Aanbesteding GD2019-2028

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door CamilleKreemers »

Ik ben op de hoogte gebracht door een kennis dat het concept-PvE van de nieuwe GD-concessie online staat. ik geef alleen de link, zodat jullie eventueel mee kunnen kijken: concept-PvE.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door Etienne »

Nogal opvallend dat de Qlinkcitaro's niet per sé overgenomen hoeven te worden, maar de HESS-bussen wel verplicht overgenomen moeten worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door CamilleKreemers »

ik vermoed dat de verlenging niet is meegenomen. Daarbinnen zaten ook een aantal materieelwijzigingen. Ik ga er dus vanuit dat in het uiteindelijke PvE meer bussen overgenomen moeten worden. Er worden namelijk nog een aantal bussen nu nieuw aangeschaft en denk dat je die wel over wil laten nemen. Anders worden die bussen tot 2 jaar gebruikt en dan mogelijk aan de kant geschoven.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door JeroenSpock »

Goh, vanaf 2018 al het rijdend personeel in bezit van EHBO diploma.
Altijd al over verbaasd dat dat niet hoeft. In de stad meestal geen probleem maar op het platteland toch wel vind ik.

Verder wel lang verhaal hoor.. Hoorde vorige week dat de 3 HESS'en eruit gaan en CapaCity L's voor in de plaats komen maar ze mogen dus blijven tot 2028, fijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door CamilleKreemers »

Jeroen, dit document staat nu al 2 weken online. Het zou best kunnen dat deze bussen worden ingeruild voor Capacity. Ik zou het niet erg vinden als het gebeurd. Ik denk namelijk dat een aantal Capacity extra handiger is voor de vervoerder en ik begreep dat de trackrecord van de HESS niet al te best is. De weinige keren dat ik een Hess-rit zou nemen, reed er een 18m bus op (kom 1x/maand in Groningen).

Zo staan de verlengingsbussen (45 E6-12m bussen streek en x aantal Qlink 18m) er nog niet bij, terwijl ik wel zou verwachten dat deze mee moeten naar de volgende vervoerder. De Integro's moeten namelijk wel mee en de gelijktijdig aangeschafte midibussen dan weer niet (al denk ik dat ze in mijn regio daar blij mee zijn). De toen aangeschafte Citaro G C2 (op Qlink blauw) hoeft ook niet verplicht mee, maar mag wel.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door Zonnig »

Zie in de PvE ook staan dat men met Friesland wil praten over de bundel Heerenveen - Drachten - Groningen.
Als dat maar niet gaat betekenen dat de snelle en comfortabele verbinding van de 315 een stop in Drachten moet gaan maken. Een stop bij 1 van de afritten van de A-7 zou nog kunnen maar meer is niet wenselijk. Dan wordt de auto veel aantrekkelijker en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door Delftse Chauff »

Zonnig schreef:Zie in de PvE ook staan dat men met Friesland wil praten over de bundel Heerenveen - Drachten - Groningen.
Als dat maar niet gaat betekenen dat de snelle en comfortabele verbinding van de 315 een stop in Drachten moet gaan maken. Een stop bij 1 van de afritten van de A-7 zou nog kunnen maar meer is niet wenselijk. Dan wordt de auto veel aantrekkelijker en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
In het vervoerplan voor 2017 van het OV-bureau staat al:
In de avonduren en het weekend Qliner 314 te vervangen door de Qliner Heerenveen – Groningen die op deze momenten ook via route Eikesingel – Knobelsdorffplein – Oost gaat rijden. Het routedeel Himsterhout – Eikesingel wordt opgevangen door Qliner 304. Tussen Groningen en Drachten rijdt hierdoor tot middernacht twee keer per uur een Qliner. Nu is dat tot 22 uur ’s avonds.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door Meltrain »

Inmiddels is het betreffende artikel weer offline gehaald.
Ik zag eerder echter wel dat het artikel al van eind 2015 was en dat de reacties op het ontwerp PvE voor eind februari (of maart) binnen moesten zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door nielsie600 »

JeroenSpock schreef: Verder wel lang verhaal hoor.. Hoorde vorige week dat de 3 HESS'en eruit gaan en CapaCity L's voor in de plaats komen maar ze mogen dus blijven tot 2028, fijn.

Aawh ze worden eindelijk verstandig ;)
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door Etienne »

Ook genoemd in het PV is een mogelijk nieuwe Qliner 310 tussen Assen en Veendam. '-)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door timtrein »

...gaan we weer ;)
Ben benieuwd! Slechter als dat het nu gaat, kan niet...
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Bericht door nielsie600 »

110 wordt volgend jaar weer geknipt..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten