Pagina 11 van 25

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 15 sep 2016, 18:54
door isadora
Michael 1988 schreef:Een uitleg die je overigens zelf ook makkelijk kon opzoeken.....

Maarruh, ......... ik was er helegaar niet naar op zoek.
Ik las je uitleg, en wou je eigenlijk alleen maar een compliment maken. -o-

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 15 sep 2016, 20:40
door ArrivaBas
regenmaker schreef:Heerenveen hoort officieel toch ook bij deze concessie?

En of, dat Heerenveen erbij hoort... :Y

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 15 sep 2016, 20:54
door regenmaker
Misschien een stadsdienst voor Heerenveen?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 15 sep 2016, 23:08
door Suus
In Heerenveen ligt het centrum direct naast het station en wordt elke wijk wel bediend door een streekbus naar het station. Lijkt mij daar niet echt nodig eerlijk gezegd. In tegenstelling tot Drachten is er op de wiki ook niets te vinden over het ooit bestaan hebben van een stadsdienst aldaar.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 08:51
door regenmaker
De wijk Skoatterwâld heeft geen busverbinding. Dichtstbijzijnde haltes liggen aan de Burgemeester Valkenweg. Maar aangezien het busstation in Drachten verplaatst gaat worden naar de rand van de stad, zullen veel HOV-lijnen wel niet meer door het centrum gaan rijden. Denk dat ze daarom misschien wel een aantal stadsdienstlijnen daar gaan inleggen.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 10:05
door Zonnig
In Drachten de HOV lijnen niet meer door het Centrum, ik kan mij dat niet voorstellen.
Daar zit o.a. het reizigerspotentieel.
En meerdere stadslijnen in Drachten? Lijkt mij niet echt nodig als je de HOV en streeklijnen goed verdeeld over de stad dan komt dat wel goed. (Tenzij je minimaal 4 x per uur een bus aan elke halte wil, maar dat lijkt mij niet realistisch).

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 10:19
door regenmaker
De routes voor de HOV staan al vast en gaan inderdaad door het centrum, wel logisch inderdaad.

HOV Leeuwarden – Drachten
Leeuwarden Busstation – Stationsweg – Oostergoweg – Aldlânsdyk – Drachtsterweg -
Wâldwei (N31) – Transferium Drachten-oost – Splitting – Berglaan – Van Knobelsdorffplein.
Het HOV hoeft niet alle halten op deze route te bedienen: de halten Leeuwarden Borniastraat,
Leeuwarden Aldlânsdyk, Garyp Rijksweg, Nijega Rijksweg en Drachten Sportcentrum
hoeven niet bediend te worden.

HOV Heerenveen – Drachten
Heerenveen Busstation – Trambaan – K.R. Poststraat – Mercurius – Saturnus - Zestienroeden
– Rijksweg A7 – Drachten Zuiderhogeweg – Eikesingel – Burgemeester Wuiteweg –
Van Knobelsdorffplein – Berglaan – Splitting – Transferium Drachten-oost.

HOV Drachten – Oosterwolde (onderdeel van ACOV Drachten – Oosterwolde)
Drachten Van Knobelsdorffplein – Berglaan – Splitting – Transferium Drachten-oost – Wâldwei
(N31) – N381 – via af/oprit Wijnjewoude – via af/oprit Donkerbroek – Oosterwolde Nanningaweg
– Jan Frankensingel – Sander Albertslaan – Ten Hooringerlaan - 13 Aprilstraat –
Busstation.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 10:28
door regenmaker
Wat ik wel vond in het PvE:

Ook de volgende busroute dient te worden bediend met het COV:
De route Thialfstadion - Dominee Kingweg - Abe Lenstra Stadion - station Heerenveen in Heerenveen. Misschien een stadslijn in plaats van 15 en 17?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 12:47
door ov'tje
zo'n lijn is alleen als scholierenlijn in de spitsuren en bij aan- en afvoer van evenementen interessant.

Daarbuiten zit er vrijwel niemand in

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 17:37
door BR628
Zonnig schreef:In Drachten de HOV lijnen niet meer door het Centrum, ik kan mij dat niet voorstellen.
Daar zit o.a. het reizigerspotentieel.
En meerdere stadslijnen in Drachten? Lijkt mij niet echt nodig als je de HOV en streeklijnen goed verdeeld over de stad dan komt dat wel goed. (Tenzij je minimaal 4 x per uur een bus aan elke halte wil, maar dat lijkt mij niet realistisch).
Dit is een van de weinige echt zinnige en realistische reacties van de afgelopen dagen in dit topic.
Nog even geduld, dan wordt de dienstregeling bekend gemaakt.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 20:03
door Ronald
Ik ben ook wel benieuwd wat ze op de eilanden gaan doen eigenlijk :Y

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 21:35
door Dennenboom
Voor zover ik weet geen domme "hopper" plannen.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 22:34
door Hans
Ronald schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat ze op de eilanden gaan doen eigenlijk :Y


Ik verwacht daar weinig tot geen verandering/vernieuwing uitgezonden de busvloot.

Vervoer is daar erg gericht op het verkeer naar/van de boot.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: za 17 sep 2016, 00:06
door Maurice Hooikammer
Lijnennet verandert niet, alleen gebruik van Chipkaart is nieuw.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 15:13
door regenmaker
Maurice Hooikammer schreef:Lijnennet verandert niet, alleen gebruik van Chipkaart is nieuw.


Eindelijk! Heb je SOV moet je nog betalen daar. :P Nu nog de veerboot met OV-chipkaart. :)

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 15:48
door sirvinniei
Kunnen we dan ook meet hoek van holland - harwich met ov chipkaart doen :o)
Hoe wordt het OV op bv vlieland eigenlijk gereden? Het traject is 10-25 minuten en de bus rijdt elk uur/elke 2 uur.
Staan de bussen het grootste deel van de tijd stil of komen de bussen van elders?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 15:55
door CamilleKreemers
die bussen staan op het eiland zelf.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 20:47
door Hainje
sirvinniei schreef:Kunnen we dan ook meet hoek van holland - harwich met ov chipkaart doen :o)
Je kunt ook overdrijven (pun not intended).

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: ma 19 sep 2016, 18:45
door busfanNL
Ik vraag me af, gaat TCR als onderaannemer rijden op Vlieland of neemt Arriva de chauffeurs over?

Re: RE: Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: ma 19 sep 2016, 19:05
door Michael
Michael 1988 schreef:LLE kan maar 2 deuren (voor en midden) hebben


Ook een LLE kan met 3 deuren geleverd worden

Afbeelding

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 13:41
door dennistd
Maar dan heb je bij de achterste deur wel een paar traptreden.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 14:35
door OmniLezer
dennistd schreef:Maar dan heb je bij de achterste deur wel een paar traptreden.

Dat maakt toch niet uit. Je ziet mensen die slecht ter been zijn toch nooit naar achter lopen.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 15:00
door Chrysa
dennistd schreef:Maar dan heb je bij de achterste deur wel een paar traptreden.


Die zitten er aan de binnenkant nu ook al?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 18:26
door dennistd
OmniLezer schreef:
dennistd schreef:Maar dan heb je bij de achterste deur wel een paar traptreden.

Dat maakt toch niet uit. Je ziet mensen die slecht ter been zijn toch nooit naar achter lopen.

Het zal je verbazen hoeveel slecht ter been zijnden toch voorbij de achterdeur gaan zitten, ook al is er daarvoor plek genoeg....

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 21:36
door busfanNL
Blijft TCR op Vlieland rijden? En zo ja ook in de huisstijl van de andere bussen en met OV chipkaart apparatuur?