Pagina 2 van 7

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 12:02
door TheRoy-t
Busreiziger schreef:
nielsie600 schreef:Inmiddels staan ze vandaag alle drie weer stil.
Ik heb er gisteren toch echt 1 op de dienst zien rijden..
Gister heeft er inderdaad eentje gereden. Die heeft een slagje Reitdiep gedaan, maar ging bij Hereplein weer kapot.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 14:58
door marlies
:')

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 15:35
door BR628
Hoog tijd dat Arriva dat gebiedje daar weer inpikt.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 15:49
door marlies
QBuzz heeft niet bedacht dat er hybride dubbelgeledes moesten komen en is qua materieel echt niet meer van het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten dan Arriva...

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 17:03
door Kevster
Vandaag maakte de 3492 een testrit met twee externe (niet-Qbuzz) monteurs.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 18:01
door Maurice Hooikammer
Misschien al eerder beantwoord, maar goed:

Waar zijn die Utrechtse DGG's gebleven die een aantal weken geleden in Groningen verbleven zogezegd om dit soort problemen op te lossen??
:?:

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 18:10
door marlies
Geen idee, ik heb er in geen weken eentje zien rijden.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 18:22
door Suus
Er staan er 15 in de garage in Utrecht.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: do 28 aug 2014, 20:06
door ov'tje
BR628 schreef:Hoog tijd dat Arriva dat gebiedje daar weer inpikt.
En dan weer een allegaartje aan materieel inzetten zeker? :mrgreen:

Voor mijn deur langs hoort een standaard Citaro te rijden, maar bij Arriva was het maar afwachten wat er langskwam. Ik heb in het laatste jaar van de concessie een hele lijst afwijkingen gezien:
- Amba
- Citaro geleed
- 12 meter Qliner
- 12 meter Volvo (ex-Zweden)
- demo gasbus (12 meter)
- demo Citea

Vooral die gelede zal een hachelijke onderneming zijn geweest door enkele krappe straatjes :P

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 04:14
door rener
Maurice Hooikammer schreef:Misschien al eerder beantwoord, maar goed:

Waar zijn die Utrechtse DGG's gebleven die een aantal weken geleden in Groningen verbleven zogezegd om dit soort problemen op te lossen??
:?:
niet meer in groningen want ze mogen hier niet rijden vanwege mileueisen

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 08:44
door nielsie600
Wellicht komen er volgende week (tijdelijke) vervangers.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 16:35
door Kevster
ov'tje schreef:
BR628 schreef:Hoog tijd dat Arriva dat gebiedje daar weer inpikt.
En dan weer een allegaartje aan materieel inzetten zeker? :mrgreen:

Voor mijn deur langs hoort een standaard Citaro te rijden, maar bij Arriva was het maar afwachten wat er langskwam. Ik heb in het laatste jaar van de concessie een hele lijst afwijkingen gezien:
- Amba
- Citaro geleed
- 12 meter Qliner
- 12 meter Volvo (ex-Zweden)
- demo gasbus (12 meter)
- demo Citea

Vooral die gelede zal een hachelijke onderneming zijn geweest door enkele krappe straatjes :P
Laat me raden, lijn 1, 5, 7 of 52 :)

Nee inderdaad, met Qbuzz weet je tenminste wel een beetje wat je krijgt.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 16:37
door BR628
Als een opdrachtgever het toestaat van alles en nog wat te laten rondrijden zal geen enkele vervoerder dat nalaten. Als je in Brabant of Friesland kijkt is het wagenpark van Arriva momenteel ook netjes op orde zonder een grote mengelmoes van bustypes, dus dat argument gaat niet echt op anno 2014.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 16:54
door Kevster
Nou, Arriva staat er toch wel om bekend flink te schuiven met bussen. Dat valt bij Qbuzz erg mee, daar gebeurt het eigenlijk niet, tenzij er ergens een serie over is ofzo. Daarnaast zijn de voertuigen van Arriva ook niet altijd in even goede staat en laat de techniek in de (zeker oudere) bussen te wensen over. Er ligt hier een straat in Groningen waar het scherm met actuele info standaard uitviel bij Arriva. Bij Qbuzz nooit problemen geweest daarmee.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 17:06
door Dennenboom
Arriva had een grote "heritage-fleet" terwijl Qbuzz met niets begon. Dat is niet goed vergelijken.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 18:14
door gebruiker77
Van mij mag Qbuzz blijven. Goede en schone bussen, vriendelijke klantenservice, duidelijke lijnfilmteksten. Er blijven natuurlijk verbeterpuntjes, maar dat heb je overal. Bijv verstoringen melden op display in bus.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 18:29
door Vinny
Dennenboom schreef:Arriva had een grote "heritage-fleet" terwijl Qbuzz met niets begon. Dat is niet goed vergelijken.
Daarnaast heeft Arriva vooral concessies waarbij wel in eerste instantie nieuw materieel wordt geeist, maar vervolgens de afschrijving van het materieel langer duurt dan de looptijd van de concessie. Hierdoor heb je als vervoerder al snel een overschot aan 'oude' bussen. Je kunt deze het best inzetten in concessie's waar de concessieverlener niet moeilijk doet. Dat is namelijk economisch heel zinvol, omdat je anders dure nieuwe bussen moet kopen.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 19:34
door Frans F
gebruiker77 schreef:Van mij mag Qbuzz blijven. Goede en schone bussen, vriendelijke klantenservice, duidelijke lijnfilmteksten. Er blijven natuurlijk verbeterpuntjes, maar dat heb je overal. Bijv verstoringen melden op display in bus.
GD kan beter de volgende keer weer inzetten op een multi-modale concessie. Qbuzz zet vooral in op overbodige lijnen die duplicaties zijn van de al beschikbare spoorlijnen en dat is weggegooid geld.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 20:18
door nielsie600
Inderdaad is hier het intergras model echt toegepast.. Bijna alle parrelelle zijn verdwenen behalve op routes waar de trein het niet aan kan..

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 23:18
door ov'tje
Kevster schreef:Laat me raden, lijn 1, 5, 7 of 52 :)

Nee inderdaad, met Qbuzz weet je tenminste wel een beetje wat je krijgt.
Het was de 5.

On Topic:
vanmiddag reden twee dubbelgeledes op lijn 11, al waren ze niet helemaal op tijd. Zag vertragingen tot meer dan 10 minuten voorbijkomen.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 23:25
door TheRoy-t
Frans F schreef:
gebruiker77 schreef:Van mij mag Qbuzz blijven. Goede en schone bussen, vriendelijke klantenservice, duidelijke lijnfilmteksten. Er blijven natuurlijk verbeterpuntjes, maar dat heb je overal. Bijv verstoringen melden op display in bus.
GD kan beter de volgende keer weer inzetten op een multi-modale concessie. Qbuzz zet vooral in op overbodige lijnen die duplicaties zijn van de al beschikbare spoorlijnen en dat is weggegooid geld.
Uit die opmerking blijkt dat u helemaal niks weet van de concessie GD. Ten eerste stelt het OV-bureau de dienstregeling op en niet Qbuzz. Daarnaast zijn alle parallelle lijnen wegbezuinigd behalve daar waar het nodig is. Als je lijn 309 bedoelt: dat is een hele goede lijn die een grote wijk van Assen bedient die niet door de trein wordt bedient. Lijn. (1)40 vervoert op sommige mensen volgens mij wel meer mensen dan de trein doet, hij rijdt niet voor niks 6 keer per uur in de ochtendspits. Voor lijn 65 tussen Winsum en Groningen geldt hetzelfde, die is op sommige momenten drukker op het deel Winsum - Groningen (wat 'parallel' loopt aan een spoorlijn) dan op het deel Zoutkamp - Winsum. Lees je alstublieft eerst even in voordat je met dit soort reacties komt.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: vr 29 aug 2014, 23:31
door The best
TheRoy-t schreef:
Frans F schreef:
gebruiker77 schreef:Van mij mag Qbuzz blijven. Goede en schone bussen, vriendelijke klantenservice, duidelijke lijnfilmteksten. Er blijven natuurlijk verbeterpuntjes, maar dat heb je overal. Bijv verstoringen melden op display in bus.
GD kan beter de volgende keer weer inzetten op een multi-modale concessie. Qbuzz zet vooral in op overbodige lijnen die duplicaties zijn van de al beschikbare spoorlijnen en dat is weggegooid geld.
Uit die opmerking blijkt dat u helemaal niks weet van de concessie GD. Ten eerste stelt het OV-bureau de dienstregeling op en niet Qbuzz. Daarnaast zijn alle parallelle lijnen wegbezuinigd behalve daar waar het nodig is. Als je lijn 309 bedoelt: dat is een hele goede lijn die een grote wijk van Assen bedient die niet door de trein wordt bedient. Lijn. (1)40 vervoert op sommige mensen volgens mij wel meer mensen dan de trein doet, hij rijdt niet voor niks 6 keer per uur in de ochtendspits. Voor lijn 65 tussen Winsum en Groningen geldt hetzelfde, die is op sommige momenten drukker op het deel Winsum - Groningen (wat 'parallel' loopt aan een spoorlijn) dan op het deel Zoutkamp - Winsum. Lees je alstublieft eerst even in voordat je met dit soort reacties komt.
De 140 bedient ook een hele andere relatie dan de trein (hoogstens op het laatste stukje misschien niet). Dus het is dan ookwel logisch dat die lijn best druk is.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: za 30 aug 2014, 09:43
door Maurice Hooikammer
Er rijdt er nu wel eentje, volgens de getuige klinkt ie stil. Zal het euvel dan nu echt verholpen zijn?

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: za 30 aug 2014, 10:05
door CamilleKreemers
TheRoy-t schreef:
Frans F schreef:
gebruiker77 schreef:Van mij mag Qbuzz blijven. Goede en schone bussen, vriendelijke klantenservice, duidelijke lijnfilmteksten. Er blijven natuurlijk verbeterpuntjes, maar dat heb je overal. Bijv verstoringen melden op display in bus.
GD kan beter de volgende keer weer inzetten op een multi-modale concessie. Qbuzz zet vooral in op overbodige lijnen die duplicaties zijn van de al beschikbare spoorlijnen en dat is weggegooid geld.
Uit die opmerking blijkt dat u helemaal niks weet van de concessie GD. Ten eerste stelt het OV-bureau de dienstregeling op en niet Qbuzz. Daarnaast zijn alle parallelle lijnen wegbezuinigd behalve daar waar het nodig is. Als je lijn 309 bedoelt: dat is een hele goede lijn die een grote wijk van Assen bedient die niet door de trein wordt bedient. Lijn. (1)40 vervoert op sommige mensen volgens mij wel meer mensen dan de trein doet, hij rijdt niet voor niks 6 keer per uur in de ochtendspits. Voor lijn 65 tussen Winsum en Groningen geldt hetzelfde, die is op sommige momenten drukker op het deel Winsum - Groningen (wat 'parallel' loopt aan een spoorlijn) dan op het deel Zoutkamp - Winsum. Lees je alstublieft eerst even in voordat je met dit soort reacties komt.
De multimodale concessie komt er niet. Wel is de bus en de trein naast elkaar de bus goedkoper. Op veel trajecten rijdt de bus tegenwoordig als versterking voor de trein.

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Geplaatst: za 30 aug 2014, 10:27
door Busreiziger
Ze rijden vandaag als test alledrie op lijn 11.