Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door CamilleKreemers »

Ik zou rechtstreeks bij de provincie gaan klagen. Dit slaat natuurlijk nergens op.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

Je link werkt niet. ;)
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door CamilleKreemers »

Wil het nu? Mijn laptop logt automatisch in op mijn youtube-account.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

Nu werkt het. Ik begrijp je punt. Ik heb eergisteren zoiets ook gezien. Gelukkig Had ik de 315 gemist, was ook een vdl citea. Wat in dit filmpje werd weergegeven. Een half uur later kwam een intouro op de 315 *bus* . yeey. Consessie GD heeft 314 en de 304 als arriva touring HOV rijden. Wat is het verschil tussen arriva en arriva touring? Arriva touring heeft ook q-liners te kort, maar huurt wel oude integro's in van TCR die 100 km/h kunnen.
Laatst gewijzigd door JP13357 op do 22 dec 2016, 17:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door CamilleKreemers »

Je mag van moderators het voorgaande bericht niet quoten, JP.

Arriva is het hoofdbedrijf en heeft een afdeling dat zich richt op Tourdiensten. Dat heeft Arriva Touring als naam gekregen.
Het zijn officieel dus twee aparte bedrijven (als ik dat goed heb), al horen ze in hetzelfde bedrijfsgroep.

Het is een beetje als Hermes en OV Regio Ijsselmond, wat een dochterbedrijf is van Connexxion.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ov'tje »

JP13357 schreef:Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer
Gelukkig voor jou is er voorlopig weer een Qliner minder, want bus 7509 heeft geen voordeur meer :mrgreen:

https://www.112fryslan.nl/87059/auto-en ... p-kruising
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

Wen maar vast aan je stadsbussen. :twisted:
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

Ja ik moet wennen. Zonde van die 7509 wel lekker luchtig voor in de zomer. :wink: . Gelukkig rij ik een kleinstukje met een ZOF lijn van drachten naar Surhuisterveen. En heel uitzonderlijk met 320 of 315. Meestal de 304 en de 314 van GD arriva touring dan over stap op een arriva ZOF lijn of 133/39 van GD Qbuzz. Ik heb gelukkig nog vol op keus. :Y
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

CamilleKreemers schreef: Arriva is het hoofdbedrijf en heeft een afdeling dat zich richt op Tourdiensten. Dat heeft Arriva Touring als naam gekregen.
Het zijn officieel dus twee aparte bedrijven (als ik dat goed heb), al horen ze in hetzelfde bedrijfsgroep.

Het is een beetje als Hermes en OV Regio Ijsselmond, wat een dochterbedrijf is van Connexxion.
Chauffeurs bij Touring zitten ook in een touringcar CAO en niet in de OV CAO. Het is echter wel altijd dezelfde groep die de lijnen rijdt, zeer zelden zit er iemand die meestal groepsritten doet.
zone2000
Berichten: 522
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door zone2000 »

ov'tje schreef:
JP13357 schreef:Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer
Gelukkig voor jou is er voorlopig weer een Qliner minder, want bus 7509 heeft geen voordeur meer :mrgreen:

https://www.112fryslan.nl/87059/auto-en ... p-kruising

dit soort dingen zijn wel de reden dat je een citea op de 315 tegen kan komen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BR628 »

Klopt. Samen met het feit dat de 7 Qliners van Qbuzz overgenomen moesten worden, maar eerst omgebouwd dienen te worden van 80 naar 100 kmh. Dat gaat niet in 1 nacht lukken natuurlijk. Gepland is dat na de kerstvakantie alle Qliners ingezet kunnen worden (behoudens misschien de schadegevallen).

Voglens planning zouden er 5 Qliner omlopen tijdelijk met een streekbus gereden worden, maar dit zou alleen op de 320 en 355 (en een enkele uitzondering op de 350) plaatsvinden. Dat er een VDL streekbus op de 315 opduikt is planmatig niet de bedoeling maar soms onontkoombaar.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

Op 350 vind ik het sowieso al belachelijk, je gaat toch geen 110km in een normale streekbus zitten?
Joffrey
Berichten: 7
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 16:26
Locatie: Midwolde

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Joffrey »

zone2000 schreef:
ov'tje schreef:
JP13357 schreef:Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer
Gelukkig voor jou is er voorlopig weer een Qliner minder, want bus 7509 heeft geen voordeur meer :mrgreen:

https://www.112fryslan.nl/87059/auto-en ... p-kruising

dit soort dingen zijn wel de reden dat je een citea op de 315 tegen kan komen.
Vandaag zit Ambassador 8028 zelfs op lijn 315!
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Ik zie op de ovzoeker een bus met voertuignummer 7547 rijden, is dit een van de oude HOV bussen van Qbuzz of niet?
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

BR628 schreef:Dat er een VDL streekbus op de 315 opduikt is planmatig niet de bedoeling maar soms onontkoombaar.
Lijkt me sterk. Ben afgelopen dagen toevallig meerdere keren per dag op station Groningen geweest en alleen vanmiddag reed er een touringcar van Arriva Touring op, verder alleen maar Citea en Amba op 315 gezien. Aanfluiting. 304 wordt bijna volledig met Intouro's gereden, terwijl dat nou bij uitstek een lijntje is waar stadsbussen te tolereren zijn (wat ook Qbuzz wel eens deed).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

In de VS zou je tien miljoen krijgen voor dit soort praktijken. Mensen klagen bedrijven aan omdat er niet staat dat ze geen cake gelijk uit de oven mochten eten.
Ze moeten hier maar oppassen voordat ze die wet ook gaan invoeren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Suus »

OmniLezer, kan je een keer stoppen met die extreme overdrijvingen van je elke keer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Ik zag zojuist op het busstation in Leeuwarden de 7544 op een onbekende lijn. Volgens mij zijn dit wel de ex-Qbuzz bussen, hebben als ik het goed heb hetzelfde kenteken
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BR628 »

Er rijden vanaf nu twee omgebouwde Qliners van Qbuzz rond in NZWF/ZOF, de 7544 en de 7547. De 7547 is de ex Qbuzz 2607. De overige 5 worden nog omgebouwd en volgen de komende weken.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

Suus schreef:OmniLezer, kan je een keer stoppen met die extreme overdrijvingen van je elke keer?
Oh, sorry hoor! Ik zal stoppen met die extreme overdrijvingen van mij elke keer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

Ik heb vandaag iets gezien past onder 3 onderwerpen. ZOF + WAD NZWF en alledaagse eigenaardigheden in GD.

Lijn 315 valt onder NZWF. Arriva heeft qliners te kort en zet VDL bussen in. Arriva heeft voor de nieuwe concessie van ZOF nieuwe euro 6 vdl's te kort en zet NZWF VDL's in. Het opmerkelijke vond ik van vandaag op een NZWF Q-liner 315 een ZOF VDL bus inzette. Is dat niet heel scheef? Ik zat vandaag weer op een ZOF lijn 13 en ik had deze keer de 8587 weer een NZWF bus. Ik zag in Drachten alleen maar NZWF bussen rondrijden op ZOF lijnen. En in groningen een ZOF bus op een Q-liner van NZWF 9201.

AfbeeldingArriva ZOWAD VDL citea LLE120 9201 on a qliner from NZWF Groningen HS by Jeroen pijper photography, on Flickr


9212 is een ZOF bus en zet Arriva in op de NZWF lijn 99.
8533 is een NWZF bus en zet Arriva in op de ZOF lijn 17. Is te zien op deze foto's en is een mooi voorbeeld hoe het niet moet.

AfbeeldingArriva Heerenveen 3 generaties van de VDL. de nieuwe Citea, Citea,Ambassador 8660 9212 8533 by Jeroen pijper photography, on Flickr
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Maar, als Arriva zowel een tekort aan Citea's als aan Qliners heeft, waarom bestellen ze er dan geen bij?
Arriva315
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 dec 2016, 13:39

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Arriva315 »

Voor 8 Janauri zijn alle qliners die van Qbuzz komen omgebouwd tot een tempo 100 bus.
En dan is het waarschijnlijk zo dat er VLD bussen over zijn....
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

JP13357 schreef:Arriva heeft voor de nieuwe concessie van ZOF nieuwe euro 6 vdl's te kort en zet NZWF VDL's in.
Is dat werkelijk zo, dat er een tekort is? Voor zover hier uitgelegd is worden ze planmatig gemixt maar dat lijkt vooral met 'niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan' als reden.

Dat er door die ombouw wat Qliners te weinig zijn klopt wel, maar dat lost zichzelf wel weer op.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten