Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Afbeelding
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Bjarte »

Ik vind het een belabberde kaart.

Kritiekpunten:

- Wijkaanduiding Piccardthof staat op de verkeerde plaats.
- Zonegrenzen lopen niet overal zoals ze horen te lopen (o.a. bij Gravenburg en bij Eelderwolde het geval).
- Rommelig in het centrum: wat aanduidingen weglaten zou wonderen doen. Er zit toch niemand te wachten op het symbooltje 'universiteitmuseum', 'Minerva' of 'RUG'. De kaart is niet precies genoeg om je op deze plekken te kunnen oriënteren, dus kun je het net zo goed weglaten en focussen op de belangrijke dingen.
- Ik mis een legenda, wat betekenen bijvoorbeeld die blauwe handjes? Als ik het al niet weet, dan kun je het net zo goed weglaten 8-)

De lijnen zijn wel duidelijk ingetekend en ook de lay-out vind ik wel aardig. Maar verder heb ik het gevoel dat er weinig tijd is besteed aan deze kaart.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

JeroenSpock schreef:Afbeelding
Ik vind dit dus echt prachtig vormgegeven. Wordt eindelijk eens wat hier in Groningen...
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Het is Aduard, Nieuwe Klap en geen Slaperstil, Nieuwe Klap. Foutje!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

De vertrekstaat is wel beter, maar de prijsinformatie ontbreekt nog steeds. Daar zou echt eens een landelijke richtlijn voor moeten komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

@ Bee, moet ik dan aan de Amsterdamse oplossing denken?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Zoiets. Dan kan forumgebruiker Tristan ook niet meer klagen dat de basisprijs (kilometertarief) niet meer offline inzichtelijk is :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

JeroenSpock schreef:Afbeelding
Lijkt heel erg op de stijl welke een aantal jaren terug bij de T-bus (in Tilburg) werd gehanteerd.
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

zo kijkende ernaar hebben ze alle haltes genoemd, ik hoop niet dat ze dat bij alle lijnen gaan doen. Lijn 73 is nogal lang met zijn 100 haltes en dat is dan niet meer overzichtelijk.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

In Paterswolde is de herinrichting van de Hoofdweg bijna afgerond, echter hebben ze de bushaltes dusdanig gemaakt dat je uitstapt op het fietspad. Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit) Afbeelding
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Poten op de bank -o- :x
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

wie maakt het idee op een uitstaphalte bij een fietspad te maken?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Te weinig ruimte gewoon.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Qbuzzie »

Sorry voor de slechte foto maar dit bedoelde ik dus met mijn vorige post over de nieuwe dienstregeling:

Afbeelding
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Daniel »

Dat ziet er netjes uit zeg :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hainje »

CamilleKreemers schreef:wie maakt het idee op een uitstaphalte bij een fietspad te maken?
Zie je ook in België erg veel, het viel mij laatst op dat fietsers dan blijven wachten achter een stilstaande bus waar passagiers aan het uitstappen zijn. En verder is het natuurlijk ook gewoon een goed idee om even naar rechts te kijken als je uitstapt. :P
🍉
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Qbuzzie schreef:Sorry voor de slechte foto maar dit bedoelde ik dus met mijn vorige post over de nieuwe dienstregeling:
Alleen die brandvlek weer... :X
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Ofyles2 »

Kevster schreef:Ik vind dit dus echt prachtig vormgegeven. Wordt eindelijk eens wat hier in Groningen...
Ik wil niet als een mierenzifter overkomen, maar één lettertype vind ik genoeg.

Zelf geen opgeleid graficus, maar een autodidact.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Nicketick schreef:Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit)
Ik reed vorige week langs een halte waar de DRIS ook maar bij één halte stond, maar wel de tijden weergaf voor beide richtingen. Weet alleen niet meer waar dat was.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Qbuzzie »

Gisteren waren ze bezig met een kleine overdekte fietsenstalling bij P+R Hoogkerk. Hij zag eruit alsof hij vandaag of morgen in gebruik kon!
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.
In de oude situatie paste het wel, zie ook deze (recente, van tijdens de reconstructie) Streetview
JeroenSpock schreef:
Nicketick schreef:Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit)
Ik reed vorige week langs een halte waar de DRIS ook maar bij één halte stond, maar wel de tijden weergaf voor beide richtingen. Weet alleen niet meer waar dat was.
Bij de Vennerstraat zit er ongeveer 170 meter tussen beide haltes, zou lastig worden dus.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Vinny »

groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.
Dat kan, maar dan is dit geen goede oplossing. Mensen zijn dit niet gewend, en daar komen ongelukken van. Ik had hier liever gezien dat - binnen de bebouwde kom - fietsers en auto's gewoon gemengd zouden rijden op de hoofdrijbaan. Dan is er ook meer ruimte voor groen en voor voetgangers.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Vanwege de vele fietsers is dit een veel betere oplossing (veiliger dan op de weg en brede fietspaden) en hier is voldoende ruimte voor voetgangers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Suus »

Direct uitstappen op een fietspad is geen goed idee, men had daar toch echt wel een klein eiland van twee stoeptegels breed tussen kunnen leggen, voorzien van een reflecterend paaltje. De abri kan dan gewoon blijven staan waar die staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door marlies »

Vinny schreef:
groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.
Dat kan, maar dan is dit geen goede oplossing. Mensen zijn dit niet gewend, en daar komen ongelukken van. Ik had hier liever gezien dat - binnen de bebouwde kom - fietsers en auto's gewoon gemengd zouden rijden op de hoofdrijbaan. Dan is er ook meer ruimte voor groen en voor voetgangers.
De Hoofdweg is een drukke doorgaande weg waar in de praktijk 60km/h wordt gereden en veel groepjes scholieren langskomen (met alle 'slingerend met 3 naast elkaar' perikelen van dien). Dat is een slechte combinatie voor een shared space oplossing.

In de Kastanjelaan is onlangs een dergelijke situatie aangelegd waarbij het fietspad bij de halte een slinger naar rechts maakt (richting abri) en er dus trottoir is tussen de halte en het fietspad. Passagiers moeten nog steeds het fietspad oversteken bij het uit- of instappen maar ze stappen er niet rechtstreeks op uit en dat maakt denk ik een belangrijk verschil in de kans op een botsing.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten