfs veel makkelijker bereikbaar is met de trein. Misschien hebben zulk soort acties daarmee te maken?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door regenmaker »

Je moet steden ook onaantrekkelijk maken voor auto's: veel bussluisen en busbanen en weinig autowegen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door waldo79 »

Laten we dat maar niet doen. Emmen is ruimer opgezet dan Assen, dat zou een verklaring kunnen zijn. Waarschijnlijk heeft de bus binnen Assen veel last van de fiets.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Afgelopen in het drentse land buslijn 51 gezien; bleek een klein grijs taxibusje te zijn.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

CamilleKreemers schreef:Ik lees op dit artikel dat de gratis OV-actie van Emmen een daverend succes is. Wat ik me echter afvraag is, hoeveel procent van deze mensen nu ook gebruik gaat maken van het OV, als de actie afgelopen is. Wat denken jullie ervan?
Daar gaat zo goed als niemand gebruik van maken na de gratis actie.
Het is gratis, dus gaan ze met de bus. Laat maar weer eens zien dat de bus te duur is. Snappen ze dat nou echt niet in dat OV Bureau?

En inderdaad, laat ze de steden maar onaantrekkelijk maken voor auto's. Bus sluizen zoals die in Assen bij de N33 waar auto's ook echt hun carter lek rijden, en niet van die zielige stoepjes zoals die bij Zernike waar ze vrolijk voor de bus aan rijden.
Maar zorg dan wel voor grote P+R plekken om de stad heen met gratis P+R bussen. Gaan ze niet doen natuurlijk, want alles draait om de centen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door regenmaker »

Je zou toch een speciaal kaartje kunnen instellen: Parkeren + bus naar het centrum voor 3 euro of iets dergelijks. P+R Transferium in Ressen (bij Nijmegen) is een goed voorbeeld daarvan. Het werkt wel goed.
waldo79 schreef:Laten we dat maar niet doen.
Hoezo niet? Het werkt gegarandeerd! Als mensen er met de auto 2x zolang over doen dan met de bus dan kiezen ze wel voor de bus. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Maurice Hooikammer »

regenmaker schreef:Je zou toch een speciaal kaartje kunnen instellen: Parkeren + bus naar het centrum voor 3 euro of iets dergelijks. P+R Transferium in Ressen (bij Nijmegen) is een goed voorbeeld daarvan. Het werkt wel goed.
Die is er in Groningen al, maar van 2€ bij haar introductie in 2008 is die nu al 6€.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Globetrotter »

Maurice Hooikammer schreef:
regenmaker schreef:Je zou toch een speciaal kaartje kunnen instellen: Parkeren + bus naar het centrum voor 3 euro of iets dergelijks. P+R Transferium in Ressen (bij Nijmegen) is een goed voorbeeld daarvan. Het werkt wel goed.
Die is er in Groningen al, maar van 2€ bij haar introductie in 2008 is die nu al 6€.
Zijn er niet ooit ergens eigenschappen opgesteld, die steden moeten hebben om een succesvolle P&R- locatie te kunnen hebben. In Utrecht hebben ze bijvoorbeeld P&R Westraven (waarbij er overgestapt wordt op de tram of de bus) en dat is een groot succes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten