Pagina 135 van 194

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 21:27
door Nicketick
Ah, Qbuzz gaat experimenteren met aanhangers voor in de spits? :wink: :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 21:52
door Joffrey
Daar heb ik foto’s van Jeroen!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 26 okt 2017, 09:37
door Nicketick
Net de 3404 uitgegooid omdat de motor er mee ophield. Reden weg van Hoofdstation en toen begon na het verkeerslicht de motor als een gek te sputteren en paar meter later was het einde verhaal. Er zijn betere plekken om stil te vallen: Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 02:11
door JeroenSpock
Joffrey schreef:Daar heb ik foto’s van Jeroen!
Ik heb er zonet even een paar gemaakt. Camera van mijn telefoon doet in het donker niet wat hij moet doen zie ik, maar het moet maar even zo

Afbeelding
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 00:57
door Durashift
Vergeten bij te laden? :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 13:52
door JeroenSpock
Dat denk ik niet. Er zitten al weken 2 Chinezen bij die bus, hij rijdt gewoon niet.
Ze hebben zelfs hun Chinese namaak Renault op NL kenteken gezet, zo vaak zijn ze in NL haha.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 13:58
door Nicketick
Afgelopen tijd vaak genoeg in de 3026 gezeten. Alles piept en kraakt als een gek, USB poorten bij de stoelen werkten niet, verwarming deed het bijna nooit. Lijnfilm deed het af en toe niet, net als de OV-Chipkaart computer en de rest van de onboard informatie. Boordcomputer springt als een gek heen en weer tussen haltes en on-route/off-route. Als hij op de 100/9 omloop reed en het was wat vochtig buiten kon je tegen de tijd dat je op het Hoofdstation was nauwelijks nog wat zien omdat de voorruit zo besloeg. Dus denk dat die Chinezen inderdaad wel een klusje hebben ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 16:00
door gebruiker77
Moet je een kaartje kopen als ov chipkaart apparatuur dan niet werkt of gewoon gratis mee?

Is het overigens verstandig om deze bus op lijn 100 te laten rijden ivm aansluitingen Airport.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 18:26
door Nicketick
Gelukkig mag je dan gratis mee. Zou wat zijn als ik dan ineens een kaartje zou moeten kopen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 19:34
door Lange_Dre
Nicketick schreef:Afgelopen tijd vaak genoeg in de 3026 gezeten. Alles piept en kraakt als een gek, USB poorten bij de stoelen werkten niet, verwarming deed het bijna nooit. Lijnfilm deed het af en toe niet, net als de OV-Chipkaart computer en de rest van de onboard informatie. Boordcomputer springt als een gek heen en weer tussen haltes en on-route/off-route. Als hij op de 100/9 omloop reed en het was wat vochtig buiten kon je tegen de tijd dat je op het Hoofdstation was nauwelijks nog wat zien omdat de voorruit zo besloeg. Dus denk dat die Chinezen inderdaad wel een klusje hebben ;)
Gelukkig zijn het zulke betrouwbare bussen, zo betrouwbaar dat Qbuzz er graag nog 10 extra heeft aangeschaft voor in Utrecht. Hopelijk doen ze het daar beter, vergeleken met die Chinese bussen zullen die VDL's het waarschijnlijk een stuk beter doen hoop ik.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 19:43
door Daniel
In Utrecht heb ik nog nooit alle omlopen van lijn 1 tegelijk met een EBusco zien rijden, daar lijken ze het dus niet veel beter te doen.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 12:26
door ov'tje
Vanaf woensdag gaat de eerste dubbeldekker meedraaien op de dienstregeling van lijn 300. De overige bussen zullen in de komende weken volgen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 22:49
door Globetrotter
Dat zal dan waarschijnlijk de 3691, die vorige week nog op Busworld stond, zijn. Gaat de dubbeldekker ook op zaterdag rijden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 09:34
door Lijn65
Ja, de dubbeldekkers gaan na 10 december ook op zaterdag rijden, dat is ook de reden dat lijn 300 op zaterdag teruggaat van 4 keer per uur naar 2 keer per uur.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 16:23
door Meltrain
Hoeveel dubbeldekkers komen er ook alweer? En is dat aantal voldoende om lijn 300 (Groningen - Emmen) volledig van dubbeldekkers te voorzien?
Worden er door de komst van de dubbeldekkers nog Integro's overbodig?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 17:15
door Lijn 45
Er komen 5 dubbeldekkers. Dat is niet genoeg om alle omlopen met dubbeldeksmaterieel te rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 18:20
door gebruiker77
Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 18:59
door Natorious
Omdat ie niet kan keren op het HS? Eigenlijk helemaal geen gekke oplossing, misschien ook nog sneller voor sommige reizigers. Die stappen dan voortaan over/uit op het Zuiderdiep i.p.v. HS.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 19:49
door CamilleKreemers
gebruiker77 schreef:Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.
waar staat dit?

En is rijden via Hereweg niet een oplossing?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 20:22
door nv_busfreak
Ik denk echt dat dit sneller is, geen verkeerde beslissing.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 31 okt 2017, 20:58
door ov'tje
CamilleKreemers schreef:
gebruiker77 schreef:Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.
waar staat dit?

En is rijden via Hereweg niet een oplossing?
Ze zullen ongetwijfeld al rekening houden met de werkzaamheden aan de zuidelijke ring die begin volgend jaar rond de Hereweg en het Julianaplein aan gaan vangen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 11:02
door Lijn65
CamilleKreemers schreef:
gebruiker77 schreef:Richting station stopt lijn 300 ook bij Zuiderdiep vanaf morgen.
waar staat dit?

En is rijden via Hereweg niet een oplossing?
Dat staat hier
Via de Hereweg was het oorspronkelijke plan, maar daar is toch van afgeweken. De reden daarvoor weet ik niet zeker, maar is waarschijnlijk om te voorkomen dat chauffeurs toch proberen met de dubbeldekker onder het Hunzehuys door te rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 12:03
door bartjemestrom
De 3691 heeft zijn eerste dienstrit erop zitten. Een rit van Emmen naar Groningen. Nu weer onderweg naar Emmen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 12:13
door Dennenboom
Bij de lijnen 35 en 39 zorgde het ommetje Zuiderdiep voor fikse vertragingen. Heeft lijn 300 daar geen last van?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 12:35
door Lijn65
Gemeente Groningen had toegezegd dat de lijnen over het A-Kerkhof de nieuwe route in dezelfde tijd zouden kunnen afleggen. Dat bleek niet zo te zijn doordat de nieuwe route in afstand langer is en doordat die lijnen twee extra verkeerslichten tegen komen. Daarnaast waren de verkeerslichten op de kruising bij de Emmabrug niet goed afgesteld. Dat zorgde samen met de drukte op de Eeldersingel voor veel vertraging. Lijn 300 kwam sowieso al over de kruising bij het Emmaplein en heeft dan alleen de extra tijd van de iets langere route. De stoplichten bij het Hereplein staan goed afgesteld. Daarnaast rijdt het verkeer op het Zuiderdiep in de spits beter door dan op de Stationsweg. Per saldo is lijn 300 daardoor niet heel veel langer onderweg.
Tot slot hoeven de bussen niet meer over de buffer waardoor ze korter kunnen keren.