Pagina 145 van 195

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 13 feb 2018, 21:55
door ov'tje
Pim-AllianceB95 schreef:
JeroenSpock schreef:Er is geen reserve CapaCity meer vanaf 10 december.
Reservebussen zijn nu de 3420 en 3458.
Heeft de 3097 nu een kleurtje? Dat was me nog niet opgevallen.
Nope. Nog steeds alleen maar grijs en zwart. Vorige week vrijdag nog gezien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 22 feb 2018, 08:14
door Nicketick
Er heeft alweer een CapaCity zich klemgereden onder het Emmaviaduct.. De wielen van de aanhanger staan kaarsrecht lijkt het, zelfde probleem als laatst?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 22 feb 2018, 14:07
door Dennenboom

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 22 feb 2018, 15:35
door julsteren
Wel raar dat de gewone Capa's er last van hebben en de L-versie niet :shock:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 22 feb 2018, 20:37
door Nicketick
Ik vind het dus ook heel erg merkwaardig dat het probleem zich nu ineens openbaart, het bochtje naar het Emmaviaduct wordt al geruime tijd gereden en deze bussen zijn al zo'n 3 jaar (als ik mij niet vergis) in dienst.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 12:13
door JeroenSpock
Het blijven natuurlijk computers he... 9 bussen die tegelijk gebouwd zijn, sensoren uit dezelfde -misschien slechte- serie. Alles kan kapot.
Als er 9 bussen in Groningen een zwaar leven hebben zijn het deze wel. Die nieuwe CapaCity's worden toch minder belast.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 24 feb 2018, 00:40
door Durashift
Staat de toegestane uitzwaai (graden) hoek wel goed in de ECU geprogrammeerd?
Wellicht e.e.a. (onbewust) overschreven met een software update ofzo?
:wink:

Gezien de tekst (niet te krap de bocht aansnijden) zou dat misschien ook nog kunnen....

Lijkt mij wel een uitdaging om de bocht niet 'te krap' te nemen.. blijft een haaks ding met weinig vrije ruimte..

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 28 feb 2018, 11:02
door Nicketick
Lijkt er op dat er vandaag behoorlijk wat Citeas aan de kant staan. Problemen door de kou?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 28 feb 2018, 15:48
door Kevster
Die zullen wel sneller leegtrekken ja.

Zag gisteren dat de 3008 zijn kleurenfilm inmiddels opnieuw kwijt is geraakt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 11:33
door Chiel
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... sonenauto/

Zojuist aanrijding geweest met 1 vd hybride stadsbussen in Emmen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 10 mar 2018, 14:34
door Nicketick
De 3440 heeft de achterzijde van een andere bus een kusje gegeven: https://twitter.com/GwenWulfers/status/ ... 5554704385

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 10 mar 2018, 14:50
door Stadsbus
Ze vinden die Citea's niet echt mooi daar. Eerst dit en nu dit.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 10 mar 2018, 15:34
door Chrysa
Oeps, dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling!
Mag ik hopen ja. :')

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 13 mar 2018, 20:52
door CamilleKreemers
Hier lees ik een stuk over een student die voorstelt in de spitsuren spitssnel-Qliners in te voeren tussen Stadskanaal en Groningen, die tussen de genoemde plaatsen geen haltes heeft. Wat vinden we van het idee?

Ergens klinkt het idee, zoals vroeger de 300/305 was. de 300 was de basislijn en de 305 sloeg enkele plekken over om sneller te zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: di 13 mar 2018, 21:35
door iamthedutchdude
Nu het vrijwel zeker is dat de spoorverbinding Stadskanaal-Groningen (via Veendam) niet wordt gerealiseerd, moet een goed alternatief worden aangeboden
Ben wel benieuwd waar deze informatie vandaan wordt getoverd. Ik kan online geen bronnen vinden die dat op deze manier stellen. Ik heb wel een, ietwat gedateerde, bron van net zo'n klein, regionaal krantje als deze dat 2018 juist hét jaar wordt voor deze verbinding.

Overigens lijkt die spitssnel-Qliner mij een prutplan wat niet rendabel is. Volgens mij trekt de huidige Qliner 312 niet zo bar veel mensen, zeker niet vergeleken met Qliner 300 (Groningen-Emmen).

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 17:25
door busfanNL
Is dit een beetje hetzelfde idee als de iQliner van Arriva??

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 17 mar 2018, 12:01
door ZipperZapper
CamilleKreemers schreef:Hier lees ik een stuk over een student die voorstelt in de spitsuren spitssnel-Qliners in te voeren tussen Stadskanaal en Groningen, die tussen de genoemde plaatsen geen haltes heeft. Wat vinden we van het idee?

Ergens klinkt het idee, zoals vroeger de 300/305 was. de 300 was de basislijn en de 305 sloeg enkele plekken over om sneller te zijn.
Tussen Groningen en Drachten bestaat die situatie natuurlijk nog, met de 304 en 314 van Arriva. Naast dat het forenzen (studenten) van A naar B tijd scheelt, vergroot het ook de zitplaatskans voor passagiers uit de tussenliggende plaatsen. De stopbussen zitten immers niet al vanaf startpunt vol.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 17 mar 2018, 21:51
door JeroenSpock
Een rechtstreekse 312 komt er waarschijnlijk niet, maar wel een lijn met bijna dezelfde route rechtstreeks naar Zernike.
Daar heeft 'ie als student vast ook wel wat aan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 11:03
door Martijnm88
Goedemorgen, ik sta bijna elke dag op hs Groningen. Wat mij opvalt is dat er op de paarse qlink, op alle bussen staat euro 6 motor, schoon. Zover ik weet zitten er in de oude gelede stadsbussen euro 5 motoren of zijn dat wel euro 6 motoren? Bijv bus 3063

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 12:59
door Pim-AllianceB95
Dat is inderdaad fout beplakt ja, al zit die Euro 6 tekst geloof ik alleen op de ex Q-link Groen bussen, bij de rechtstreekse ombouw van geleed stad naar Q-link Paars is die tekst destijds gewoon netjes weggelaten.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 19:17
door CamilleKreemers
Hier staan wijzigingen voor 25 maart en 8 april.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 20:55
door julsteren
R.I.P. lijnbelbus -o- nog maar even snel een keertje gebruik van maken.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 22 mar 2018, 18:58
door Kevster
De Hubtaxi is in principe precies hetzelfde onder een andere naam en zonder lijnnummer, dus haast lijkt me niet nodig ;).

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 22 mar 2018, 20:02
door Chrysa
En met een flink hogere prijs.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 24 mar 2018, 20:26
door JeroenSpock
(Arriva) 3368 staat aan de Peizerweg onderdak