Oefdennistd schreef:En in een datacentrum werkt nou niet bepaald heel veel personeel... Met een man of vijf ben je daar zeker wel klaar hoor. Of denk je dat er een hele grote boekenkast staat waarin de mensen van Google razendsnel het antwoord op al jouw vragen in op gaan zoeken?
Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Bij twijfel altijd klagen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Bericht over (vorige) Datacenter:dennistd schreef:En in een datacentrum werkt nou niet bepaald heel veel personeel... Met een man of vijf ben je daar zeker wel klaar hoor. Of denk je dat er een hele grote boekenkast staat waarin de mensen van Google razendsnel het antwoord op al jouw vragen in op gaan zoeken?
https://www.computable.nl/artikel/nieuw ... haven.html
Dat is wel meer dan een man of vijf. ;)De minister benadrukte het belang van de komst van het nieuwe datacenter voor de werkgelegenheid in Noord-Groningen. Google biedt werk aan zo’n tweehonderd man in diverse functies: van computertechnici tot bouwkundigen en elektrotechnici en van cateringmedewerkers tot beveiligingspersoneel. Daarnaast levert de komst van het datacenter indirect zo’n vierhonderd banen op, beweert Kamp.
En moet je nagaan dat de omvang in de toekomst wordt verdubbeld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Maar ja, die 400 man hebben natuurlijk niet elke keer dezelfde trein.
Desondanks is het wel handig als ze elk half uur door gaan rijden naar de haven. Ik weet niet hoe punctueel die boot is, maar op zich is het wel fijn als je bij een half uur vertraging niet drie uur op een tochtig station hoeft te bivakkeren. En sowieso, het is ook niet dat Roodeschool nu duizenden reizigers per dag genereert, maar toch stopt er elk half uur een trein.
Desondanks is het wel handig als ze elk half uur door gaan rijden naar de haven. Ik weet niet hoe punctueel die boot is, maar op zich is het wel fijn als je bij een half uur vertraging niet drie uur op een tochtig station hoeft te bivakkeren. En sowieso, het is ook niet dat Roodeschool nu duizenden reizigers per dag genereert, maar toch stopt er elk half uur een trein.
🍉
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Er is sowieso wel ambitie om de Eemshaven flink te laten groeien. Het probleem van dit soort haventerreinen is de grootschaligheid: zonder auto ben je eigenlijk nergens, want de fabriekshallen zijn enorm groot en veel processen zijn (semi-)geautomatiseerd, waardoor de belangrijkste fysieke arbeid iets is als storingsdienst.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Volgens de reisplanner van de NS rijdt er vijf keer per dag een trein door naar de Eemshaven.
Op de site van Arriva staat de Eemshaven (nog) niet in de planner.
Op de site van Arriva staat de Eemshaven (nog) niet in de planner.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Kon vanochtend in de NS app ook niet naar Eemshaven plannen, de reisinformatie op de stations klopte wel. Aan boord van de trein ging het nog niet helemaal soepel: we reden van Groningen weg met keurig Eemshaven op de displays maar na Groningen Noord werd dat toch Roodeschool.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Bij mij werkte de reisplanner vanochtend wel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Voor iedereen die nog niet de volledige dienstregeling naar de Eemshaven gezien heeft heb ik hier de tabellen met alle ritten voor dit jaar: https://dienstregeling.stackstorage.com ... 5PVxh0hENv
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik wil geen nieuwe topic open hiervoor, maar gisteren reed een DE 67 met 20 wagons (en containers) door Groningen richting Sauwerd op zeg maar blokafstand van de trein naar Roodeschool.
Bron: Hankstruckpictures
Bron: Hankstruckpictures
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
DE 67?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Google geeft een afbeelding van een Class 66, maar dan is het de DE67 en niet een DE67 (maar een Class 66).
Verder snap ik niet goed wat de connectie is met die afbeelding van een vrachtwagen.
Verder snap ik niet goed wat de connectie is met die afbeelding van een vrachtwagen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zo iets. Zag hem onder Herewegviaduct doorrijden, maar was te laat om volledige nummer te noteren aan de Noord Willemskanaal kant.
Bron: Bahnbilder.de
Bron: Bahnbilder.de
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Is idd een class66 nummer DE67 en de connectie met die vrachtwagen is dat de trein die die trekt bestaat volledig uit menath containers(gaat naar de Eemshaven en schijnt wekelijks te rijden. Is gevuld met vervuilde grond die daar verwerkt wordt).
Laatst gewijzigd door Selivio op vr 13 apr 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Grt. Stefan
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ah, je hebt de Bauer-trein van RheinCargo gezien. In de knalgele containers zit vervuilde grond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Er staan momenteel 2 treinen uit het Noorden (1× gtw 2/8 +1× btw 2/6 231) in Zwolle. Weet iemand wat ze hier doen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Misschien op doorreis naar de Achterhoek om daar te versterken ivm koningsdag.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat lijkt mij nog een beetje vroeg? Koningsdag is pas over 2 weken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Die kwamen uit Zutphen, vermoedelijk voor onderhoud.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Aldus Somda hebben deze calamiteitenreiniging ondergaan na de dodelijke aanrijding bij Hurdegaryp van gisteren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
En ze zijn juist hier nodig op Koningsdag, dan rijdt er veel extra.cassie127 schreef:Dat lijkt mij nog een beetje vroeg? Koningsdag is pas over 2 weken
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Niet helemaal. Op zich heb je gelijk met betrekking tot je opmerking over de Bauer-trein. Maar dit betreffen twee verschillende vervoerstromen.Suus schreef:Ah, je hebt de Bauer-trein van RheinCargo gezien. In de knalgele containers zit vervuilde grond.
- De Bauer-trein rijdt 4x per week tussen Basel en Veendam, waarna de gele containers per vrachtwagen naar de Eemshaven gaan om gelost te worden.
- De Menath-trein rijdt 1x per week tussen Ingelheim (tussen Mainz en Bingen) en gaat rechtstreeks naar de Eemshaven. Deze trein bestaat uit wit/grijze Menath-bakken.
De trein die gerbuiker groningen heeft gezien gisteren betreft de eenmaal per week rijdende Menath-trein en heeft niets te maken met de Bauer-trein.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Behalve dan dat beide treinen vervuilde grond vervoeren, en dat ze allebei met een Class 66 rijden.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat weet ik ook. Maar doordeweeks heeft men de stellen in Groningen en Friesland ook gewoon hard nodig. Dus om ze nu al richting Arnhem te sturen en ze daar nog 2 weken stil te laten staan is nou ook weer erg overbodigKevster schreef:En ze zijn juist hier nodig op Koningsdag, dan rijdt er veel extra.cassie127 schreef:Dat lijkt mij nog een beetje vroeg? Koningsdag is pas over 2 weken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Inderdaad, als ze dus al die kant op gaan (verwacht het dus niet).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten