Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

JeroenSpock schreef:
gebruiker77 schreef:Misschien mag jij maandag wel de eerste zijn die die rit mag rijden?!
Ik rijd vrij weinig versterking, hooguit eens per maand.
Geleed in Eelde gaat ook niet door, mag niet van gemeente Tynaarlo voor zo ver ik weet.
Wat is daar de reden voor eigenlijk? Het gebeurt incidenteel en zover ik weet is die rit niet enorm langzaam dan.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door rener »

JP13357 schreef:
U mist 133 die wordt ook versterkt om 7:00. Ik heb deze week in een touringcar versterking gereden op de 133. En altijd op de 1.
excuus vergeten te melden dat deze versterking door qbuzz zelf wordt gereden.
touring bedrijven doen ook nog een deel. oa de 604 ritten.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Versterking wordt dus op lijn 100 ingezet en niet op 9. Zoals ik begreep willen ze de bus een half uur voor de al geplande rit aan laten rijden.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Dat is misschien wel beter, anders heb je alsnog kans dat lijn 9 gaat vollopen op het vliegveld en dat beide ritten lang hadden moeten wachten. Dan zullen ze het dus wel op maandag en vrijdag gaan doen. Zolang de bus Eelde - Groningen maar betrouwbaar is. Dan weten mensen dat het nu geregeld is.
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door marcel.nl »

Waarom zijn die Qbuzz sprinters regio Winschoten trouwens al weer weg gegaan (rijden nu bij Syntus Utrecht).
Zo lang reden die er toch niet? En bussen rijden daar leeg genoeg voor zo'n klein busje
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door busfanNL »

Te veel bedoel je. Gewoon een lijntaxi inzetten van een lokale taxiboer die daar de kovgd concessiehouder is en dan heb je denk ik genoeg cappaciteit. Een keer per uur als vaste lijntaxi is gewoon genoeg.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

marcel.nl schreef:Waarom zijn die Qbuzz sprinters regio Winschoten trouwens al weer weg gegaan (rijden nu bij Syntus Utrecht).
Zo lang reden die er toch niet? En bussen rijden daar leeg genoeg voor zo'n klein busje
In de spitsuren was de bus te klein op de lijnen rond Winschoten. Je kan dan kiezen tussen overdag grotere bus inzetten of in de spitsuren extra materieel inhuren. Ik denk dat de grotere bussen inzetten dan goedkoper is gebleken.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nielsie600 »

Daarnaast zorgden de kleine busjes maar voor een zeer kleine kostenbesparing.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Daarom heten ze waarschijnlijk "kleine busjes", best wel logisch eigenlijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Nu al een tijdje een verkeerde bestemmingscode op een deel van de route van lijn 6...

Afbeelding
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Is deze foto van vandaag? De NDOV loketten hebben namelijk een nieuwe KV1 die gisteren is ingegaan voor Qbuzz, en sindsdien zie ik het niet meer in OVinfo staan. Ik gok dat deze bus dan nog rondrijdt met de oude dienstregeling in de boordcomputer.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

Wat is het voor nazistreek dat ik niet mag eten/drinken in de bussen van Qbuzz? Als ik wat water drink heeft niemand daar toch last van?
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Volgens mij heeft dat nog nooit waar dan ook in NL gemogen hoor? Wordt wel behoorlijk gedoogd, zij het niet uit -begrijpelijk- angst of voorzichtigheid.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

Bij Veolia mocht het, en bij Arriva mag het ook zolang het niet enorm sterk ruikt of kliedert.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door rener »

https://qbuzz.nl/GD/onderweg/regels-de-bus/

Staat gewoon dat het niet mag.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

Dat zei ik toch ook in mijn eerste bericht?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door regenmaker »

Ja sommige mensen snappen het niet he Chrysa. Ik heb die discussie in het brabanttopic laatst ook al gehad...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Post »

Chrysa schreef:Wat is het voor nazistreek dat ik niet mag eten/drinken in de bussen van Qbuzz? Als ik wat water drink heeft niemand daar toch last van?
Om dat nu meteen een nazistreek te noemen vindt ik wel heel erg ver gaan. En heeft de chauffeur je er uit gegooid, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de chauffeur moeilijk doet als jij een slok water neemt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

Nee, het staat op die borden voorin de bus, hier zelfs nog extra onderstreept. "Wij willen de bussen schoonhouden dus eet en drink niet aub"
De chauffeur at zelf ook wat, maar hield de bus wel schoon door zijn verpakking uit het raam te gooien. :')
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik vraag altijd even of ik mijn drinken mee mag nemen, vaak is dat geen probleem. Je hebt echter chauffeurs die het merken als iemand helemaal achterin een gelede bus een broodje zit te eten en daar wat van zeggen...

Drinken uit flesjes moet gewoon kunnen vind ik, zeker in de zomer wanneer de bussen een soort van rijdende warme kassen zijn. Drinken in bekers van fastfoodketens en koffiebekers is een lastigere zaak omdat dit al vaak voor afval zorgt, een flesje gebruiken mensen vaak toch meerdere keren. Over flesjes drinken heb ik ook nog nooit een chauffeur wat horen zeggen. Mensen die een blik energy drink open trekken dienen echter bij de eerstvolgende halte eruit gegooid te worden, stinkende troep..
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Post »

Precies, maar door deze regel heeft de buschauffeur wel de macht om er iets van te zeggen. Krijg je niet van die discussies over of iets wel of niet te sterk ruikt.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Chrysa schreef:Nee, het staat op die borden voorin de bus, hier zelfs nog extra onderstreept. "Wij willen de bussen schoonhouden dus eet en drink niet aub"
De chauffeur at zelf ook wat, maar hield de bus wel schoon door zijn verpakking uit het raam te gooien. :')
Zou je het zelf waarderen als je plaatst neemt op een zitplaats waar net iemand een zakje chips heeft leeggegeten, of allemaal kruimels van brood?

Volgens mij gedogen chauffeurs flesjes drinken, koffiebekers worden soms geweigerd, maar het hangt wel heel erg van de chauffeur af. Heb ook wel eens iemand gehad die 's middags gewoon een blikje bier open trok, tja :?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

Chrysa schreef:.... door zijn verpakking uit het raam te gooien. :')
En zijn peuk er achteraan? :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Totaalverbod is het makkelijkste qua handhaving, want geurend voedsel of ongewenst drinken kan je hele discussies over hebben. Als het heel warm is wordt meestal wel een bericht de ether ingeslingerd dat je water mag drinken.

In Amsterdam kan je ook gewoon op de bon geslingerd worden als je een krassant eet. Terecht, krassants eten kan niemand netjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

Mwah, zeikerds zoals de dönerjongen in Tilburg hou je zo ook, omdat ze gewoon niet luisteren.

Bij Arriva komt het neer op "Eten mag, maar als de chauffeur er iets van zegt stop je het weg", wat goed werkt. Met kroketten en andere gefrituurde zooi kom je er sowieso eigenlijk nooit in, maar over boterhammen en koffie doet niemand moeilijk. Dat is toch een stuk fijner dan het zero-tolerancebeleid van Qbuzz, alhoewel de chauffeurs er ook niet naar handelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten