Ideeën voor de concessie GD

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
geert4OV
Berichten: 92
Lid geworden op: Wo 25 Jun 2014, 09:07

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor geert4OV » Wo 24 Sep 2014, 09:18

njoy schreef:Het blijft een absurd idee, om lijn 312 een rondje langs luchthaven Eelde te laten rijden. Ten eerste is het aantal reizigers dat vanuit die richting naar Eelde moet op de vingers van één hand te tellen. Ten tweede zal het de doorgaande reizigers zeer frustreren. Ben je na een lange rit over de N34 bijna in Groningen, de stad is al bijna zichtbaar, en dan gaat de bus de snelweg af om een rondje langs de luchthaven te rijden. Waar vervolgens niemand in- en uitstapt. In de 5 minuten die dat circus kost had de bus al bij Groningen-zuid kunnen zijn. (5 minuten, want voordat de bus vanaf de afrit bij de luchthaven is, moet de bus een paar keer op drukke kruispunten links afslaan. Vervolgens moet de bus weer helemaal terug naar de A28, opnieuw snelheid maken, enz enz.)


Ach de halte N33/N34 is veel vervelender daar staat de bus gemiddeld 5-8 minuten te wachten! En dat is straks met de spitsstroken ook niet meer nodig.

Daarnaast bleek het deze zomer bij de reactie ook ergens 'verdedigbaar' te zijn om 73 een meer dan flinke omweg in tijd te laten maken bij Euvelgunne.
A #chance tot #win! https://wn.nr/sSHbbV #Focusrite.

geert4OV
Berichten: 92
Lid geworden op: Wo 25 Jun 2014, 09:07

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor geert4OV » Wo 24 Sep 2014, 09:19

Bjarte schreef:Het is jammer dat het vliegveld eigenlijk nét niet groot genoeg is voor een vaste lijndienst. Als Ryanair en Wizzair het aantal vluchten uitbreid naar samen minimaal een stuk of 3/4 per dag, in combinatie met de huidige vluchten van Arke, Transavia, Corendon en Flybe en de vraag vanuit personeel, studenten van de pilotenopleidingen, lokale bedrijvigheid en recreanten, dan is een buslijn al snel veel rendabeler. Zeker als er onderweg ook nog wordt gestopt op P+R de Punt, P+R Haren en Groningen zuid.


En juist die haltes doet 312 ook aan! :lol:
A #chance tot #win! https://wn.nr/sSHbbV #Focusrite.

geert4OV
Berichten: 92
Lid geworden op: Wo 25 Jun 2014, 09:07

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor geert4OV » Wo 24 Sep 2014, 09:25

Kevster schreef: Lijn 312 moet op termijn ook nog eens beginpunt Ter Apel krijgen, die rit is voor die mensen zo al lang genoeg .


Echt waar? Persoonlijk zou ik dat eindpunt doortrekken naar Haren (D), er is daar meer dan genoeg interactie tussen

* Stadskanaal - Ter Apel
* Stadskanaal - Haren (D)
* Ter Apel - Haren (D)

En denk dat het voor mensen uit Haren (D) een alternatief kan worden om dan via Eelde te vliegen.
A #chance tot #win! https://wn.nr/sSHbbV #Focusrite.

gebruiker77
Berichten: 752
Lid geworden op: Wo 18 Dec 2013, 14:24

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor gebruiker77 » Wo 24 Sep 2014, 09:44

En als lijn 312 gaat stoppen op De Punt, Busstation? Dan wordt er een overstap gemaakt op lijn 2 richting Eelde-Airport/De Wijert en lijn 50 richting Haren/Assen. Heb je meteen het voorstel van Njoy verwerkt, want vanuit Eelde kan je dan op 2 manieren naar Groningen! Mensen uit 312 kunnen snel naar Haren (NL) en Vries/Assen toe. Verder krijgt het vliegveld een snelle verbinding, weliswaar met overstap, maar toch. Lijn 312 hoeft dan niet een heel rondje over het vliegveld te maken.

geert4OV
Berichten: 92
Lid geworden op: Wo 25 Jun 2014, 09:07

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor geert4OV » Wo 24 Sep 2014, 15:06

gebruiker77 schreef:En als lijn 312 gaat stoppen op De Punt, Busstation? Dan wordt er een overstap gemaakt op lijn 2 richting Eelde-Airport/De Wijert en lijn 50 richting Haren/Assen. Heb je meteen het voorstel van Njoy verwerkt, want vanuit Eelde kan je dan op 2 manieren naar Groningen! Mensen uit 312 kunnen snel naar Haren (NL) en Vries/Assen toe. Verder krijgt het vliegveld een snelle verbinding, weliswaar met overstap, maar toch. Lijn 312 hoeft dan niet een heel rondje over het vliegveld te maken.


Volgens http://9292.nl/de-punt/bushalte-busstation is dat twee haltes verder, daarvoor overstappen met koffers is wat ingewikkeld. En de lus bij de luchthaven is wat natuurlijker om te keren met de bus.
A #chance tot #win! https://wn.nr/sSHbbV #Focusrite.

Kevster
Berichten: 727
Lid geworden op: Di 04 Jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor Kevster » Wo 24 Sep 2014, 16:52

Dat idee zou helemaal niet nodig zijn, straks gaat lijn 2 tenslotte naar P+R De Punt rijden langs de A28.

Bjarte
Berichten: 306
Lid geworden op: Wo 20 Nov 2013, 16:15

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor Bjarte » Wo 24 Sep 2014, 21:53

Kevster schreef:Dat idee zou helemaal niet nodig zijn, straks gaat lijn 2 tenslotte naar P+R De Punt rijden langs de A28.


Als die P+R er ooit van komt ten minste....

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Ideeën voor de concessie GD

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Wo 24 Sep 2014, 22:20

Alle nachtbussen zitten gekoppeld aan late Q-linkritten, waardoor deze met een gelede bus worden uitgevoerd.


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten