Pagina 22 van 25

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 17:24
door JP13357
Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 19:11
door CamilleKreemers
Ik zou rechtstreeks bij de provincie gaan klagen. Dit slaat natuurlijk nergens op.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 19:50
door Chrysa
Je link werkt niet. ;)

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:14
door CamilleKreemers
Wil het nu? Mijn laptop logt automatisch in op mijn youtube-account.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:33
door JP13357
Nu werkt het. Ik begrijp je punt. Ik heb eergisteren zoiets ook gezien. Gelukkig Had ik de 315 gemist, was ook een vdl citea. Wat in dit filmpje werd weergegeven. Een half uur later kwam een intouro op de 315 *bus* . yeey. Consessie GD heeft 314 en de 304 als arriva touring HOV rijden. Wat is het verschil tussen arriva en arriva touring? Arriva touring heeft ook q-liners te kort, maar huurt wel oude integro's in van TCR die 100 km/h kunnen.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:44
door CamilleKreemers
Je mag van moderators het voorgaande bericht niet quoten, JP.

Arriva is het hoofdbedrijf en heeft een afdeling dat zich richt op Tourdiensten. Dat heeft Arriva Touring als naam gekregen.
Het zijn officieel dus twee aparte bedrijven (als ik dat goed heb), al horen ze in hetzelfde bedrijfsgroep.

Het is een beetje als Hermes en OV Regio Ijsselmond, wat een dochterbedrijf is van Connexxion.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 21:43
door ov'tje
JP13357 schreef:Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer
Gelukkig voor jou is er voorlopig weer een Qliner minder, want bus 7509 heeft geen voordeur meer :mrgreen:

https://www.112fryslan.nl/87059/auto-en ... p-kruising

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 22:11
door Chrysa
Wen maar vast aan je stadsbussen. :twisted:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 22:39
door JP13357
Ja ik moet wennen. Zonde van die 7509 wel lekker luchtig voor in de zomer. :wink: . Gelukkig rij ik een kleinstukje met een ZOF lijn van drachten naar Surhuisterveen. En heel uitzonderlijk met 320 of 315. Meestal de 304 en de 314 van GD arriva touring dan over stap op een arriva ZOF lijn of 133/39 van GD Qbuzz. Ik heb gelukkig nog vol op keus. :Y

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 22:42
door ZipperZapper
CamilleKreemers schreef: Arriva is het hoofdbedrijf en heeft een afdeling dat zich richt op Tourdiensten. Dat heeft Arriva Touring als naam gekregen.
Het zijn officieel dus twee aparte bedrijven (als ik dat goed heb), al horen ze in hetzelfde bedrijfsgroep.

Het is een beetje als Hermes en OV Regio Ijsselmond, wat een dochterbedrijf is van Connexxion.
Chauffeurs bij Touring zitten ook in een touringcar CAO en niet in de OV CAO. Het is echter wel altijd dezelfde groep die de lijnen rijdt, zeer zelden zit er iemand die meestal groepsritten doet.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 08:42
door zone2000
ov'tje schreef:
JP13357 schreef:Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer
Gelukkig voor jou is er voorlopig weer een Qliner minder, want bus 7509 heeft geen voordeur meer :mrgreen:

https://www.112fryslan.nl/87059/auto-en ... p-kruising

dit soort dingen zijn wel de reden dat je een citea op de 315 tegen kan komen.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 09:01
door BR628
Klopt. Samen met het feit dat de 7 Qliners van Qbuzz overgenomen moesten worden, maar eerst omgebouwd dienen te worden van 80 naar 100 kmh. Dat gaat niet in 1 nacht lukken natuurlijk. Gepland is dat na de kerstvakantie alle Qliners ingezet kunnen worden (behoudens misschien de schadegevallen).

Voglens planning zouden er 5 Qliner omlopen tijdelijk met een streekbus gereden worden, maar dit zou alleen op de 320 en 355 (en een enkele uitzondering op de 350) plaatsvinden. Dat er een VDL streekbus op de 315 opduikt is planmatig niet de bedoeling maar soms onontkoombaar.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 10:06
door Chrysa
Op 350 vind ik het sowieso al belachelijk, je gaat toch geen 110km in een normale streekbus zitten?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 14:43
door Joffrey
zone2000 schreef:
ov'tje schreef:
JP13357 schreef:Lijnen 3xx moeten aan het HOV concept (hoogwaardig openbaar vervoer)voldoen als ze nog steeds van die VDL Berkhof Rammelbak ALE 106 in zetten of de VDL Rammeltea LLE120. Dan noem ik het LOV concept (laagwaardig openbaar vervoer). Grote langzame lijnen over de snel weg met weinig stops en met laagwaardig materieel. je kunt een klacht indienen op facebook en wordt waarnemer bij arriva.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoogw ... ar_Vervoer
Gelukkig voor jou is er voorlopig weer een Qliner minder, want bus 7509 heeft geen voordeur meer :mrgreen:

https://www.112fryslan.nl/87059/auto-en ... p-kruising

dit soort dingen zijn wel de reden dat je een citea op de 315 tegen kan komen.
Vandaag zit Ambassador 8028 zelfs op lijn 315!

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 19:17
door Chiel
Ik zie op de ovzoeker een bus met voertuignummer 7547 rijden, is dit een van de oude HOV bussen van Qbuzz of niet?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 20:08
door ZipperZapper
BR628 schreef:Dat er een VDL streekbus op de 315 opduikt is planmatig niet de bedoeling maar soms onontkoombaar.
Lijkt me sterk. Ben afgelopen dagen toevallig meerdere keren per dag op station Groningen geweest en alleen vanmiddag reed er een touringcar van Arriva Touring op, verder alleen maar Citea en Amba op 315 gezien. Aanfluiting. 304 wordt bijna volledig met Intouro's gereden, terwijl dat nou bij uitstek een lijntje is waar stadsbussen te tolereren zijn (wat ook Qbuzz wel eens deed).

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 20:19
door OmniLezer
In de VS zou je tien miljoen krijgen voor dit soort praktijken. Mensen klagen bedrijven aan omdat er niet staat dat ze geen cake gelijk uit de oven mochten eten.
Ze moeten hier maar oppassen voordat ze die wet ook gaan invoeren.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: do 22 dec 2016, 22:06
door Suus
OmniLezer, kan je een keer stoppen met die extreme overdrijvingen van je elke keer?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 11:41
door Chiel
Ik zag zojuist op het busstation in Leeuwarden de 7544 op een onbekende lijn. Volgens mij zijn dit wel de ex-Qbuzz bussen, hebben als ik het goed heb hetzelfde kenteken

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 11:56
door BR628
Er rijden vanaf nu twee omgebouwde Qliners van Qbuzz rond in NZWF/ZOF, de 7544 en de 7547. De 7547 is de ex Qbuzz 2607. De overige 5 worden nog omgebouwd en volgen de komende weken.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 14:18
door OmniLezer
Suus schreef:OmniLezer, kan je een keer stoppen met die extreme overdrijvingen van je elke keer?
Oh, sorry hoor! Ik zal stoppen met die extreme overdrijvingen van mij elke keer.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 18:00
door JP13357
Ik heb vandaag iets gezien past onder 3 onderwerpen. ZOF + WAD NZWF en alledaagse eigenaardigheden in GD.

Lijn 315 valt onder NZWF. Arriva heeft qliners te kort en zet VDL bussen in. Arriva heeft voor de nieuwe concessie van ZOF nieuwe euro 6 vdl's te kort en zet NZWF VDL's in. Het opmerkelijke vond ik van vandaag op een NZWF Q-liner 315 een ZOF VDL bus inzette. Is dat niet heel scheef? Ik zat vandaag weer op een ZOF lijn 13 en ik had deze keer de 8587 weer een NZWF bus. Ik zag in Drachten alleen maar NZWF bussen rondrijden op ZOF lijnen. En in groningen een ZOF bus op een Q-liner van NZWF 9201.

AfbeeldingArriva ZOWAD VDL citea LLE120 9201 on a qliner from NZWF Groningen HS by Jeroen pijper photography, on Flickr


9212 is een ZOF bus en zet Arriva in op de NZWF lijn 99.
8533 is een NWZF bus en zet Arriva in op de ZOF lijn 17. Is te zien op deze foto's en is een mooi voorbeeld hoe het niet moet.

AfbeeldingArriva Heerenveen 3 generaties van de VDL. de nieuwe Citea, Citea,Ambassador 8660 9212 8533 by Jeroen pijper photography, on Flickr

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 18:42
door Chiel
Maar, als Arriva zowel een tekort aan Citea's als aan Qliners heeft, waarom bestellen ze er dan geen bij?

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 19:11
door Arriva315
Voor 8 Janauri zijn alle qliners die van Qbuzz komen omgebouwd tot een tempo 100 bus.
En dan is het waarschijnlijk zo dat er VLD bussen over zijn....

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Geplaatst: vr 23 dec 2016, 20:16
door ZipperZapper
JP13357 schreef:Arriva heeft voor de nieuwe concessie van ZOF nieuwe euro 6 vdl's te kort en zet NZWF VDL's in.
Is dat werkelijk zo, dat er een tekort is? Voor zover hier uitgelegd is worden ze planmatig gemixt maar dat lijkt vooral met 'niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan' als reden.

Dat er door die ombouw wat Qliners te weinig zijn klopt wel, maar dat lost zichzelf wel weer op.