Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Er moet op die plek een pinautomaat komen dus de stempelbak zit in de betaaltafel en de kaartplankhouder aan de andere kant. Dat stuur had ik al gezien bij de Limburg Citea's in zo'n filmpje. Dat is het nieuwe standaard VDL stuur.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Zijn de Volkswagen Crafter, Mercedes Sprinter of Iveco ZE busjes als gesignaleerd?
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Ben eigenlijk ook vooral erg nieuwsgierig naar al het elektrische materiaal, maar de concessie op de Wadden gaat natuurlijk pas later van start.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Ik zag vanochtend een Intouro zonder bestickering in de ZOWAD kleuren op lijn 120 naar Drachten, kon helaas geen kenteken/busnr zien. Is dit toevallig een nieuwe ZOWAD bus of een van de 7 huidige HOV bussen van Qbuzz?
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door EHH »

De huidige worden momenteel onderhanden genomen. De 2602 is als aan de beurt geweest.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Dank voor de info, heeft Arriva ook nieuwe Intouro's besteld voor deze concessie of niet? Omdat op de huidige lijnen 120 en 121 al een slag met een MAN Lion's City of met een Citaro rijdt.
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door EHH »

Dat komt door onderhoud en nu doordat ze ze aan het ombouwen zijn.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Dennenboom »

Bij het bekijken van de nieuwe Arriva dienstregeling vallen er wel een aantal zaken op:

Lijn 13 verliest in de avonduren de aansluiting op de Intercity in Leeuwarden en wordt vervangen door combi Lijn 20/belbus. Overdag vertrekt de bus net een minuut voordat de trein uit Zwolle aankomt om .50. Verder verliest Drachten alle spitsbussen richting Surhuisterveen. De frequenties zijn wel eens (flink) hoger geweest en de aansluitingen wel eens beter geweest.

Lijn 20/21 krijgt in Drachten door het verplichte bezoek aan het Transferium wel een heel erg vreemde route, waardoor Burgum - Drachten van Knobelsdorffplein 7 minuten langer gaat duren. Je kunt natuurlijk uitstappen bij de Kaden, maar dat is nog een halve kilometer lopen naar het centrum. Of is het om het gebruik van de nieuwe lijn 55 te stimuleren?

De treinen vanuit Zwolle komen 3 - 5 minuten eerder aan in Heerenveen. De snelbussen naar Drachten blijven in Heerenveen dezelfde vertrektijden houden. Levert soms overstaptijden van bijna een kwartier op (zonder vertraging uiteraard).
Laatst gewijzigd door Dennenboom op za 03 dec 2016, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

In Drachten zijn al heel wat vrijwel alle gele halteborden van Qbuzz vervangen door de blauwe van Arriva valt me zojuist op.
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door HJDrost »

busfanNL schreef:Er zouden een heel troepje tijdelijk naar Provincie Utrecht gaan voor Syntus maar of dat doorgaat weet ik niet. Misschien Utrecht of GD? En anders gewoon export.
Er komen een stel Mercedesen tijdelijk naar Utrecht toe. Totdat deze in het voorjaar vervangen worden door nieuwe Setra's
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

Waarom komen er geen MANnetjes. Daar zijn er dan 45 van over. Die kan Syntus goed gebruiken.
Dan heb je aan die andere extra puinzooi ook niets meer en is je hele wagenpark Euro 5 of milieuvriendelijker met die mercedes-Benzjes meegerekend.
Ten slotte heb je ook 174 bussen tot aan het einde van de concessie. Geen 145 van de 173 aan het begin zoals nu gaat gebeuren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

In Hurdegaryp zag ik bij halte Hotel al een nieuwe haltepaal van Arriva, terwijl bij halte Stationsweg nog de Qbuzz halteplaal stond. Apart dat ze de een wel en de ander nog niet hebben vervangen, maar dat zal deze week nog wel gebeuren denk ik.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door flipje »

Er zit sowieso geen logica in volgens mij.. want in Wolvega op het station zijn de borden wel vervangen maar een halte verderop (Wolvega Om Den Noort) hangen de borden van Qbuzz nog.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

flipje schreef:Er zit sowieso geen logica in volgens mij.. want in Wolvega op het station zijn de borden wel vervangen maar een halte verderop (Wolvega Om Den Noort) hangen de borden van Qbuzz nog.
Idd, was vanmiddag in Drachten, maar daar hingen de meeste al wel, behalve bij de halte Stationsweg en volgens mij Vogelzang, maar om geen verwarring te zaaien hangen ze die denk ik in de nacht van zaterdag op zondag op
Laatst gewijzigd door Chiel op wo 07 dec 2016, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BrengMe »

Wat wil je hiermee zeggen?
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Chiel schreef: Idd, was vanmiddag in Drachten, maar daar hingen de meeste al wel, behalve bij de halte Stationsweg en volgens mij Vogelzang, maar om geen verwarring te zaaien hangen ze die denk ik in de nacht van zaterdag op zondag op
Inmiddels hangen ook deze er al, er zijn nu geen Qbuzzborden of kale haltes meer in Drachten.

Eén van de Qbuzzen heeft een flinke klapper gemaakt in Bergum vanavond. Gewonden onbekend: http://www.lc.nl/friesland/Grote-ravage ... 39151.html
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

De bussen van Arriva zijn inmiddels ook gearriveerd in Drachten, Tweet taxi/ambulancevervoer Kijlstra zojuist:
https://twitter.com/kijlstra/status/807173206285099008

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door flipje »

Zouden ze die VW Crafter busjes in gaan zetten op de Opstapper en/of belbus -lijnen?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Crafter busjes zijn :pos: . En ook de citea's zijn mooi. 8-)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door MdJ »

Ik was al bang dat het babyblauw zou zijn, maar deze kleur blauw is wel mooi :D
Bij twijfel: gebruik beton.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Maar is Arriva hun afspraak nagekomen? Ook de buurt en belbussen wifi en usb aansluiting (dus deze Volkswagens ook)? :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

De pompeblêden op die auto vooraan zijn wel erg groot. Waarom hebben ze Frysk Ferfier eigenlijk ook niet hier ingezet? Dit is weinig consequent.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Deze huisstijl was een eis van de Provincie Fryslân. En ik zie geen pompeblêden. Waar zie jij die?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

O die taxiauto. Dacht dat je die busjes bedoelde. Dat mag wel wat kleiner ja. Waar rijd Kijlstra met deze auto voor Arriva?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten