Friesland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door ov'tje »

Nabij Leeuwarden Camminghaburen zag ik vandaag vanuit de trein op het terrein van een autorijschool een 10 meter Amba van Arriva een parcours afleggen.
Bakhuster97
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 16:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Bakhuster97 »

Zijn er ook plannen bekend van het busstation in Sneek? qua vernieuwing :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Vinny »

Wat moet er aan vernieuwd worden? Er ligt een asfaltvlakte, er staan haltepalen en er rijden bussen. Wat wil je nog meer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door zone2000 »

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Meltrain »

Naar aanleiding van een opmerking van Daniel de volgende vraag:
Is het Sterabonnement Noord Nederland eigenlijk geldig bij Arriva in Noord en Zuidwest Fryslân?
Qbuzz meldt op zijn site dat het geldig is in Groningen, Friesland en Drenthe, maar op de site van Arriva zie ik dat abonnement helemaal niet staan. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Suus »

Nee. Arriva heeft eigen Altijd Vrij Fryslân abonnementen. Die typische Arriva-abonnementen waarmee je bijna altijd reisrecht voor een groter gebied dan noodzakelijk moet afkopen zijn in een aantal gevallen de vermoedelijke reden geweest dat ze concessies hebben gewonnen van andere vervoerders, die wel een sterabonnementensysteem hebben aangeboden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sneltram
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door sneltram »

Gewoon dezelfde rotstreek van Arriva als in Zuid Holland Noord. Daar verloor Connexxion ook doordat zij wel Sterabo's aanboden en Arriva niet. Ligt natuurlijk ook aan de concessieverlener die moet weten dat als ze niet bepaalde eisen stellen, Arriva dit altijd zal doen.
Zonnig
Berichten: 538
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Zonnig »

@Sneltram > Volgens mij bied Arriva aan wat wordt gevraagd. Als Connexxion iets aanbied dat niet wordt gevraagd kan dat zowel in hun voordeel als hun nadeel werken. En Connexxion zal misschien wel op meer fronten hebben verloren, maar dat weten alleen diegenen die de offertes hebben beoordeelt.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Chrysa »

Zondag is de afsluitdijk tussen 1:00 en 12:00 dicht, is er al bekend hoe/of lijn 350 dan rijdt? Als die via de Houtribdijk gaat moet ik misschien maar eens die kant op gaan.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door CamilleKreemers »

ik zie geen alternatieve route eigenlijk, wellicht wordt ie tijdelijk geknipt en het stuk tussen Den Oever en Afsluitdijk niet gereden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Daniel »

Arriva meldt geen omleidingen in ieder geval. Allicht vindt die hardloopwedstrijd op de banen in de ene richting plaats en rijdt de bus in twee richtingen over de banen de andere kant op? Of via het fietspad?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Ronald »

Ik vraag me altijd af waarom er voor één of ander onbenullig loopwedstrijdje complete wegen of halve steden dicht moeten. Hier in de stad is dat ook altijd feest met de marathon...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door ODRAIL »

Om maar niet te spreken over de omleidingen van het ov in Amsterdam en Rotterdam tijdens de marathon :? .
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Michael 1988 »

Ronald schreef:Ik vraag me altijd af waarom er voor één of ander onbenullig loopwedstrijdje complete wegen of halve steden dicht moeten. Hier in de stad is dat ook altijd feest met de marathon...
Vergeet ook de wielerwedstrijden, andere wegwedstrijden, optochten, vrijmarkten en andere evenementen waarbij hele straten, dorpen en soms zelfs steden niet ;).
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 30 aug 2016, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Suus »

Een van de twee rijbanen blijft open voor hulpdiensten en lijndiensten. Lijn 350 kan gewoon blijven rijden, maar rijdt in een richting dan met toestemming spook. Ook een belevenis :P
KM46 schreef:Om maar niet te spreken over de omleidingen van het ov in Amsterdam en Rotterdam tijdens de marathon :? .
Als je nergens last van wil hebben dan ga je maar ergens in een gehucht in de Achterhoek wonen, daar is over tien jaar ook de bus verdwenen en gebeurt er echt niets meer. Evenementen horen bij de stad, en in Rotterdam kan je overal blijven komen met de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Lijn65 »

Suus schreef:Evenementen horen bij de stad, en in Rotterdam kan je overal blijven komen met de metro.
Dat is dan ook de enige stad met een metro. (Dat ding in Amsterdam kun je geen metro noemen...) In Haren zit je tijdens de 4 mijl nog altijd zonder bus...
Basislijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Vinny »

Zelfs in Friesland zijn er in de meest kleine dorpen evenementen waarbij wegen worden afgesloten. Ik begrijp eigenlijk de ophef niet zo, een evenement is in principe gewoon leuk. Het hoeft je ding niet te zijn, maar er is vast wel een ander evenement tussen dat wel plezierig is. Zoiets zorgt ook voor gemeenschapszin.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Kevster »

Heel veel mensen beleven er plezier aan he, vergeet dat niet. En met de 4 Mijl: Qbuzz en het OV-bureau boeren heel goed bij al dat pendelvervoer die dag. Die ritten zijn tenminste behoorlijk kostendekkend ;). Kan het OV van blijven bestaan. Die dag kun je per trein en lijn 5 ook gewoon in Haren komen. En lijn 50 komt er bij de Emmalaan gewoon weer bij. En bewoners van Haren blijven thuis, dus die hoeven helemaal niet met de bus. Niets aan de hand in de praktijk dus.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Lijn65 »

Jorritsma: geen extra trein Leeuwarden-Zwolle 'onacceptabel' Bron
"Volgens de provincie is de inzet van dieseltreinen, die eventueel te leasen zijn bij bijvoorbeeld Arriva, een goede tijdelijke oplossing voor volgend jaar."

Toevallig heeft Arriva nog wat materieel over door een kapotte spoorbrug.
Basislijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Z2N »

Ware het niet dat dat allemaal al niet meer te regelen valt voor december, NS-personeel heeft geen materieelbekendheid en Arriva-personeel geen routebekendheid. :wink:

(Overigens stond deze discussie in het topic voor de drgl 2017 (A) )
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door ov'tje »

Een aantal machinisten van Arriva heeft wel degelijk wegbekendheid tussen Leeuwarden en Zwolle. Dit in verband met calamiteitenreiniging die in Zutphen plaatsvindt.

Het idee is echter onhaalbaar, omdat Arriva haar materieel zelf grotendeels nodig heeft. Ze kunnen niet vier stellen missen.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Chrysa »

Komen die Veoliastellen uit Limburg niet vrij? Die zou je kunnen gebruiken lijkt me, GTW is GTW. Of zijn er al andere plannen voor die dingen?
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door bartjemestrom »

Neehoor, daar komt geen enkel stel vrij. Sterker nog, er moeten stellen bijkomen ;)
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door CamilleKreemers »

De stellen in Limburg komen pas vrij als elektrificatie daar voltooid is. Dat duurt nog wel even. Daarnaast is het maar de vraag of het klaar is voordat de nieuwe aanbesteding hier wordt uitgevoerd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Friesland

Bericht door Chrysa »

Ik dacht dat Arriva alleen maar met FLIRT ging rijden in Limburg, oeps.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten