Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
njoy schreef:Het blijft een absurd idee, om lijn 312 een rondje langs luchthaven Eelde te laten rijden. Ten eerste is het aantal reizigers dat vanuit die richting naar Eelde moet op de vingers van één hand te tellen. Ten tweede zal het de doorgaande reizigers zeer frustreren. Ben je na een lange rit over de N34 bijna in Groningen, de stad is al bijna zichtbaar, en dan gaat de bus de snelweg af om een rondje langs de luchthaven te rijden. Waar vervolgens niemand in- en uitstapt. In de 5 minuten die dat circus kost had de bus al bij Groningen-zuid kunnen zijn. (5 minuten, want voordat de bus vanaf de afrit bij de luchthaven is, moet de bus een paar keer op drukke kruispunten links afslaan. Vervolgens moet de bus weer helemaal terug naar de A28, opnieuw snelheid maken, enz enz.)
Ach de halte N33/N34 is veel vervelender daar staat de bus gemiddeld 5-8 minuten te wachten! En dat is straks met de spitsstroken ook niet meer nodig.
Daarnaast bleek het deze zomer bij de reactie ook ergens 'verdedigbaar' te zijn om 73 een meer dan flinke omweg in tijd te laten maken bij Euvelgunne.
Bjarte schreef:Het is jammer dat het vliegveld eigenlijk nét niet groot genoeg is voor een vaste lijndienst. Als Ryanair en Wizzair het aantal vluchten uitbreid naar samen minimaal een stuk of 3/4 per dag, in combinatie met de huidige vluchten van Arke, Transavia, Corendon en Flybe en de vraag vanuit personeel, studenten van de pilotenopleidingen, lokale bedrijvigheid en recreanten, dan is een buslijn al snel veel rendabeler. Zeker als er onderweg ook nog wordt gestopt op P+R de Punt, P+R Haren en Groningen zuid.
En als lijn 312 gaat stoppen op De Punt, Busstation? Dan wordt er een overstap gemaakt op lijn 2 richting Eelde-Airport/De Wijert en lijn 50 richting Haren/Assen. Heb je meteen het voorstel van Njoy verwerkt, want vanuit Eelde kan je dan op 2 manieren naar Groningen! Mensen uit 312 kunnen snel naar Haren (NL) en Vries/Assen toe. Verder krijgt het vliegveld een snelle verbinding, weliswaar met overstap, maar toch. Lijn 312 hoeft dan niet een heel rondje over het vliegveld te maken.
gebruiker77 schreef:En als lijn 312 gaat stoppen op De Punt, Busstation? Dan wordt er een overstap gemaakt op lijn 2 richting Eelde-Airport/De Wijert en lijn 50 richting Haren/Assen. Heb je meteen het voorstel van Njoy verwerkt, want vanuit Eelde kan je dan op 2 manieren naar Groningen! Mensen uit 312 kunnen snel naar Haren (NL) en Vries/Assen toe. Verder krijgt het vliegveld een snelle verbinding, weliswaar met overstap, maar toch. Lijn 312 hoeft dan niet een heel rondje over het vliegveld te maken.
Volgens http://9292.nl/de-punt/bushalte-busstation is dat twee haltes verder, daarvoor overstappen met koffers is wat ingewikkeld. En de lus bij de luchthaven is wat natuurlijker om te keren met de bus.