Pagina 1 van 1

Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 15:59
door CamilleKreemers
Ik ben op de hoogte gebracht door een kennis dat het concept-PvE van de nieuwe GD-concessie online staat. ik geef alleen de link, zodat jullie eventueel mee kunnen kijken: concept-PvE.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:18
door Etienne
Nogal opvallend dat de Qlinkcitaro's niet per sé overgenomen hoeven te worden, maar de HESS-bussen wel verplicht overgenomen moeten worden.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:26
door CamilleKreemers
ik vermoed dat de verlenging niet is meegenomen. Daarbinnen zaten ook een aantal materieelwijzigingen. Ik ga er dus vanuit dat in het uiteindelijke PvE meer bussen overgenomen moeten worden. Er worden namelijk nog een aantal bussen nu nieuw aangeschaft en denk dat je die wel over wil laten nemen. Anders worden die bussen tot 2 jaar gebruikt en dan mogelijk aan de kant geschoven.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:36
door JeroenSpock
Goh, vanaf 2018 al het rijdend personeel in bezit van EHBO diploma.
Altijd al over verbaasd dat dat niet hoeft. In de stad meestal geen probleem maar op het platteland toch wel vind ik.

Verder wel lang verhaal hoor.. Hoorde vorige week dat de 3 HESS'en eruit gaan en CapaCity L's voor in de plaats komen maar ze mogen dus blijven tot 2028, fijn.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: zo 08 mei 2016, 17:42
door CamilleKreemers
Jeroen, dit document staat nu al 2 weken online. Het zou best kunnen dat deze bussen worden ingeruild voor Capacity. Ik zou het niet erg vinden als het gebeurd. Ik denk namelijk dat een aantal Capacity extra handiger is voor de vervoerder en ik begreep dat de trackrecord van de HESS niet al te best is. De weinige keren dat ik een Hess-rit zou nemen, reed er een 18m bus op (kom 1x/maand in Groningen).

Zo staan de verlengingsbussen (45 E6-12m bussen streek en x aantal Qlink 18m) er nog niet bij, terwijl ik wel zou verwachten dat deze mee moeten naar de volgende vervoerder. De Integro's moeten namelijk wel mee en de gelijktijdig aangeschafte midibussen dan weer niet (al denk ik dat ze in mijn regio daar blij mee zijn). De toen aangeschafte Citaro G C2 (op Qlink blauw) hoeft ook niet verplicht mee, maar mag wel.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 09:09
door Zonnig
Zie in de PvE ook staan dat men met Friesland wil praten over de bundel Heerenveen - Drachten - Groningen.
Als dat maar niet gaat betekenen dat de snelle en comfortabele verbinding van de 315 een stop in Drachten moet gaan maken. Een stop bij 1 van de afritten van de A-7 zou nog kunnen maar meer is niet wenselijk. Dan wordt de auto veel aantrekkelijker en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 12:56
door Delftse Chauff
Zonnig schreef:Zie in de PvE ook staan dat men met Friesland wil praten over de bundel Heerenveen - Drachten - Groningen.
Als dat maar niet gaat betekenen dat de snelle en comfortabele verbinding van de 315 een stop in Drachten moet gaan maken. Een stop bij 1 van de afritten van de A-7 zou nog kunnen maar meer is niet wenselijk. Dan wordt de auto veel aantrekkelijker en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
In het vervoerplan voor 2017 van het OV-bureau staat al:
In de avonduren en het weekend Qliner 314 te vervangen door de Qliner Heerenveen – Groningen die op deze momenten ook via route Eikesingel – Knobelsdorffplein – Oost gaat rijden. Het routedeel Himsterhout – Eikesingel wordt opgevangen door Qliner 304. Tussen Groningen en Drachten rijdt hierdoor tot middernacht twee keer per uur een Qliner. Nu is dat tot 22 uur ’s avonds.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 12:59
door Meltrain
Inmiddels is het betreffende artikel weer offline gehaald.
Ik zag eerder echter wel dat het artikel al van eind 2015 was en dat de reacties op het ontwerp PvE voor eind februari (of maart) binnen moesten zijn.

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 18:13
door nielsie600
JeroenSpock schreef: Verder wel lang verhaal hoor.. Hoorde vorige week dat de 3 HESS'en eruit gaan en CapaCity L's voor in de plaats komen maar ze mogen dus blijven tot 2028, fijn.

Aawh ze worden eindelijk verstandig ;)

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 20:31
door Etienne
Ook genoemd in het PV is een mogelijk nieuwe Qliner 310 tussen Assen en Veendam. '-)

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: ma 09 mei 2016, 22:54
door timtrein
...gaan we weer ;)
Ben benieuwd! Slechter als dat het nu gaat, kan niet...

Re: Aanbesteding GD2019-2028

Geplaatst: di 10 mei 2016, 18:26
door nielsie600
110 wordt volgend jaar weer geknipt..