De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Berichten: 297
Lid geworden op: Zo 16 Nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor JeroenSpock » Do 04 Dec 2014, 23:24

Afbeelding

Bjarte
Berichten: 306
Lid geworden op: Wo 20 Nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Bjarte » Do 04 Dec 2014, 23:41



Ik vind het een belabberde kaart.

Kritiekpunten:

- Wijkaanduiding Piccardthof staat op de verkeerde plaats.
- Zonegrenzen lopen niet overal zoals ze horen te lopen (o.a. bij Gravenburg en bij Eelderwolde het geval).
- Rommelig in het centrum: wat aanduidingen weglaten zou wonderen doen. Er zit toch niemand te wachten op het symbooltje 'universiteitmuseum', 'Minerva' of 'RUG'. De kaart is niet precies genoeg om je op deze plekken te kunnen oriënteren, dus kun je het net zo goed weglaten en focussen op de belangrijke dingen.
- Ik mis een legenda, wat betekenen bijvoorbeeld die blauwe handjes? Als ik het al niet weet, dan kun je het net zo goed weglaten 8-)

De lijnen zijn wel duidelijk ingetekend en ook de lay-out vind ik wel aardig. Maar verder heb ik het gevoel dat er weinig tijd is besteed aan deze kaart.

Kevster
Berichten: 727
Lid geworden op: Di 04 Jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Kevster » Do 04 Dec 2014, 23:50

JeroenSpock schreef:Afbeelding


Ik vind dit dus echt prachtig vormgegeven. Wordt eindelijk eens wat hier in Groningen...

groningen
Berichten: 885
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor groningen » Vr 05 Dec 2014, 01:51

Het is Aduard, Nieuwe Klap en geen Slaperstil, Nieuwe Klap. Foutje!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Suus » Vr 05 Dec 2014, 08:59

De vertrekstaat is wel beter, maar de prijsinformatie ontbreekt nog steeds. Daar zou echt eens een landelijke richtlijn voor moeten komen.
Rame à l'approche

CamilleKreemers
Berichten: 2321
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 05 Dec 2014, 11:30

@ Bee, moet ik dan aan de Amsterdamse oplossing denken?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Suus » Vr 05 Dec 2014, 11:32

Zoiets. Dan kan forumgebruiker Tristan ook niet meer klagen dat de basisprijs (kilometertarief) niet meer offline inzichtelijk is :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Hainje » Vr 05 Dec 2014, 13:00

JeroenSpock schreef:Afbeelding

Lijkt heel erg op de stijl welke een aantal jaren terug bij de T-bus (in Tilburg) werd gehanteerd.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

CamilleKreemers
Berichten: 2321
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 05 Dec 2014, 13:21

zo kijkende ernaar hebben ze alle haltes genoemd, ik hoop niet dat ze dat bij alle lijnen gaan doen. Lijn 73 is nogal lang met zijn 100 haltes en dat is dan niet meer overzichtelijk.

Nicketick
Berichten: 213
Lid geworden op: Do 23 Jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Nicketick » Vr 05 Dec 2014, 17:03

In Paterswolde is de herinrichting van de Hoofdweg bijna afgerond, echter hebben ze de bushaltes dusdanig gemaakt dat je uitstapt op het fietspad. Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit) Afbeelding

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Vr 05 Dec 2014, 18:18

Poten op de bank -o- :x

CamilleKreemers
Berichten: 2321
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 05 Dec 2014, 18:48

wie maakt het idee op een uitstaphalte bij een fietspad te maken?

groningen
Berichten: 885
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor groningen » Vr 05 Dec 2014, 19:45

Te weinig ruimte gewoon.

Qbuzzie
Berichten: 44
Lid geworden op: Ma 13 Okt 2014, 13:22
Locatie: Roden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Qbuzzie » Vr 05 Dec 2014, 20:32

Sorry voor de slechte foto maar dit bedoelde ik dus met mijn vorige post over de nieuwe dienstregeling:

Afbeelding
Qbuzzz zzz zzz

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Daniel » Vr 05 Dec 2014, 21:14

Dat ziet er netjes uit zeg :pos:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Hainje » Vr 05 Dec 2014, 22:03

CamilleKreemers schreef:wie maakt het idee op een uitstaphalte bij een fietspad te maken?

Zie je ook in België erg veel, het viel mij laatst op dat fietsers dan blijven wachten achter een stilstaande bus waar passagiers aan het uitstappen zijn. En verder is het natuurlijk ook gewoon een goed idee om even naar rechts te kijken als je uitstapt. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Kevster
Berichten: 727
Lid geworden op: Di 04 Jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Kevster » Vr 05 Dec 2014, 22:17

Qbuzzie schreef:Sorry voor de slechte foto maar dit bedoelde ik dus met mijn vorige post over de nieuwe dienstregeling:


Alleen die brandvlek weer... :X

Ofyles2
Berichten: 53
Lid geworden op: Za 30 Aug 2008, 13:54

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Ofyles2 » Vr 05 Dec 2014, 22:46

Kevster schreef:Ik vind dit dus echt prachtig vormgegeven. Wordt eindelijk eens wat hier in Groningen...


Ik wil niet als een mierenzifter overkomen, maar één lettertype vind ik genoeg.

Zelf geen opgeleid graficus, maar een autodidact.

Gebruikersavatar
JeroenSpock
Berichten: 297
Lid geworden op: Zo 16 Nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor JeroenSpock » Za 06 Dec 2014, 09:48

Nicketick schreef:Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit)

Ik reed vorige week langs een halte waar de DRIS ook maar bij één halte stond, maar wel de tijden weergaf voor beide richtingen. Weet alleen niet meer waar dat was.

Qbuzzie
Berichten: 44
Lid geworden op: Ma 13 Okt 2014, 13:22
Locatie: Roden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Qbuzzie » Za 06 Dec 2014, 11:33

Gisteren waren ze bezig met een kleine overdekte fietsenstalling bij P+R Hoogkerk. Hij zag eruit alsof hij vandaag of morgen in gebruik kon!
Qbuzzz zzz zzz

Nicketick
Berichten: 213
Lid geworden op: Do 23 Jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Nicketick » Za 06 Dec 2014, 16:28

groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.

In de oude situatie paste het wel, zie ook deze (recente, van tijdens de reconstructie) Streetview
JeroenSpock schreef:
Nicketick schreef:Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit)

Ik reed vorige week langs een halte waar de DRIS ook maar bij één halte stond, maar wel de tijden weergaf voor beide richtingen. Weet alleen niet meer waar dat was.

Bij de Vennerstraat zit er ongeveer 170 meter tussen beide haltes, zou lastig worden dus.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Vinny » Za 06 Dec 2014, 21:06

groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.

Dat kan, maar dan is dit geen goede oplossing. Mensen zijn dit niet gewend, en daar komen ongelukken van. Ik had hier liever gezien dat - binnen de bebouwde kom - fietsers en auto's gewoon gemengd zouden rijden op de hoofdrijbaan. Dan is er ook meer ruimte voor groen en voor voetgangers.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

gebruiker77
Berichten: 753
Lid geworden op: Wo 18 Dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor gebruiker77 » Za 06 Dec 2014, 21:14

Vanwege de vele fietsers is dit een veel betere oplossing (veiliger dan op de weg en brede fietspaden) en hier is voldoende ruimte voor voetgangers.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor Suus » Za 06 Dec 2014, 21:14

Direct uitstappen op een fietspad is geen goed idee, men had daar toch echt wel een klein eiland van twee stoeptegels breed tussen kunnen leggen, voorzien van een reflecterend paaltje. De abri kan dan gewoon blijven staan waar die staat.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Berichtdoor marlies » Za 06 Dec 2014, 21:15

Vinny schreef:
groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.

Dat kan, maar dan is dit geen goede oplossing. Mensen zijn dit niet gewend, en daar komen ongelukken van. Ik had hier liever gezien dat - binnen de bebouwde kom - fietsers en auto's gewoon gemengd zouden rijden op de hoofdrijbaan. Dan is er ook meer ruimte voor groen en voor voetgangers.
De Hoofdweg is een drukke doorgaande weg waar in de praktijk 60km/h wordt gereden en veel groepjes scholieren langskomen (met alle 'slingerend met 3 naast elkaar' perikelen van dien). Dat is een slechte combinatie voor een shared space oplossing.

In de Kastanjelaan is onlangs een dergelijke situatie aangelegd waarbij het fietspad bij de halte een slinger naar rechts maakt (richting abri) en er dus trottoir is tussen de halte en het fietspad. Passagiers moeten nog steeds het fietspad oversteken bij het uit- of instappen maar ze stappen er niet rechtstreeks op uit en dat maakt denk ik een belangrijk verschil in de kans op een botsing.


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten