Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Verwacht het dit keer ook niet. Ik denk dat er rond Groningen meer treinen dan ooit met drie stellen zullen rijden en dat waar het kan in Fryslân de inzet niet met dubbele stellen is.
Bij een normale koningsdag kun je wel twee stellen missen, maar dit jaar waarschijnlijk niet.
En die Klaas met containers richting Eemshaven kan alleen als de Arriva zelf ook doorrijdt naar de Eemshaven. Dat zou net moeten passen als de cargo rijdend kruist wordt met tegentreinen
Bij een normale koningsdag kun je wel twee stellen missen, maar dit jaar waarschijnlijk niet.
En die Klaas met containers richting Eemshaven kan alleen als de Arriva zelf ook doorrijdt naar de Eemshaven. Dat zou net moeten passen als de cargo rijdend kruist wordt met tegentreinen
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Vergeten we ook niet dat Arriva ze zelf ook nodig heeft in Groningen vanwege een groots bezoek van onze koning?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat is toch al te herleiden aan 1e post op deze pagina
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het ontspoorde treinstel eergisteravond in Groningen stad was de 321 (Piet Paaltjes). Westelijk van wissel 911 is deze trein ontspoort (achter bovenleidingpaal 11 A). Het lag niet in de weg en zodoende werd gisterenmiddag met daglicht de trein weer op alle wielen gezet. Door ICM trein 4229 was het slecht zichtbaar. 's Avonds stond de trein samen met 336 op het kopspoor 11 of 12 A (wist niet dat er 2 waren). Vanmorgen verdwenen.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Met de werkzaamheden eind volgende week is er weer een busverbinding van Winschoten naar Veendam (reistijd 25 minuten) en Hoogeveen (97) en v.v.. De rit is 12 minuten sneller dan vanuit Winschoten via Groningen te reizen. Geheel Groningen - Weener en Groningen - Hoogeveen ligt er uit van Hemelvaartsdag tot en met die zondag 13 mei 2018 en wordt door bussen vervangen.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Rijden er volgende week dinsdag/woensdag wel treinen naar Weener/Hoogeveen?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ja rijden die dagen nog wel.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 04 mei 2018, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Maar dinsdag misschien toch weer niet naar Weener.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/193705/S ... deels-plat
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/193705/S ... deels-plat
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De staking op de Noordelijke Nevenlijnen is (voor morgen) afgeblazen, vanwege hervatte gesprekken tussen de bonden en de werkgevers. Dus Weener moet te doen zijn morgen :Y
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De Stationsweg in Groningen voor het doorgaande verkeer totaal afgesloten van 10 tot en met 13 mei om plaats te maken voor bussen. Ja; ook voor fietsers. Waarschijnlijk alleen extra voor taxi's. Het is altijd leuk dat de machinist van Veendam 8.10 pas op het punt van vertrek eraan komt bij een afgesloten trein.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Sorry dat ik het niet begrijp maar wat heeft de afgesloten trein met de stationsweg te maken?groningen schreef:De Stationsweg in Groningen voor het doorgaande verkeer totaal afgesloten van 10 tot en met 13 mei om plaats te maken voor bussen. Ja; ook voor fietsers. Waarschijnlijk alleen extra voor taxi's. Het is altijd leuk dat de machinist van Veendam 8.10 pas op het punt van vertrek eraan komt bij een afgesloten trein.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
2 aparte berichten. Er staat een punt tussen.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dan maak er twee alinea's van, leest wat makkelijker.groningen schreef:2 aparte berichten. Er staat een punt tussen.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik vermoed dat ze hetzelfde tijdelijke busstation optuigen als destijds bij de vorige grote buitendienststelling. Daarbij werd het fietspad gebruikt als perron.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Arriva-treinen gestrand vanwege het warme weer
12 mei 2018
Arriva kampt in het noorden van het land met een uitval van treinen. De afgelopen weken zijn er tientallen treinen met technische problemen gestrand. Volgens Arriva zou het warme weer en verouderde apparatuur in de trein de oorzaak zijn.
'We zien de afgelopen weken inderdaad een dip in de rituitval', zegt communicatieadviseur Joyce de Vries van Arriva. 'Uit analyses blijkt dat een aanzienlijk deel van de problemen te wijten is aan een storing aan de zogeheten stroomrichters.' Deze apparatuur verdeelt de beschikbare energie over de vitale elektrische systemen van de treinen. Het warme weer in combinatie met de de ouderdom en software-updates zou ervoor zorgen dat deze in storing kan raken.
'De gemiddelde levensduur van de stroomrichters is verstreken. Ze vervangen is een kostbare zaak. Een stroomrichter kost al snel honderdduizend euro. En dan heb je er twee per trein nodig', aldus een machinist.
Bron en meer...
12 mei 2018
Arriva kampt in het noorden van het land met een uitval van treinen. De afgelopen weken zijn er tientallen treinen met technische problemen gestrand. Volgens Arriva zou het warme weer en verouderde apparatuur in de trein de oorzaak zijn.
'We zien de afgelopen weken inderdaad een dip in de rituitval', zegt communicatieadviseur Joyce de Vries van Arriva. 'Uit analyses blijkt dat een aanzienlijk deel van de problemen te wijten is aan een storing aan de zogeheten stroomrichters.' Deze apparatuur verdeelt de beschikbare energie over de vitale elektrische systemen van de treinen. Het warme weer in combinatie met de de ouderdom en software-updates zou ervoor zorgen dat deze in storing kan raken.
'De gemiddelde levensduur van de stroomrichters is verstreken. Ze vervangen is een kostbare zaak. Een stroomrichter kost al snel honderdduizend euro. En dan heb je er twee per trein nodig', aldus een machinist.
Bron en meer...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Titel van het artikel is niet helemaal juist. Probleem is de versleten apparatuur en die problemen komen bij warm weer bovendrijven.
Leuke kostenpost van een miljoentje of 10
Leuke kostenpost van een miljoentje of 10
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Maar is dit niet een onderdeel dat bij de aanstaande revisie sowieso vervangen zou worden?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zal wel worden uitgesteld tot de nieuwe concessie eind 2020.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Een dip in de rituitval is toch gunstig trouwens, neem aan dat ze juist een piek in de uitval zien
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik zag net dat er volgens OV-magazine (https://www.ovmagazine.nl/2018/05/stree ... alen-1306/, onderaan) twee waterstoftreinen in Friesland en Groningen gaan rijden, al vanaf komende zomer.
Ik weet dat er plannen waren om later één waterstoftrein te laten rijden. Voor zo ver ik weet was dit echter nog niet definitief, omdat Arriva niet bijster enthousiast was over waterstof. Weet iemand meer van deze plannen?
Ik weet dat er plannen waren om later één waterstoftrein te laten rijden. Voor zo ver ik weet was dit echter nog niet definitief, omdat Arriva niet bijster enthousiast was over waterstof. Weet iemand meer van deze plannen?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dieselboemeltjes worden vervangen door schone treinen op waterstof
De stinkende en roetende dieseltreinen worden vervangen door treinen die zélf elektriciteit opwekken uit waterstof. Begin volgend jaar gaat de eerste proefrijden tussen Groningen en Leeuwarden.
Stoom en waterdruppels zijn het enige dat de ‘uitlaat’ van de waterstoftrein van de Frans/Duitse treinenbouwer Alstom produceert. ,,Hoor dan hoe stil,’’ zegt Jörg Nikutta de directeur van Alstom Duitsland, waar de eerste waterstoftrein ter wereld in serieproductie gaat. De in hemelsblauwe kleur gespoten trein glijdt over een spoorbaan op het immense terrein van Alstom in het Noord-Duitse Salzgitter. Een bovenleiding ontbreekt. Vergeleken met een diesel is deze elektrische trein een oase van rust. ,,Deze trein is geen powerpointpresentatie of een model van triplex. Deze trein rijdt echt en kan nú geleverd worden. Nog deze zomer gaat de eerste waterstoftrein in Duitsland commercieel rijden.’’
Bron en meer: AD.nl
De stinkende en roetende dieseltreinen worden vervangen door treinen die zélf elektriciteit opwekken uit waterstof. Begin volgend jaar gaat de eerste proefrijden tussen Groningen en Leeuwarden.
Stoom en waterdruppels zijn het enige dat de ‘uitlaat’ van de waterstoftrein van de Frans/Duitse treinenbouwer Alstom produceert. ,,Hoor dan hoe stil,’’ zegt Jörg Nikutta de directeur van Alstom Duitsland, waar de eerste waterstoftrein ter wereld in serieproductie gaat. De in hemelsblauwe kleur gespoten trein glijdt over een spoorbaan op het immense terrein van Alstom in het Noord-Duitse Salzgitter. Een bovenleiding ontbreekt. Vergeleken met een diesel is deze elektrische trein een oase van rust. ,,Deze trein is geen powerpointpresentatie of een model van triplex. Deze trein rijdt echt en kan nú geleverd worden. Nog deze zomer gaat de eerste waterstoftrein in Duitsland commercieel rijden.’’
Bron en meer: AD.nl
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Die gtw'tjes hebben toch ook gewoon een grote dieselgenerator gekoppeld aan een paar elektromotoren?Meltrain schreef: De stinkende en roetende dieseltreinen worden vervangen door treinen die zélf elektriciteit opwekken uit waterstof.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Als je dit artikel leest, dan vraag je je toch af of dit wel de toekomst is voor het trein vervoer in Groningen en Friesland. https://www.ovmagazine.nl/2018/05/stree ... alen-1306/
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ikzelf zie meer in de "ETLO 528", een Akkutrein met stroomafnemer. Daar waren in Duitsland al na de eerste oliecrisis (eind zeventiger jaren) plannen voor, maar die is er nooit gekomen. Terwijl we nu met bussen wel iets vergelijkbaars doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten