Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 390
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor MarkNL » ma 06 feb 2017, 21:31


Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5636
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Chrysa » ma 06 feb 2017, 21:39

Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor groningen » di 07 feb 2017, 20:59

Gaslek in de Astraat betekende vanmiddag rond 17 uur dat de route van de Munnekeholm, Brugstraat tot kruispunt Westersingel/Westerkade was afgesloten voor het busverkeer.

Nicketick
Berichten: 599
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Nicketick » di 07 feb 2017, 21:01

Zonder enige vorm van communicatie vanuit Qbuzz ook. Was lichtelijk chaotisch op Westerhaven.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5669
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor ArrivaBas » di 07 feb 2017, 21:08

Chrysa schreef:Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.

Mijn darrep met 100000 inwoners meer heeft 1 station minder. Schandalig, hoor :X -o-
6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor groningen » di 07 feb 2017, 21:09

Is Dordrecht een dorp?

BrengMe
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor BrengMe » wo 08 feb 2017, 10:02

Nee, het is de oudste stad van Holland, volgens mijn vriend uit Dordrecht. (Niet de oudste van Nederland, dat is Nijmegen).
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor geert4OV » wo 08 feb 2017, 12:03

ArrivaBas schreef:
Chrysa schreef:Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.

Mijn darrep met 100000 inwoners meer heeft 1 station minder. Schandalig, hoor :X -o-


Ja und? Het zijn volgens mij meer de mogelijkheden die door de ligging van de infrastructuur worden geboden.

Een grote stad als Zwolle zou ook best meer stations kunnen dragen, alleen ligt de infrastructuur daarvoor niet al te lekker.

En dat de perrons bij Sappemeer niet groot genoeg zijn d'r is daar plenty ruimte om de perrons te verbreden, verhogen, verlengen, alles to make it big, real big again!

En voor de mensen die wel eens in Hoogezand geweest zijn met de trein de plaats Hoogezand cq het centrum ligt precies tussen Hoogezand/Sappemeer en Sappemeer Oost in.
hej*

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5669
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor ArrivaBas » wo 08 feb 2017, 12:09

Proeft letterlijk niemand mijn sarcasme? :X
6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor geert4OV » wo 08 feb 2017, 12:09

Overigens wel eens gezien hoeveel nieuwe stations de ChristenUnie in 2040 in en rond Groningen wil hebben? Ben je volgens mij tegen die tijd nog sneller achter de rollator! :P

https://www.ovmagazine.nl/wp-content/up ... ations.jpg

Afbeelding
hej*

CamilleKreemers
Berichten: 3028
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor CamilleKreemers » wo 08 feb 2017, 12:35

Even kijken welke stations ik zou steunen:
  • Hoogezand en Sappemeer zijn ter vervanging van huidige stations?
  • Roodeschool en Eemshaven worden gerealiseerd
  • Hoogkerk kan ik steunen, want spoorlijn rijdt midden door het dorp
  • Wildervank en Stadskanaal zijn onderdeel van de verlenging naar Stadskanaal, is mijn verwachting
  • Bunde en Ihrhove zijn Duitse Stations, die ik wel kan steunen. De bezetting in Duitsland wordt dan hoger en er wonen in de beide dorpen veel Nederlanders, dus zal dit profijt opleveren voor grensoverschrijdend vervoer.
  • Musselkanaal zie ik niet komen als station.
De rest wil ik niet eens zien, omdat ik het nut er niet van inzie.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor isadora » wo 08 feb 2017, 12:43

Nou, eerst maar eens proberen over water te lopen. (A)
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

CamilleKreemers
Berichten: 3028
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor CamilleKreemers » wo 08 feb 2017, 12:56

Zodra de trein weer naar Leer kan worden de Duitse stations aangedaan. Zo staat het ook in het PvE geëist.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor isadora » wo 08 feb 2017, 13:20

geert4OV schreef:Overigens wel eens gezien hoeveel nieuwe stations de ChristenUnie in 2040 in en rond Groningen wil hebben? ..

Wat me alleen maar blij kan maken in dit plaatje is de trein Almere CS-Huizen-Blaricum-Laren-Hilversum-Amersfoort/Utrecht/Uithof.
Maar dat is geheel off-topic, en zal ook wel een natte CU-droom blijven.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Nicketick
Berichten: 599
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Nicketick » wo 08 feb 2017, 15:50

CamilleKreemers schreef:Even kijken welke stations ik zou steunen:
  • Hoogezand en Sappemeer zijn ter vervanging van huidige stations?
  • Roodeschool en Eemshaven worden gerealiseerd
  • Hoogkerk kan ik steunen, want spoorlijn rijdt midden door het dorp
  • Wildervank en Stadskanaal zijn onderdeel van de verlenging naar Stadskanaal, is mijn verwachting
  • Bunde en Ihrhove zijn Duitse Stations, die ik wel kan steunen. De bezetting in Duitsland wordt dan hoger en er wonen in de beide dorpen veel Nederlanders, dus zal dit profijt opleveren voor grensoverschrijdend vervoer.
  • Musselkanaal zie ik niet komen als station.
De rest wil ik niet eens zien, omdat ik het nut er niet van inzie.

Als ik de kaart zo zie voor de stad Groningen lijkt het mij meer een soort Light-rail visie. Als er dan al Lightrail moet komen in Groningen, dan gewoon Hoofdstation - Zernike. Wordt dan wel een gigantische operatie om dat voor elkaar te krijgen.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor isadora » wo 08 feb 2017, 15:53

Kabelbaan waarschijnlijk.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor groningen » wo 08 feb 2017, 23:10

Dat Hoogkerk nog steeds geen station heeft is een schande.

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 390
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor MarkNL » do 09 feb 2017, 15:06

CamilleKreemers schreef:[*]Bunde en Ihrhove zijn Duitse Stations, die ik wel kan steunen. De bezetting in Duitsland wordt dan hoger en er wonen in de beide dorpen veel Nederlanders, dus zal dit profijt opleveren voor grensoverschrijdend vervoer.

Stond Ihrhove al niet op de rol? De kapotte brug gooit natuurlijk wel wat roet in het eten...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41621
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Suus » do 09 feb 2017, 16:18

Zie voor de stations in Niedersachsen ook: Niedersachsen gaat veel nieuwe stations openen

www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?t=11786
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1168
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor flipje » vr 10 feb 2017, 10:59

Q-link bus krijgt onderweg stroom

Een van de Q-link buslijnen in en rond Groningen (de ‘groene’ lijn 11) wordt binnenkort waarschijnlijk volledig geëlektrificeerd. Qbuzz laadt de bussen onderweg op een voor Nederland nieuwe manier op.

Laadpalen
Langs de route tussen Groningen en Zuidhorn komen verschillende laadpalen te staan die de accu’s bijladen. Met het besluit zet het OV-bureau Groningen Drenthe vrijdag de eerste grote stap in de verduurzaming van het openbaar vervoer. Het wil daarvoor niet wachten op de nieuwe aanbesteding in 2019.

......

Airportliner
Het OV-bureau en Qbuzz presenteren vandaag de elektrische bus en de waterstofbus die dit jaar al gaan rijden als Airportliner (naar Groningen Airport Eelde) en op de dienstregeling van Q-link 6 (Groningen - Delfzijl). Voor de waterstofbus is die route gekozen omdat het eerste waterstof vulpunt in de provincie bij Akzo in Delfzijl komt.
Waterstofbussen rijden elektrisch en wekken de stroom zelf op met een brandstofcel. Die maakt elektriciteit van waterstof. De enige uitstoot is een beetje water. Qbuzz en het OV-bureau sluiten aan bij het Europese waterstofproject HighVloCity.

Lees verder en Bron


En een foto van de Van Hool waterstofbus die ingezet gaat worden:
Spoiler: show
Afbeelding


Wat voor type elektrische bus heeft Qbuzz gekozen?

bartjemestrom
Berichten: 724
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor bartjemestrom » vr 10 feb 2017, 12:02

Ebusco

Nicketick
Berichten: 599
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Nicketick » vr 10 feb 2017, 17:38

Het was vanochtend flinke puinhoop op het station, de 3077 was stilgevallen op het voorsorteervak voor het busstation aan de Hereplein zijde. Aangezien de kont nog deels op de andere rijbaan stond was het passen en meten om via de stoep te passeren. Later is volgens mij een hele boel om gaan rijden via Emmaplein.

Heb ook gehoord dat de Ebusco maandag voor het eerst gaat rijden op dienst.

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor groningen » vr 10 feb 2017, 20:15

Zo de 25, 26 en 100 zijn nog steeds een enorm "succes" op de A28 richting het zuiden. De 3097 zat op de 25. Een andere 25 reed met Sorry Geen Dienst richting Haren. In de paar bussen die ik van deze lijn heb gezien zat geen enkele persoon. Trouwens heb ik een Arriva op de 304 gezien. Helemaal wit in plaats van blauw en laag vergeleken met de bussen waar je naar boven moet klimmen. Busnummer was de 0045; zag er mooi uit, maar had wel wat schade aan de zijkant. Setra 416; op een ander onderdeel van dit forum staat de 0044/3368 (grijs) op in Drachten op de foto.

Gebruikersavatar
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor JP13357 » vr 10 feb 2017, 21:37

Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD

Martijn25
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 20:21
Locatie: Sappemeer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Martijn25 » za 11 feb 2017, 06:04

Chrysa schreef:Werd tijd. 4 stations voor een plaats met 20000 inwoners was wel erg veel.

Maak daar maar 35000 inwoners van. Woon in deze gemeente.


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten