Pagina 109 van 194

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 11 feb 2017, 09:31
door gebruiker77
Wat is het busnummer van de Ebusco?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:17
door Nicketick
Ik denk niet dat de Ebusco op dit moment een nummer heeft, omdat mijn vermoeden is dat hij geen boordcomputer van Qbuzz heeft. Ik vermoed ook dat het in/uitchecken via een handheld gaat en de chauffeur een los pinapparaat mee krijgt.

Op de fotos van de Ebusco op OV Nieuws GD is namelijk geen boordcomputer of OV-Chipkaart lezer te zien. (Ik vermoed dat die grote kast bij de chauffeur de ticketverkoopmachine uit Bremen is).

Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast denk ik dat proberen de bus te spotten via OVinfo etc weinig kans van slagen heeft, lijn 100 geeft over het algemeen geen actuele data door.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 11 feb 2017, 20:50
door busfanNL
Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 11:29
door geert4OV
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?


Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 11:45
door busfanNL
geert4OV schreef:
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?


Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken :wink:
Ik snap hem niet?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 11:52
door CamilleKreemers
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Wat is je definitie van druk?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 11:53
door isadora
busfanNL schreef:
geert4OV schreef:
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?


Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken :wink:
Ik snap hem niet?
Heeft schijnbaar pepermunt en spons in de tussentijd opgegeten, ik volg het ook niet. :shock:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 12:06
door busfanNL
Vindt t ook een aparte opmerking. :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 14:41
door busfanNL
CamilleKreemers schreef:
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Wat is je definitie van druk?
Nou ja succesvol net als de andere Qlink lijnen. Dus reizigersgroei enzo.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 15:29
door JP13357
Het stuur, dashboard en de voor lampen lijken wel op een MAN bus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 16:15
door CamilleKreemers
tja, lijn 140 was al druk en nu worden alle ritten geleed gereden, waar dit deels grotendeels 12m is. Ik wacht wel af wat er precies aan ontwikkelingen gaat gebeuren, al was lijn 140 ook een grote groeier in de concessie.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 16:19
door ZipperZapper
JP13357 schreef:Het stuur, dashboard en de voor lampen lijken wel op een MAN bus.
Is het ook. In Nederland in elkaar geknutseld samenraapsel, waaronder van MAN.
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?
Meestal wel redelijk vol tot vol de stad in/uit richting Delfzijl. Maar dat was 140 ook altijd al, dus geen verrassing. Of dat laatste stuk naar P+R een beetje loopt heb ik geen zicht op, maar meestal stapt iedereen op station wel uit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 17:24
door groningen
Nog steeds stoppen sommige lijn 6 bussen in Appingedam en wat is de toegevoegde waarde om door te rijden naar P+R Haren. Weet niet of er mensen uit Delfzijl, Appingedam, Ten Boer en Lewenborg naar Haren waar ze hun auto hebben staan en v.v..

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 17:40
door JP13357
JP13357 schreef:
ZipperZapper schreef:Is het ook. In Nederland in elkaar geknutseld samenraapsel, waaronder van MAN.

net als een vdl citea. Een fiat motor Daf chassis volgens mij, daf stuur, iveco knoppen en instrumentarium

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 18:27
door gebruiker77
groningen schreef:Nog steeds stoppen sommige lijn 6 bussen in Appingedam en wat is de toegevoegde waarde om door te rijden naar P+R Haren. Weet niet of er mensen uit Delfzijl, Appingedam, Ten Boer en Lewenborg naar Haren waar ze hun auto hebben staan en v.v..
Omdat het efficiënter is om de bus uit Delfzijl die (net als lijn 5) langs UMCG, Zuiderdiep gaat door te trekken, dan om extra bussen op het traject UMCG - Haren in te zetten. Je voegt nu in feite 10 minuten rijtijd toe door de oude lijn 140 te verlengen. Anders kan je 20 minuten toevoegen voor het traject UMCG - Haren, exclusief tijd om naar beginpunt te rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 21:24
door groningen
Het zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn geweest als direct voor de deur van UMCG gestopt zou worden. Ik ben nog steeds niet goed doorgevoerd om door te rijden naar Haren, maar ja; zou vaak zit ik eerlijk gezegd ook niet in de bus in Groningen stad.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 08:11
door groningen
De 2 paar deuren van die waterstofbus zitten wel vlak bij elkaar.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 08:32
door geert4OV
busfanNL schreef:
geert4OV schreef:
busfanNL schreef:Hoe loopt Qlink lijn 6 eigenlijk. Is dat een beetje een drukke lijn?


Kijk maar in het dashboard, achter het zakje met pepermuntjes en de spons om de ramen schoon te maken :wink:
Ik snap hem niet?

http://ovbureau.nl/ov-cijfers/dashboard/

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 09:58
door busfanNL
Ohh Aha. Bedankt. :pos: *bus*

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 14 feb 2017, 20:05
door Avanti050
Provincie wenst dubbeldekkers tussen Emmen en Groningen

ASSEN - Is het binnenkort mogelijk om in een dubbeldekker van Emmen naar Groningen, en uiteraard ook weer terug, te rijden? Als het aan de provincie Drenthe ligt wel. "Het is een wens van de provincie", vertelt gedeputeerde Henk Brink.

Volgens Brink is het de bedoeling dat er uiteindelijk vijf dubbeldekkers gaan rijden op de drukke lijn tussen Emmen en Groningen.
Bron: RTV Drenthe.

Klinkt veelbelovend ☺☺

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 14 feb 2017, 21:39
door Nicketick
Biedt een dubbeldekker dan zoveel voordelen tegenover een gelede bus zoals de nieuwe Citaro C2 op Paars?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 06:22
door JP13357
Ik zie alleen een aantal nadelen.
-De viaducten moeten verhoogd worden en de doorgangen.
- Als de dubbeldekker vol zit en je zit boven, kun je minder snel uitstappen. Eerst de trap naar beneden door alle mensen het worstelen dan ben je eindelijk bij de duur en de bus heeft al 4 minuten vertraging.
-

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 10:21
door Lijn65
Alleen het ontwerp van de toekomstige bustunnel in Groningen is niet voorbereid op dubbeldekkers, alle andere viaducten wel. Er rijden nu ook al genoeg dubbeldekkkers bij touringcar bedrijven en Flixbus rijdt ook met dubbeldekkers.
Het probleem dat jij schets bij het uitstappen lijkt in steden als Londen en Berlijn waar veel dubbeldekkers rijden niet te spelen. Je moet dan wel zorgen voor een goed reisinformatiesysteem met halte omroep in de bus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 12:55
door ZipperZapper
Dergelijke OV-dubbeldekkers zijn natuurlijk ook anders ingericht dan touringcardubbeldekkers, zoals wij die eigenlijk alleen kennen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 13:20
door Post
Het scheelt natuurlijk ook dat het aantal haltes tussen Emmen en Groningen erg beperkt is en dat er (bijna) nooit mensen staan. Maar ik vraag me wel af wat het voordeel van dubbeldekkers is ten opzichte van gelede bussen.