Extra treinen tussen Groningen en Assen vanaf midden 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Extra treinen tussen Groningen en Assen vanaf midden 2016

Bericht door Statler Rail »

Om 08 en 38 weg uit Groningen kan op zich wel, maar dan kom je kort voor de IC in Assen binnen. Als je in symmetrie wil blijven rijden (ivm aansluitingen), dan moet je al om 02 en 32 weg uit Assen, een 4-minutenkering en erg kort op de IC wederom.

Het kan op zich, maar ik zou toch liever kiezen voor een totaalconcept waarin zowel IC als Sprinters zodanig gespreid zijn dat je 6x per uur Groningen-Assen hebt. Ook ivm vertragingen kan je beter iets meer afstand houden.

Punt van aandacht zijn sowieso de rijwegen in Assen en Groningen. Spoor 6b en 7b zijn volgens mij via hetzelfde wissel aangesloten en in Assen kan je niet conflictvrij van spoor 1 naar Groningen vertrekken. Op grond hiervan kan het noodzakelijk zijn toch nog wat te wijzigen...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Extra treinen tussen Groningen en Assen vanaf midden 2016

Bericht door JWM »

6 treinen fatsoenlijk spreiden lukt sowieso niet als ze niet hetzelfde stoppatroon hebben. De tijden van de Intercity gaan sowieso licht schuiven in 2017.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Extra treinen tussen Groningen en Assen vanaf midden 2016

Bericht door timtrein »

Eerst maar zien dat er midden 2016 materieel beschikbaar is... of je moet vier Lintjes huren voor deze trein ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Extra treinen tussen Groningen en Assen vanaf midden 2016

Bericht door Thom91 »

Wat ik begreep van wat mensen dichtbij het vuur is de keertijd ongeveer 30 minuten in Assen
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Extra treinen tussen Groningen en Assen vanaf midden 2016

Bericht door Klaasje »

Men heeft bij de uitwerking van de plannen inderdaad bedacht dat de extra sprinter achter de IC aan richting Groningen kan vertrekken en dat de IC uit Groningen vlak na de extra sprinter binnenkomt. Dat is nadelig in de zin van dat de spreiding over het uur nog minder optimaal is dan die zou kunnen zijn maar aan de andere kant geeft dat wel de mogelijkheid om reizen Haren/Europapark-Zwolle en verder fors te versnellen. Aangezien Europapark een belangrijk busknooppunt moet gaan worden is dat op zichzelf weer niet zo'n gek idee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten