Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Zou kunnen. Het merendeel zijn gewoon de Integro's en Intouro's die altijd al op 314/315 reden die nu ook voor 304 gebruikt worden.

Gisteren in de nieuwe Citea's viel me op dat niet alleen iedere zitplek een USB-aansluiting heeft, maar ook een kapstokje. Grappig detail.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door zone2000 »

intouro in tegeltjes look

Afbeelding
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Mooi! Is dit een van de oude HOV bussen van Qbuzz of niet?

Wat voor bussen zijn de bussen in de 77xx reeks? En heeft iemand toevallig al een Citea SLF voor op het vaste land gespot?
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Correct, die hadden al deze basiskleur.

De 77xx serie zijn de Volvo's van Touring, die ergens eerder dit jaar al ingestroomd waren voor lijn 314.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ov'tje »

zone2000 schreef:intouro in tegeltjes look

Afbeelding
Toch vreemd dat er op de site van de RDW op dat kenteken niet te vinden is ...
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Het is toch geen oud-Qbuzz bus (ook al hebben die dezelfde kleur) maar een nieuwe. Was hier al eens gepost, toen sprak men over 2500km op de teller.

Vreemd inderdaad dat het kenteken een foutmelding geeft.
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Ik zag m net staan op het van Knobelsdorffplein in Drachten (de 7533). Zien er idd mooi uit van buiten
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben 1e jaars HBO student voor het eerst reizen met de bus. Daarbij kwam 11 december ook nog erbij. Hele grote uitdaging en ook leuk om alle nieuwe lijnen uitzoeken en verschillend materieel uitproberen.

Een deel van deze nieuwe arriva intouro's L zijn ex-qbuzz. mooie shot.

Ik heb vandaag ook iets raars meegemaakt. Een verdwaalde arriva bus ging boodschappen doen bij de plaatselijke supermarkt.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Weet niet of hier insiders zijn, maar heb echt het idee dat Arriva de chauffeurs volledig in het diepe heeft gegooid. Zie chauffeurs die een zenuwinzinking nabij zijn omdat ze géén idee hebben wat ze aan het doen zijn. Heb zelfs van een medepassagier begrepen dat die een chauffeur in tranen de weg had zitten wijzen afgelopen maandag. Raar.

Heb ook nog geen enkele 'bekende' chauffeur van Qbuzz teruggezien in Drachten. Waarom doen ze dat? En waarom direct aan het begin van een concessie, als echt alles nieuw is? Vreemd hoor.

De nieuwe Citea's kunnen trouwens 'Deze bus vertrekt over x minuten' filmen als ze langer stilstaan op de halte. Grappig detail.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Nicketick »

ZipperZapper schreef: De nieuwe Citea's kunnen trouwens 'Deze bus vertrekt over x minuten' filmen als ze langer stilstaan op de halte. Grappig detail.
Dat is erg tof! Ik heb dit ook gezien bij de RET en ik vind het een simpele maar prettige toevoeging voor de reizigers. Wat mij betreft mag dit ook een standaard worden.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door zone2000 »

Waarom doen ze dat? En waarom direct aan het begin van een concessie, als echt alles nieuw is? Vreemd hoor.
tja of je daar nou gelijk mee begint of na een x-aantal jaar maakt ook weinig uit. wat is dan het alternatief? je kan moeilijk alle chauffeurs 2 weken lijnverkenning aanbieden.

nzwf chauffeurs hebben de mogelijkheid gehad om op lijnverkenning te gaan en verder zijn er garmins beschikbaar waar de route prima in staat.

zo ben ik zelf 2 dagen op lijnverkenning mee geweest, heb 6 lijnen gezien (van de 15 nieuwe in ons pakket) en als ik het zof gebied in moet gaat er gewoon een garmin mee.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Nicketick schreef:Dat is erg tof! Ik heb dit ook gezien bij de RET en ik vind het een simpele maar prettige toevoeging voor de reizigers. Wat mij betreft mag dit ook een standaard worden.
Liever natuurlijk een digitaal bord, omdat je dan ook vooraf weet wanneer de bus komt, maar zeker een leuk extraatje inderdaad.
zone2000 schreef:tja of je daar nou gelijk mee begint of na een x-aantal jaar maakt ook weinig uit. wat is dan het alternatief? je kan moeilijk alle chauffeurs 2 weken lijnverkenning aanbieden.
Je kan er natuurlijk voor kiezen eerst aan de nieuwe dienstregeling, het nieuwe materieel en de nieuwe systemen te wennen voordat je daarnaast ook nog nieuwe routes moet oefenen, maar dat zie ik misschien mis.

Maar hebben chauffeurs aangegeven dit ook graag te willen, of is het echt een idee van Arriva zelf?
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door zone2000 »

Maar hebben chauffeurs aangegeven dit ook graag te willen, of is het echt een idee van Arriva zelf?
heb je als chauffeur wat te willen? :lol:

ik vind het wel leuk die nieuwe routes, en na een paar keer ken je de route ook wel.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

nzwf chauffeurs hebben de mogelijkheid gehad om op lijnverkenning te gaan en verder zijn er garmins beschikbaar waar de route prima in staat.


Garmins in Groningen geven problemen. Ik zat een keer in de 335 van het zernike naar P+R Hoogkerk. Deze bus gaat over de bus baan van peizerweg. De Garmin gaf dat niet aan. De bus ging via martini plaza. Uiteindelijk kwam die bij de rotonde van P+R hoogkerk. Hij nam de verkeerde afslag en dacht dat hij op de busbaan richting hoogkerk kon. Dat is nu een viaduct geworden. En rondjes door de bedrijven terrein kranenburg.
Heb ook nog geen enkele 'bekende' chauffeur van Qbuzz teruggezien in Drachten. Waarom doen ze dat? En waarom direct aan het begin van een concessie, als echt alles nieuw is? Vreemd hoor.
Ik reed vandaag in de 304 en de 13. Ik heb geen bekende qbuzz chaffeur gezien op de 304 en de 13. Ik zat in een vdl citea 8595. Geen vooruitgang, de bussen rijden slechter dan de MAN. Alles trilt en gierende versnellingsbak.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

Nicketick schreef:
ZipperZapper schreef: De nieuwe Citea's kunnen trouwens 'Deze bus vertrekt over x minuten' filmen als ze langer stilstaan op de halte. Grappig detail.
Dat is erg tof! Ik heb dit ook gezien bij de RET en ik vind het een simpele maar prettige toevoeging voor de reizigers. Wat mij betreft mag dit ook een standaard worden.
Gaaf hè of niet!!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Michael »

ZipperZapper schreef:De 77xx serie zijn de Volvo's van Touring, die ergens eerder dit jaar al ingestroomd waren voor lijn 314.
Deze zijn afkomstig uit het DAV gebied
BlauWeissBus
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 18:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BlauWeissBus »

Chiel schreef:Vanochtend had ik op lijn 320 een Setra bus. Een enorm mooie bus, alleen is de max helaas 85 km/u. Komen deze tijdelijk van Syntus Utrecht of niet? Nummer 0045
Betreft een Setra 416 LE business. Mooi bussie. :)

Geen T100 bus dus? Zitten wel gordels in.

Paar pics:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BlauWeissBus op vr 16 dec 2016, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

denk het wel. was er een rode lijn aan de onderkant.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
BlauWeissBus
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 18:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BlauWeissBus »

Daar heb ik niet op gelet. Een T-100 begrensd op 85 kan ook nog.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chrysa »

Nicketick schreef:
ZipperZapper schreef: De nieuwe Citea's kunnen trouwens 'Deze bus vertrekt over x minuten' filmen als ze langer stilstaan op de halte. Grappig detail.
Dat is erg tof! Ik heb dit ook gezien bij de RET en ik vind het een simpele maar prettige toevoeging voor de reizigers. Wat mij betreft mag dit ook een standaard worden.
Wordt aan gewerkt denk ik. Zag het in Utrecht vandaag ook op een Arriva-bus, alleen wel in het Engels.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

Dat is echt wel een mooi ding die Setra.
Dat mag wel voor R-net worden gebruikt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ov'tje »

ZipperZapper schreef:Het is toch geen oud-Qbuzz bus (ook al hebben die dezelfde kleur) maar een nieuwe. Was hier al eens gepost, toen sprak men over 2500km op de teller.

Vreemd inderdaad dat het kenteken een foutmelding geeft.
Inmiddels wel te vinden. Vandaag pas te naam gesteld. Zouden ze hier meegelezen hebben? :mrgreen:
Gebruikersavatar
EHH
Berichten: 141
Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
Locatie: ZuidOost Fryslan

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door EHH »

Naast de reeds genoemde Setra bus, hebben we bij Arriva ook een Mercedes-Benz Citaro LE op proef. Is geheel grijs met nummer 0044, deze gaat ook later naar Qbuzz GD heeft ook al nummer 33xx laatste twee ben ik ff vergeten.
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

Ik hoop dat arriva een grote order maakt voor zuid oost friesland. Ik kan niet met die vdl's overweg. trilt al bij stationair. Ik vind vdl bussen niet zo geweldig. Behalve de diplomat en de touringcars.
Laatst gewijzigd door JP13357 op do 22 dec 2016, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door JP13357 »

Dat is echt wel een mooi ding die Setra.
Dat mag wel voor R-net worden gebruikt.
Ik vind setra's 1 van de mooiste bussen naast de integro's L. Ik hoop dat ik een eigen OV maatschappij mag hebben en de eerste concessie in Friesland mag doen. Dan rijd ik het liefst in deze bussen.

Afbeelding
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten