Pagina 80 van 194

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 26 apr 2016, 17:51
door Jorn
groningen schreef:
De 3097 staat ook al een tijdje in Appingedam.
De 3097 heb ik vanuit Groningen in de richting van lijn 61 en 140 gezien. De 140 vanmorgen nog.
Gister nog op lijn 83

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 26 apr 2016, 19:09
door ov'tje
Bijna geen nieuws meer, maar de 3400 hobbelt al weer een aantal dagen op lijn 11 rond ter vervanging van een 25 meter bus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 26 apr 2016, 21:51
door Nicketick
De chauffeur van de 11 die ik vanmiddag had dacht dat hij 4 minuten na ingang stremming nog wel even over de Grote Markt kon (of hij was de stremming vergeten). Sta je dan met je 25meter op het Kwinkenplein. Via Kattenhage de Turfsingel op wat met een 25meter echt maar net te doen is, zaten bijna tegen een van de palen van de VRI aan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 08:45
door isadora
Nicketick schreef:......... de palen van de VRI
Voor wie het niet wisten, een soort van Frieschepalen, maar dan in Groningen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 11:27
door gebruiker77
Was het nog een beetje een drukke koningsnacht voor het busvervoer ondanks de regen en sneeuwbuien?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 14:20
door Lijn65
Ja, het was best druk vannacht. Maar dat was waarschijnlijk juist vanwege het weer. Daardoor gingen minder mensen op de fiets en meer met de bus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 27 apr 2016, 15:41
door gebruiker77
Ja, zo kan je er natuurlijk ook naar kijken! Gelukkig maar dat het goed bezet was, er reden natuurlijk ook wel erg veel verschillende buslijnen.

Vorig jaar was de 461/65 toch overvol? Hebben ze dit jaar wel gelede bussen ingezet of waren het vooral standaard streek en standaard stadsbussen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 28 apr 2016, 02:08
door Lijn65
Dit jaar waren 65 en 61 losgekoppeld. Beide reden met van alles en nog wat, maar 65 overwegend standaard streek. Bussen waren goed gevuld maar niet overvol.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 05 mei 2016, 15:29
door Nicketick
Het schijnt ondertussen zo druk te zijn in Groningen dat er extra bussen bovenop de geplande extra bussen ingezet moeten worden:
OVBGD roept zelfs mensen op om maar te gaan lopen naar Stadspark

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 05 mei 2016, 15:38
door isadora
En dat gaat allemaal goed bij tunnels en viaducten en zo?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 05 mei 2016, 16:53
door Kevster
Die zijn er niet op de looproute. Overigens wel op het feestterrein zelf en dat gaat altijd prima.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 12 mei 2016, 17:01
door Nicketick
Vanochtend zat ik in een overvolle 11 door een activiteit van de Hanzehogeschool. Chauffeur wou de deuren sluiten om weg te rijden, echter bleven er een paar mensen achter die er niet meer in pasten en kwamen er nog wat mensen aan lopen die snel tussen de sluitende deur stapten zodat deze weer open ging en er nog een paar man in konden stappen. Chaos dus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 11:23
door gebruiker77
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/163269/St ... op-de-loer
Hebben we in Groningen straks dan alleen Q-link en stadslijnen rijden?
Wel vervelende actie, het maakt het OV wel minder betrouwbaar en kan juist de forens weer minder vasthouden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 12:42
door JeroenSpock
Alleen stadsbus en Qlink? Hoezo?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 13:56
door gebruiker77
Het staat er alsof alleen streekbuschauffeurs staken. Stadsdienst viel toch onder een andere tak?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 14:34
door JeroenSpock
Oh op die manier.
Ja die hebben een andere CAO, maar werken wel voor het zelfde bedrijf. Denk niet dat de helft gaat staken en de andere helft niet.
Daarnaast rijden er ook mensen met OV CAO bij de stadsdienst.
Ook lastig want lijn 3, 4 en 5 wordt gereden door stad en streek. 11 en 15 vooral door streek maar ook een paar ritten door stad.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 22 mei 2016, 18:55
door Kevster
Dan zou je denk ik weer die rare situatie krijgen dat er een enkele rit wel rijdt en het een gok wordt...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 10:34
door Nicketick
Een Arriva chauffeur had het gepresteerd om zich klem te rijden met het dak onder het Emmaviaduct. In plaats van de afslag voor de HOV-as was hij een te vroeg afgeslagen een van de parkeerplaatsen op. Even later stond er een 133 half in de bocht vanaf station het Emmaviaduct met politie erbij.

Edit: nu met beeld https://twitter.com/JarnoDuursma/status ... 3699202048

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 10:51
door Hainje
Dat is nu een cabriotje denk ik?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 11:14
door JeroenSpock
Daar liepen al weddenschappen over wie de eerste zou zijn die daar een bus klem zou rijden :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 12:18
door Michael
Het lijkt erop dat alleen de airco unit eraf is gereden. Die plek is voor maximaal 3.2 meter hoge voertuigen. De gemiddelde bus zonder airco zit rond 3,2 meter hoogte. Maar de schade is niet duidelijk te zien op de foto's dus het zou ook zomaar meer schade kunnen zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 22:37
door gebruiker77
Op OVnieuws een artikel over de verslechterde busverbinding naar Nijkerk, sinds het schrappen van enkele spitsritten. Wat vindt men hier van de 2x/u ochtendspits en rest van de dag 1x lijn 39?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 mei 2016, 07:54
door Soortvanhenk
Ik woon zelf niet in Niekerk, maar een paar dorpen verderop en profiteer dus vooral van lijn 133 die vaker rijdt. De enkele keer dat ik (in de middagspits) lijn 39 neem lijkt deze wel een stuk voller te zitten dan vóór 8 mei. Het is vooral jammer dat er in de ochtendspits nu geen snellere bus (639) meer rijdt en dat je vanuit lijn 11 die 2x/uur rijdt in de middagspits niet meer automatisch een overstap in Zuidhorn hebt.

Iemand hier die overigens weet wat het alternatief voor Niekerk uit dat artikel is?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 mei 2016, 12:36
door gebruiker77
Hoeveel instappers zijn er in Niekerk dan? Rechtvaardigt het aantal instappers een kwartierdienst van 39 en 639 naar Groningen?
Lijn 39 en de trein naar Groningen is een half uur, biedt dat geen goed alternatief?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 01 jun 2016, 01:01
door Soortvanhenk
Het gaat waarschijnlijk vooral om de middagspits: daar is men van 2x/uur een bus (39) naar 1x/uur een bus gegaan. Of alleen Niekerk (en het dorp ernaast: Oldekerk) een halfuursdienst rechtvaardigt vraag ik mij af: er zijn meestal niet meer dan 10 passagiers per rit in de spits voor beide dorpen samen. Een kwartiersdienst is sowieso overkill.