Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
JeroenSpock

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Groningen-Drenthe

Berichtdoor JeroenSpock » di 11 feb 2020, 23:04

Onzin Niels, diesel VDL's veren net zo ruk als hun elektro broeders.
Diesel Iveco's heb ik geen ervaring mee, Van Hool dan weer wel want de dubbeldekker en helemaal de waterstofbus doen het ook zo stug.
Op een of andere manier doet Mercedes dat gewoon heel goed, de Citaro's zweven gewoon mooi over de meeste drempels waar je bij de nieuwe bussen echt rekening mee moet houden nu.
Dat geeft toch minder comfort, ondanks de soepele aandrijving.
Als het puur door het gewicht zou komen, hadden de Citaro's daar ook last van bij 6 ton lading aan boord maar dat doen ze niet.

Suus

Berichtdoor Suus » wo 12 feb 2020, 06:32

Ik denk dat je dit door een te roze bril bekijkt. Ik heb laatst een busroute in Rotterdam eerst in een 12 jaar oude Citaro en daarna in een 2 maanden oude Citea Electric gedaan, en het verschil is nihil, of er nu geen of veel vulling in de stoelen zit. De beste drempel met een bus blijft geen drempel.
Rame à l'approche

Nicketick

Berichtdoor Nicketick » zo 23 feb 2020, 12:35

De eerste blauwe Q-links zijn aangekomen in Utrecht: https://twitter.com/WendyBlanckaert/sta ... 3213128706

Ik heb het gevoel dat er nog steeds een stijgende lijn zit in de performance van de Heuliez (ik begin ze als passagier ook steeds meer te waarderen op wat imperfecties na). Vandaag rijdt er dan weer verrassend veel Citaro op lijn 4, maar dat lijkt er op dat dat komt omdat er gekeerd wordt op lijn 3 en in Lewenborg kan nog niet geladen worden (Ruischerbrug wordt nu omgebouwd tot laadlocatie).

Terug naar “OV in Noord-Nederland”