Pagina 6 van 7

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 22 nov 2016, 12:16
door groningen
Dus als ik het goed begrijp gaat lijn 6 Delfzijl - Haren P + R in Groningen een beetje omrijden in vergelijking met de 140 nu. Extra: Peter Campersingel, Hanzeplein (UMCG), Oostersingel en dan rechtsaf om weer op de Damsterdiep uit te komen. Waar wordt het draaien in Ten Boer gedaan? Niet alle bussen rijden voorbij Ten Boer.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 22 nov 2016, 12:27
door bartjemestrom
Er ligt een mooie rotonde aan de rand van Ten Boer ri Appingedam :D

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 22 nov 2016, 19:56
door Lijn65
Kevster schreef:De stadschauffeurs zijn in ieder geval niet blij met hun nieuwe dienstenpakket:

http://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/2016 ... titie-aan/
Onbegrijpelijk. Je bent stadschauffeur, dan rij je rondjes om de kerk. Afgelopen jaren zijn ze verwend met een uitgebreide stadsdienst, maar nu ze weer een beetje kwijtraken zijn ze boos. En dan nog zeuren of korte keertijden, er zal gewoon gewerkt moeten worden voor het geld.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 22 nov 2016, 20:41
door JeroenSpock
Ze zijn nogal wat kwijt geraakt hoor. Beijum en Lewenborg komen ze nauwelijks. Het zijn echt nog maar een paar lijnen waar je soms stevig moet trappen. Ik begrijp ze wel.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 19:01
door gebruiker77
Vergeleken met dienstregeling 2016 verandert er toch niet heel veel qua hoeveelheid stadslijnen?

Lijnen 2, 6, 7, 8, 9 zijn toch allemaal lijnen die buiten de spits ruim in de jas zitten, met altijd nog een paar minuten speling op het eindpunt. In de spits is het wel lastig om op tijd te rijden, maar dat komt ook omdat de lijnen aan het beginpunt heel strak worden gezet, en vervolgens krijg je die minuten bij de eindpunten weer terug. Lijn 9 naar Zernike zit wel wat krapjes overdag.

Per 2017 wordt lijn 8 nog verlengd. Lijn 9 naar De Punt/De Wijert blijft dezelfde omlooptijd, maar de route wordt wel een stuk sneller/betrouwbaarder/ontspannender. Qbuzz kan er toch ook niet heel veel aan doen dat er niet meer stadslijnen zijn, zoals lijn 4 Peizerweg - Oosterpark die vroeger wel bestonden. Wat ik niet begrijp is dat Lewenborg/Beijum dan als compromis gewoon niet compleet naar de stadsdienst kunnen?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 23:11
door Pim-AllianceB95
Plus dat een gedeelte van de stadschauffeurs het ook écht niet leuk vindt om de stad uit te moeten rijden, en om trajectkoppelingen nou puur om die reden achterwege te laten... Maar in alle eerlijkheid is mij ook niet helemaal duidelijk waarom bijvoorbeeld niet heel lijn 11 bij de stad zit.

@gebruiker 77 En dan voortdurend de bus overgeven op het CS? Dat komt de punctualiteit en daarmee de werkdruk denk ik niet ten goede. De enorme voorlooptijden waar de stadsdienst op bepaalde tijden mee kampt (lijnen 8 uit Helpman die in de avond al om :18/ :48 op het station staan, lijnen 2 door Eelde richting De Punt, vrijwel alle lijnen in het centrum richting het CS (waarbij er zomaar eens mensen mee zouden kunnen willen reizen naar bestemmingen die verder dan het CS liggen en dus van een koude kermis thuiskomen) geven mij anderzijds ook wel de indruk dat het misschien niet verstandig is om de rijtijden te verruimen/zo te verdelen dat ze niet meer zijn 'opgejaagd', sommige stadschauffeurs hebben daar echt een chronisch te zware rechtervoet voor, waar ik op de streekdienst het gevoel heb dat het echt stukken beter gaat met de punctualiteit door de laatste jaren heen.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: do 24 nov 2016, 08:09
door gebruiker77
Wat mij betreft plakken we Leek en Roden er dan ook gewoon aan vast. Ze kunnen ook naar De Punt, waarom dan niet daarheen... ik snap dat een lijn 12 lastig is voor de stad, want deze keert niet op zichzelf en keert nu op een streekbus. Lijn 3, 4 en 11 doen dat echter wel.

Dat laatste qua punctualiteit was ook mijn idee. Je kunt wel zeggen dat de druk te hoog is, maar er zijn genoeg chauffeurs die bijv op 6 met -6 doorrijden in het centrum, om over te vroeg vertrekken van begin punten maar niet te spreken (dat zie ik bij streekbussen eigenlijk nooit) . Dan is er geen reden om te verruimen. Zij verpesten het overigens voor de chauffeurs die wel vriendelijk zijn en zich aan de tijd houden. Lastig dilemma, misschien maar gewoon tussendoor een iets langere pauze?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: do 24 nov 2016, 08:46
door CamilleKreemers
Komt het "rondje om de kerk" niet uiteindelijk, omdat stadschauffeurs niet buiten de gemeentegrens willen komen? Wellicht zijn de pakketten een stuk interessanter te maken, als stadschauffeurs accepteren dat ze met Qlink naar Leek, Roden, Zuidhorn, Annen en straks het nieuwe eindpunt van lijn 5 moeten rijden. Dan komen ze weliswaar buiten Groningen, maar hebben ze wellicht wel meer afwisseling in hun diensten. Door te eisen dat ze niet buiten Groningen komen, krijg je saaie diensten van.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 11:45
door gebruiker77
Zijn er eigenlijk wel genoeg standaard stadsbussen om alle stadslijnen te voorzien? Als ik alles zo optel:
Lijn 2 Station Noord - Hoornsemeer: 1.5 uur per slag * frequentie 4 = 6 bussen/h
Lijn 8 Ringlijn Hoogkerk: 2 uur per slag * frequentie 2 = 4 bussen
Lijn 9 De Punt - Station Noord, gecombineerd met lijn 64 Hoofdstation - Station Noord: 3 uur per slag * frequentie 2 = 6 bussen
Lijn 9 De Wijert - P+R Reitdiep: 2 uur per slag * frequentie 2 = 4 bussen.
Groningen Stad: 6+4+6+4=20 bussen
Assen stadsdienst
Lijn 1: 2 bussen
Emmen stadsdienst
Lijn 1 t/m 4: 4 bussen

Totaal kom ik op 26 bussen, of reken ik iets verkeerd? Er zijn nog maar 24 stadsbussen (3009 uitgebrand), als er geen een bij de garage staat.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 13:31
door CamilleKreemers
wellicht wordt de Stadsdienst Assen met streekbussen uitgevoerd?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 15:49
door Chiel
gebruiker77 schreef:Zijn er eigenlijk wel genoeg standaard stadsbussen om alle stadslijnen te voorzien? Als ik alles zo optel:
Lijn 2 Station Noord - Hoornsemeer: 1.5 uur per slag * frequentie 4 = 6 bussen/h
Lijn 8 Ringlijn Hoogkerk: 2 uur per slag * frequentie 2 = 4 bussen
Lijn 9 De Punt - Station Noord, gecombineerd met lijn 64 Hoofdstation - Station Noord: 3 uur per slag * frequentie 2 = 6 bussen
Lijn 9 De Wijert - P+R Reitdiep: 2 uur per slag * frequentie 2 = 4 bussen.
Groningen Stad: 6+4+6+4=20 bussen
Assen stadsdienst
Lijn 1: 2 bussen
Emmen stadsdienst
Lijn 1 t/m 4: 4 bussen

Totaal kom ik op 26 bussen, of reken ik iets verkeerd? Er zijn nog maar 24 stadsbussen (3009 uitgebrand), als er geen een bij de garage staat.
Nu rijdt er standaard op lijn 9 een streek Citaro, ik denk dat dat straks ook wel zal zijn. Ik denk dat er in de spits op lijn 9 de Wijert-P+R Reitdiep ook wel een gelede Citaro te zien zal zijn straks. Dat is nu ook zo tenminste

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 17:29
door Chiel
En lijn 1, Stadsdienst Assen wordt ook altijd met de streek Citaro's (uit 2009) gedaan

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 17:47
door gebruiker77
Dat is niet waar, momenteel rijden bijv 3005 en 3018. Laatste tijd echt voornamelijk standaard stadsbussen.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 18:28
door Chiel
Oké, wist ik niet. Ik meende dat de streek Citaro's er nog reden

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 21:56
door Kevster
Maar hoe kom je bij stadsbussen op 64 dan? Dat is nu zo 9 naar 7 en andersom, maar volgens mij straks niet meer?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: za 03 dec 2016, 22:53
door gebruiker77
Die lijn 7 keert op lijn 2 De Punt nu.
Als ik de tijden van de lijnen bekijk, dan komt lijn 9 van De Punt straks aan om .50 bij Station Noord. Lijn 64 vertrekt om .52. Andersom komt lijn 64 aan om .03 en vertrekt lijn 9 naar De Punt om .05. Het traject Korrewegwijk - CS is vrijwel even lang als Selwerd - CS. Die omloop blijft vast hetzelfde.

Qua omloop denk ik ook dat de Airportlink met aankomst 7.25 op Airport doorrijdt als extra spitsrit op lijn 9 (tot CS).

Lijn 2 rijdt straks 4x/u met keren op zichzelf, terwijl lijn 7 geleed ook op zichzelf moet keren bij Station Noord (Vinkhuizen - Station Noord nu 4x/u). In de avond zit lijn 2 aan lijn 9.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 10:15
door rener
stadsdienst krijgt ook 1 slag lijn 35. waar nu nog de capacity op rijdt

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: do 08 dec 2016, 19:33
door gebruiker77
http://www.dvhn.nl/groningen/Busdienst- ... ign=buffer
Busdienst stad op schop. Nieuw: ergens volgend jaar lijn 15 via Koeriersterweg. Waarom niet nu? Route is heel gevoelig voor vertraging in spits (soms zo 15 min).

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: do 08 dec 2016, 19:50
door groningen
Bus 3403 (lijn 15) reed om 18.12 door de Westersingel. Dus de hele Zonnelaan rechtdoor naar de Wilhelminakade toe. Ging via de binnenstad. Die lijn 7 gaat maar tot de Jan Luykenstraat. Als of je daar voor een compleet busnummer voor moet maken. Die lijn 64; dat kan toch niet!?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: do 08 dec 2016, 20:45
door Nicketick
Er reden ritten met +30 rond op de 15, ik ben een groot voorstander van rijden via Koeriersterweg. In de avondspits heb ik nu meerdere malen gehad dat ik een kwartier heb gedaan over Hoendiep > HS.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: do 08 dec 2016, 21:59
door Kevster
Haha lijn 9 niet meer vanaf Zernike? Lijn 8 ongewijzigd? Frits is weer eens in de war. :neg:

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 12:34
door ZipperZapper
Nicketick schreef:Er reden ritten met +30 rond op de 15, ik ben een groot voorstander van rijden via Koeriersterweg. In de avondspits heb ik nu meerdere malen gehad dat ik een kwartier heb gedaan over Hoendiep > HS.
Wanneer gaat deze dan de ringweg op? Bij Vesta daar? Is dat überhaupt mogelijk voor zo'n bus om de draai vanaf de busbaan naar de openbare weg te maken op die plek?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 17:36
door Chiel
Wanneer komen de nieuwe stadslijnen van Groningen eigenlijk in de Wiki?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 18:05
door nv_busfreak
gebruiker77 schreef:Zijn er eigenlijk wel genoeg standaard stadsbussen om alle stadslijnen te voorzien? Als ik alles zo optel:
Lijn 2 Station Noord - Hoornsemeer: 1.5 uur per slag * frequentie 4 = 6 bussen/h
Lijn 8 Ringlijn Hoogkerk: 2 uur per slag * frequentie 2 = 4 bussen
Lijn 9 De Punt - Station Noord, gecombineerd met lijn 64 Hoofdstation - Station Noord: 3 uur per slag * frequentie 2 = 6 bussen
Lijn 9 De Wijert - P+R Reitdiep: 2 uur per slag * frequentie 2 = 4 bussen.
Groningen Stad: 6+4+6+4=20 bussen
Assen stadsdienst
Lijn 1: 2 bussen
Emmen stadsdienst
Lijn 1 t/m 4: 4 bussen

Totaal kom ik op 26 bussen, of reken ik iets verkeerd? Er zijn nog maar 24 stadsbussen (3009 uitgebrand), als er geen een bij de garage staat.
In februari is dat opgelost als de Stadsdienst in Emmen met 4 nieuwe type bussen gaat rijden

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 18:12
door Chrysa
Hoe doen ze tot die tijd dan?