Pagina 4 van 7

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: ma 22 aug 2016, 20:31
door Bjarte
Nicketick schreef: Vanuit Groningen:
07:00: Nordica naar CPH van 09:10
08:30: FlyBe naar SEN van 10:00/10:25 (Di + Do)
15:00: FlyBe naar SEN van 17:30/17:45
16:00: Nordica naar CPH van 19:15
18:30: ??
Vanaf Eelde:
09:15: Nordica vanuit CPH, 08:45
16:30: Vlucht Wizzair arriveert om 16:30 dus lijkt mij onmogelijk
18:00: FlyBe vanuit SEN, 17:05/17:20
19:15: Nordica vanuit CPH, 18:50
Ik interpreteer het ietsje anders, volgens mij zit het als volgt in elkaar:

Vanuit Station Groningen:
07:00 - 07:25: Vlucht van 09:10 naar Kopenhagen
08:30 - 08:55: Vlucht van 10:25 naar Londen
15:00 - 15:25: Vlucht van 17:00 naar Gdansk
16:00 - 16:25: Vlucht van 17:30/17:45 naar Londen
17:30 - 17:55: Vlucht van 19:15 naar Kopenhagen

Ik zie op 9292 geen rit staan van 18:30, maar dus wel om 17:30. Ik ben wel benieuwd wat er bij grote vertragingen gaat gebeuren, is er in dat geval qua roostering van de bussen en buschauffeurs tijd om te wachten?

Edit: Excuus, de tijden waren niet helemaal correct

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 23 aug 2016, 06:17
door Pim-AllianceB95
Een buslijn die een paar keer per dag rijdt Q-link noemen? Binnenkort ook maar een Q-link Delfzijl - Woldendorp op waterstof dan?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 23 aug 2016, 08:20
door CamilleKreemers
Het is een "hoogwaardige" sneldienst naar het vliegveld, al wordt de lat voor Qlink wel heel laag gelegd zo. Ik had een soort productformule verwacht met minimale frequentie-eisen op het kerndeel.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 16:10
door gebruiker77
Zou de toekomstige lijn 64 (nu lijn 7) ook worden ondergebracht bij de streekdienst? Nu zit het vast aan de stadsdienst en bepaalt lijn 2 vooral de tijden. Als deze daarvan los komt, kan ie wellicht ook interessantere tijden krijgen, in plaats van tegelijk met 61.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 16:11
door rener
kans is aanwezig. zelfde met lijn 2 eelde kant en 9 selwerd deels door streek.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 16:24
door gebruiker77
Komt dat omdat lijn 8 verlengd wordt icm normale stadsbussen naar Hoornsemeer?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 16:47
door rener
komt denk ik meer omdat de groep stadschauffeurs steeds kleiner wordt en daardoor uiteindelijk werk naar de streek gaat.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 04:43
door geert4OV
Er zijn weer de nodige wijzigingen geweest. Is ook al ergens het concrete resultaat daarvan te bewonderen?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 18:29
door CamilleKreemers
Wat zijn de wijzigingen dan?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 22:51
door Lijn65
Op het dashbord van het OV-bureau kun je al een hoop informatie over hoe lijnen presteren terugvinden.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 08:18
door gebruiker77
De nieuwe dienstregeling is op internet te vinden. Kies de gewenste lijn en een datum wanneer deze is ingegaan!

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 11:25
door geert4OV
gebruiker77 schreef:De nieuwe dienstregeling is op internet te vinden. Kies de gewenste lijn en een datum wanneer deze is ingegaan!
Waardan? Qbuzz webstek? 9292 gaat nog maar tot 10/12...

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 11:34
door Hainje
Qbuzz site idd.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 11:37
door geert4OV
Ik zag het inmiddels, nog niet alles gaat goed volgens mij.

De nieuwe lijn 74 bijvoorbeeld wel maar lijn 24 (Assen naar Winschoten via Stadskanaal) wil nog niet te voorschijn komen bij mij. Wel veel gewissel met lijnnummers. Zou handig zijn(en dat zal wel komen denk ik) om een goede lijnennetkaart in de hah kranten te plaatsen.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 11:48
door CamilleKreemers
gebruiker77 schreef:De nieuwe dienstregeling is op internet te vinden. Kies de gewenste lijn en een datum wanneer deze is ingegaan!
Het is wel op veel lijnen een nogal aparte manier van tijden tonen. Hopelijk vannacht een update om het tonen te verbeteren.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 15:28
door gebruiker77
Lijn 7 Vinkhuizen - WKC Paddepoel - Station Noord is opgeschroefd van 2x/uur naar 4x/uur.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 15:35
door CamilleKreemers
is dat stuk zo druk dan?

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 16:56
door Pim-AllianceB95
Iets zegt me dat het dan goedkoper was geweest om een lijn die met standaardbussen rijdt vanaf Noord weer door te trekken naar Vinkhuizen, eens per half uur.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 20:32
door Etienne
gebruiker77 schreef:Lijn 7 Vinkhuizen - WKC Paddepoel - Station Noord is opgeschroefd van 2x/uur naar 4x/uur.
Ja, maar dat komt omdat dit het nieuwe lijnummer is voor lijn 6 en de oude lijn 7 krijgt het lijnnummer 64.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 21:03
door gebruiker77
Nee, het traject Vinkhuizen - Station Noord werd slechts 2x/u gereden door lijn 6. Wel werd Hoornsemeer - Vinkhuizen 4x/u gereden.
Nu komen er 4x/u gelede bussen op het gehele traject overdag.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 22:31
door Pim-AllianceB95
Of nou ja, bussen. De lengte valt uit de dienstregeling natuurlijk niet op te maken.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: di 08 nov 2016, 23:15
door ov'tje
CamilleKreemers schreef:is dat stuk zo druk dan?
Gigantisch druk.

Twee omlopen keren in Vinkhuizen (zoals nu al het geval is) zou je tov de plannen twee bussen moeten kunnen besparen.
Pim-AllianceB95 schreef:Of nou ja, bussen. De lengte valt uit de dienstregeling natuurlijk niet op te maken.
Daarvoor heb je het vervoersplan waarin letterlijk staat dat de nieuwe lijn 7 met geleed gaat rijden, terwijl lijn 2 terug gaat naar bussen van 12 meter en de bediening van de Hoornsemeer overneemt. Lijn 9 gaat deels naar Eelde rijden.

Van pagina 21:
Andere koppeling lijnen in de stad
Het aantal reizigers van en naar de scholen in De Wijert is sterk toegenomen. Om al deze reizigers mee te kunnen nemen, zijn meer of langere bussen nodig. Tegelijkertijd zijn er lijnen in de stad waar kijkend naar gebruik kortere bussen ingezet kunnen worden. Daarom is besloten om de spitsritten (de huidige lijn 9 tussen Hoofdstation en de Wijert) met bussen van 18 meter te gaan rijden en de huidige lijn 6 tussen Hoofdstation en Hoornsemeer met bussen van 12 meter te gaan rijden.

Nieuwe lijn 7 Station Noord - Vinkhuizen – Binnenstad West – Hoofdstation – De Wijert ontstaat (opgebouwd uit de ‘oude’ lijn 6 ten noorden van Hoofdstation en de ‘oude’ lijn 9 ten zuiden van het Hoofdstation) met 18-meterbussen
http://www.ovbureau.nl/actueel/2016/hoo ... n-dr-2017/

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: wo 09 nov 2016, 08:38
door geert4OV
Lijn 15 Emmen Stadskanaal is weggesnoeid zie ik...

Als ze die nu als versterkingsbus over Odoorn Exloo Borger (versterkingsrit voor 59) daar (dan overstap naar 300 net als in Gieten )
door Nieuw Buinen over industrieterein Dideldom heen (zie fetstelnetwerkkaart 2015 voor potentiele klanten)vermoedelijk WeDeKa en industriebakker Borgesieus die met drie shiften op een dag werkt. Volgens mij lopen de WeDeKa shiften en Borgesius shiften niet gelijk dus ook een mooi stuk spreiding. Overigens zul je dan wel tijdens de drie shift periodes een bus moeten aanbieden.

Naar het busstation. (Dat wordt dan ivm het kanaal en infrastructuur een flinke lus via de Watertoren.)

was er denk ik een mooie redelijk economsche verbinding bij gekomen tussen Emmen en Stadskanaal
en verbazingwekkend misschien, maar ook nog relatief snel tov de andere twee lijnen.

Voor mijn gevoel zit 'de liefde' van de planners van het OVbureau iets teveel bij alleen stad Groningen, ook belangrijk maar wel jammer... -o-

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: wo 09 nov 2016, 08:40
door Pim-AllianceB95
@ ov'tje Ah, keurig. Ik had niet onthouden dat het daarin stond.

Lijn 15 is overigens niet weggesnoeid, die heet nu 75.

Re: Dienstregeling 2017 Groningen - Drenthe goedgekeurd

Geplaatst: wo 09 nov 2016, 08:42
door geert4OV
Pim-AllianceB95 schreef:@ ov'tje Ah, keurig. Ik had niet onthouden dat het daarin stond.

Lijn 15 is overigens niet weggesnoeid, die heet nu 75.
Volgens mij kan het wel een leuke chaos worden begin december *O*