Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Langs het spoor van Groningen naar Leeuwarden is vanaf het inrijsein bij de Paterswoldseweg tot aan de Peizerweg een provisorisch instabiel hekwerk aangebracht om ongelukken (of wat dan ook voor reden) te voorkomen.
Het gebied van het 2de spoor in Hoogkerk ziet er aan een biljartlaken uit (zo vlak). Het betekent dan wel dat er bij de suikerfabriek 3 sporen komen te liggen. Alleen die spoorbrug?! Wordt die ook 2 sporig, dat is dan vreemd, want het nieuwe (toekomstige) spoor ligt ten zuiden van het huidige spoor, maar het niet gebruikte spoor op de spoorbrug ligt ten noorden van de huidige.
Het gebied van het 2de spoor in Hoogkerk ziet er aan een biljartlaken uit (zo vlak). Het betekent dan wel dat er bij de suikerfabriek 3 sporen komen te liggen. Alleen die spoorbrug?! Wordt die ook 2 sporig, dat is dan vreemd, want het nieuwe (toekomstige) spoor ligt ten zuiden van het huidige spoor, maar het niet gebruikte spoor op de spoorbrug ligt ten noorden van de huidige.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje klaar ben met de totale incompetentie bij onze oosterburen als het gaat om beheer en instandhouding van de infrastructuur. Geen Nederlands belastinggeld heen sturen lijkt me. Duitsland is geen derde wereldland, die kunnen prima hun eigen boontjes doppen. Als ze die brug eens gaan repareren kunnen we nog eens gaan kijken of we treinen vanuit ons land de grens over kunnen "schoppen" richting Leer of zelfs verder.Roeland schreef:Ik denk dat een snelbus, die ieder uur Groningen - Leer rijdt, aanzienlijk voordeliger zal zijn.
Als je die € 80 mln deelt door het aantal reizigers dat de eerstvolgende 10 jaar gebruik zou maken van die brug, dan kom je volgens mij op een astronomisch (en onverantwoord) bedrag uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
In het PvE voor de concessie 2020-2035 gaf de provincie aan de trein Groningen-Leer in de toekomst door te willen trekken tot Bremen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De vraag is of een draaibrug aan beide kanten dezelfde lengte moet hebben vanwege het gewicht. Het draaigedeelte moet dan zeg maar in het midden van de rivier liggen. De Jann-Berghaus-Brücke voor het straatverkeer in Leer (iets noordelijker gelegen) heeft een klapgedeelte van 63 meter. En die brug was voor 1991 een draaibrug uit 1950 met dezelfde naam. De oude brug was toentertijd de grootste draaibrug ter wereld.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat hoeft niet per se, je kan ook aan één kant extra gewicht aanbrengen om het gelijk te trekken. Zie je bij gewone ophaalbruggen ook.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zo zag de draaibrug in Leer eruit. Bij zo'n laag niveau zal het wel telkens geopend moeten worden bij een passage.
Bron: General Anzeiger
Bron: General Anzeiger
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Draaibrug. Spoorlijn. Breed kanaal. Zou dat nou nergens anders ter wereld bestaan?
https://goo.gl/maps/ujfWFHEYqXz
(A)
https://goo.gl/maps/ujfWFHEYqXz
(A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het leuke is dat oostelijk in Martigues er vaste bruggen zijn en de doorvaarthoogte niet hoger dan 10 meter is.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Nog even het bericht dat vorige week maandag een beginnend bestuurder uit Lemmer zo schrok van de bellen op spoorwegovergang van de Hoendiep in Groningen, dat ze auto parkeerde op het spoor. Auto werd geraakt door een trein naar Roodeschool; 30 jaar oudere bijrijder raakte gewond. De volgende dag kwam er een discussie in de krant of zo vroeg rijden (qua leeftijd) een goed ding is.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Mooi samengevat :X
Mis toch nog wel een paar dingen en zie ook wat dingen er in die niet kloppen...
Bijrijder (47) zwaargewond na aanrijding tussen auto en trein op Hoendiep https://nu.nl/groningen/5342123/bijrijd ... ndiep.html
Mis toch nog wel een paar dingen en zie ook wat dingen er in die niet kloppen...
Bijrijder (47) zwaargewond na aanrijding tussen auto en trein op Hoendiep https://nu.nl/groningen/5342123/bijrijd ... ndiep.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ja die kapitein is goed bezig. Het kan zo simpel zijn.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Kijk, dat is nu nog eens met de klant meedenken! _O_
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Arriva gaat morgen maar beperkt rijden, aldus een bericht op de website. Dit in verband met “specifieke materiaalstoring”. Iemand enig idee wat voor storing dit is?
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Misschien een te hoge defecten stand van de treinen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het schijnt dat de omvormers in die treintjes daar niet zo best tegen de warmte kunnen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Er komt een zelfrijdende trein op het traject Groningen-Zuidhorn: https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/59346/ ... ingen.html
https://www.treinreiziger.nl/prorail-bi ... nde-trein/
https://www.treinreiziger.nl/prorail-bi ... nde-trein/
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Nu het treinverkeer er op drie lijnen uit ligt is er het nodige treinvervangend vervoer. Bijna alle busboeren hier in het noorden leveren materieel, maar ook TCR doet een duit in het zakje, want MAN 3918 is naar het noorden overgebracht. Zat op de lijn naar Delfzijl of Roodeschool vanochtend.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Die MAN is tegenwoordig van SWT.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik wil Kupers nou niet echt een Noorlijke busboer noemen. (A)ov'tje schreef:Nu het treinverkeer er op drie lijnen uit ligt is er het nodige treinvervangend vervoer. Bijna alle busboeren hier in het noorden leveren materieel, maar ook TCR doet een duit in het zakje, want MAN 3918 is naar het noorden overgebracht. Zat op de lijn naar Delfzijl of Roodeschool vanochtend.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
MarkHul schreef:Die MAN is tegenwoordig van SWT.
Er zijn 2 voormalige Connexxion MAN's die het nummer 3918 gedragen hebben. De MAN die bij South West Tours rijdt heeft eerst het nummer 3904 gedragen voordat hij omgenummerd werd naar 3918. De andere MAN die bij Connexxion nummer 3918 had is nu de TCR 482ov'tje schreef:Nu het treinverkeer er op drie lijnen uit ligt is er het nodige treinvervangend vervoer. Bijna alle busboeren hier in het noorden leveren materieel, maar ook TCR doet een duit in het zakje, want MAN 3918 is naar het noorden overgebracht. Zat op de lijn naar Delfzijl of Roodeschool vanochtend.
Voor de duidelijkheid heb ik wat linkjes naar foto's van de betreffende bussen bijgevoegd:
De voormalige Connexxion 3904:
http://www.busfoto.net/foto's/connexxio ... 12%29.html
De voormalige Connexxion 3904 omgenummerd naar 3918:
http://www.busfoto.net/foto's/connexxio ... 14%29.html
De voormalige Connexxion 3918 die nu bij TCR rijdt:
http://www.busfoto.net/foto's/connexxio ... 09%29.html
Laatst gewijzigd door Michael op do 18 okt 2018, 14:46, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Je moet wel een directe link naar de foto gebruiken, nu verwijs je Door naar een normale webpagina en doen ze het niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het gaat niet helemaal goed nee. Als ik de link kopieer en in de adresbalk van mijn browser plak werkt het wel. Maar zodra ik de link hier neerzet en erop klik werkt het kennelijk niet
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het probleem is ook dat die link in je adresbalk je naar de website stuurt in plaats van het bestand. Je moet dus NIET het adres van de webpagina hebben, maar de link naar de directe foto. Die kan je krijgen door naar de pagina te gaan waar de foto's staan, en daar met je muis op de foto te gaan staan. Vervolgens gebruik je je rechter muisknop en kies je foto bekijken/linkadres van foto kopiëren. Dan heb je de link/pagina van de directe foto die wel werkt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Inmiddels is het gelukt en ben ik erachter gekomen waardoor de links niet werkten. De links waren gewoon goed alleen toen ik ze in de spoiler had gezet werkten ze ineens niet meer omdat het forum de links had aangepast. Daarom heb ik ze nu maar niet in een spoiler gezet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten