Pagina 5 van 195

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 24 mei 2014, 19:56
door Kevster
Nou, ik denk dat het minimaal 90% van de reizigers echt niets boeit wat er rijdt, streek of stad hoor. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 11:16
door Pim-AllianceB95
Je zitvlak zal het wel merken als je van Groningen naar Zoutkamp moet.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 16:35
door TheRoy-t
Natuurlijk kunnen lijn 6 en 65 niet even wisselen op het station, dat snap ik ook wel. Lijn 16 wordt niet door de stadsdienst gereden maar door de streekdienst, vandaar dat die altijd met streekbussen wordt gereden. De stads- en de streekomlopen zijn verder ook niet met met elkaar verbonden. Wat ik bedoelde is als 's ochtends de omlopen op de bussen worden gezet dan geef je een stadsbus toch een omloop voor de stadsdienst en een streekbus een omloop voor de streeklijnen?
Wat betreft de stoelen heb ik inderdaad liever een streekbus, die stoelen zitten toch wat beter als je er een uur op moet zitten.
Nu we het toch over gelede bussen hebben, op lijn 65 rijden eigenlijk alleen maar gelede bussen op ritten waar het eigenlijk niet op nodig is (veel 's avonds), en op de ritten waar het het hardst op nodig is niet, met als gevolg dat er 's middags dure versterkingsbussen ingezet moeten worden. Daar is dus ook niet echt over na gedacht.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 18:05
door Kevster
Natuurlijk, maar ik bedoel dat er omlopen zijn die op zowel de stadslijnen (door de streek gereden) als de streeklijnen komen, ja, kies dan maar :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 18:56
door gebruiker77
Maar als een bus bij een garage is, of te laat, dan is het toch logisch dat ze dan de bus nemen die voorhanden is? Je wisselt ze dan niet heel gemakkelijk meer. Bij voorkeur zullen ze vast de geschikte bus kiezen voor die lijn.
Vanmiddag reed er ook een lijn 2 met streekuitvoering naar Eelde - De Punt (al is een groot deel van die lijn ook steek natuurlijk) en enkele lijnen 9 met streekuitvoering naar De Wijert/Paddepoel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 21:14
door Soortvanhenk
Vanochtend toonde een extra bus op lijn 39 ri. Groningen de veelzeggende tekst "Autobusstation". Bij de halte Aduard, Aduarderweg (ri. Zuidhorn) stond rond 5 voor half 10 vanochtend een dubbelgelede ex-GVU bus geparkeerd, met een club mensen er bij. Leek op een test of ook deze haltes geschikt zijn voor de dubbelgeledes op lijn 11 na de zomervakantie. Al hadden ze er toch ook gewoon een meetlint bij kunnen pakken?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 26 mei 2014, 21:16
door Kevster
Volgens mij worden die haltes gewoon verlengd. De bus is hier vanwege instructie.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 27 mei 2014, 01:18
door Pim-AllianceB95
gebruiker77 schreef:Maar als een bus bij een garage is, of te laat, dan is het toch logisch dat ze dan de bus nemen die voorhanden is? Je wisselt ze dan niet heel gemakkelijk meer. Bij voorkeur zullen ze vast de geschikte bus kiezen voor die lijn.
Vanmiddag reed er ook een lijn 2 met streekuitvoering naar Eelde - De Punt (al is een groot deel van die lijn ook steek natuurlijk) en enkele lijnen 9 met streekuitvoering naar De Wijert/Paddepoel.
Nee, het is logisch dat je als vervoerder omlopen opstelt waar een bepaald type bus aan is verbonden, zodat je je altijd aan de voorgeschreven materieelinzet houdt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 17:29
door Soortvanhenk
In dit kader: - 3127 op lijn 300
- 3006 op lijn 6 (stadsdienst Groningen)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 14:21
door Michael
De 3006 op de stadsdienst van Groningen is normaal hoor. Aangezien de 3006 een stadsbus is.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 15:24
door Kevster
Dat is niet helemaal normaal, want het is een standaardbus. Als je lijn 6 zou kennen zou je weten dat er nagenoeg altijd met geledes wordt gereden. Heel soms zit er overigens wel een standaard tussen, de laatste tijd wel steeds vaker.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 15:36
door Michael
Ah okee. Wist ik niet. Zo vaak kom ik nou ook weer niet in Groningen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 15:58
door Kevster
Zou je toch eens vaker moeten doen, geweldige stad hier, al zeg ik het zelf :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 16:00
door Michael
Alleen is het vanaf waar ik woon bijna 4 uur reizen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 17:29
door Dennenboom
Hannover?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 17:49
door Michael
Nee. Terheijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 17:51
door Maurice Hooikammer
Er gaat niets boven Groningen! :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 17:52
door CX1000
(want dan zit je in de zee....) :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 18:01
door Karl
Eelde Airport is nou eenmaal niet zo druk. :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 20:58
door baladid
Maurice Hooikammer schreef:Er gaat niets boven Groningen! :pos:
Schier!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 03 jun 2014, 21:19
door Maurice Hooikammer
Ik vat die term figuurlijk op!

En even verbeteren: Rottumerplaat en Rottumeroog liggen noordelijker dan Schiermonnikoog en dat zijn toch echt Groningse eilanden!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 07:29
door groningen
Qbuzz heeft iets uit te leggen met de verbinding Groningen - Klazienaveen.

Qliner 300 (richting Emmen) Vervoerder: Qbuzz
Vertrek: 8:47 Bushalte Hoofdstation, Groningen
Aankomst: 9:45 Bushalte Station, Emmen

Qliner 300 (richting Emmen) Vervoerder: Qbuzz
Vertrek: 9:49 Bushalte Station, Emmen
Aankomst: 10:09 Bushalte Centrum, Klazienaveen

Let op! Geen overstap van lijn 300 op lijn 300

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 07:43
door CamilleKreemers
Ik denk dat het aan hun systeem ligt.
Vroeger droeg het stuk tussen Emmen en Klazienaveen een ander nummer en alleen op deze wijze kan waarschijnlijk Qbuzz beide lijndelen in het systeem verwerken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 11:46
door Somoht
Het zijn twee stukjes rit in dezelfde lijn, de overstap is een ritovergang waar je gewoon in de bus kan blijven zitten. Geen idee waarom ze het niet gewoon één rit maken, zal wel makkelijker zijn voor de planning.

Als 9292 nu een beetje creatieve mensen had, kunnen ze met behulp van de HASTUS planningsdata die ze krijgen, waar alle omlopen in staan, gewoon netjes neerzetten dat het geen overstap is, ipv de verwarrende tekstmelding die er nu altijd staat met adviezen die lijn 300 bevatten, ook als je tussen Emmen en Groningen reist.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 13:35
door Meltrain
Tja, ook in de online dienstregeling is het vaag: de ene richting is Groningen - Emmen en de andere richting is zowel Emmen - Groningen als Emmen - Klazienaveen - Emmen.
Afbeelding