Trajecten gaan nu meer van Delfzijl/Roodeschool naar Veendam/Winschoten en wat ik me herinner, maar de kaartjes zijn al weer een aantal dagen terug bekeken bleef Friesland wat meer in Friesland. Dat vond ik wat apart.Meltrain schreef:Van Leeuwarden naar Euroborg is ook mogelijk (en staat ook gewoon in de plannen). Naar Delfzijl en Roodeschool moet er wel kopgemaakt worden omdat je dan weer een klein stukje in de richting rijdt waar je vandaan komt.
Wat bedoel je met "horizontaal"?geert4OV schreef:Persoonlijk vind ik de routes die bedacht zijn wat vreemd. Zelf zou ik gekozen hebben voor meer HORIZONTALE lijnen.
Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
hej*
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
ik denk dat dat te maken heeft met de krapte en drukte tussen Groningen en Leeuwarden. Dat traject is veel drukker dan de overige trajecten, die onderling gekoppeld worden.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De nieuwe vervoerder heeft de vrijheid om het zo in te richten als dat bedrijf wil. Daar kunnen best creatieve routes uit voortvloeien, zoals bijvoorbeeld de Delfzijler die 1x per uur door zou kunnen als sneltrein naar Winschoten en dan naar Leer, terwijl je ook de stopper uit Leeuwarden door zou kunnen laten rijden als stopper naar Winschoten.
Zo kunnen meer creatieve routes bedacht worden als het qua dienstregeling en materieelinzet beter uitkomt dan het voorstel van de provincie.
Zo kunnen meer creatieve routes bedacht worden als het qua dienstregeling en materieelinzet beter uitkomt dan het voorstel van de provincie.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Aha! Die vrijheid is er dus wel.ov'tje schreef:De nieuwe vervoerder heeft de vrijheid om het zo in te richten als dat bedrijf wil. Daar kunnen best creatieve routes uit voortvloeien, zoals bijvoorbeeld de Delfzijler die 1x per uur door zou kunnen als sneltrein naar Winschoten en dan naar Leer, terwijl je ook de stopper uit Leeuwarden door zou kunnen laten rijden als stopper naar Winschoten.
Zo kunnen meer creatieve routes bedacht worden als het qua dienstregeling en materieelinzet beter uitkomt dan het voorstel van de provincie.
hej*
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
ja, zolang het een goed onderbouwd voorstel is zou het moeten kunnen.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Station Leeuwarden heeft maar een doorgaand perronspoor, en Groningen op dit moment ook (maar daar zijn plannen voor een perrontunnel)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zoals het nu in het PvE staat, is die vrijheid er niet bij de treinen uit Leeuwarden, die zouden allemaal bij Europapark moeten gaan keren.ov'tje schreef:De nieuwe vervoerder heeft de vrijheid om het zo in te richten als dat bedrijf wil. Daar kunnen best creatieve routes uit voortvloeien, zoals bijvoorbeeld de Delfzijler die 1x per uur door zou kunnen als sneltrein naar Winschoten en dan naar Leer, terwijl je ook de stopper uit Leeuwarden door zou kunnen laten rijden als stopper naar Winschoten.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Bij de eerstvolgende Nota vragen over stellen of dat aangepast kan worden. Zullen de provincies vast niet moeilijk over doen.
🍉
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
In Groningen staat meer te gebeuren dan alleen de tunnel, als ik de ProRail-site goed begrijp gaat het hele emplacement op de schop.Suus schreef:Station Leeuwarden heeft maar een doorgaand perronspoor, en Groningen op dit moment ook (maar daar zijn plannen voor een perrontunnel)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het hele busstation wordt naar het zuiden van het station verplaatst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Zolang je aan de provinciale eisen voldoet zou het moeten kunnen.Hainje schreef:Bij de eerstvolgende Nota vragen over stellen of dat aangepast kan worden. Zullen de provincies vast niet moeilijk over doen.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Even over de sluiting van Sappemeer-Oost: RTV Noord schermt vandaag met een quote van een bewoner: 'Ik kom niet meer op mijn werk.' 'Dan moet ik wel heel ver fietsen.' - http://www.rtvnoord.nl/nieuws/169969/Ik ... on-meer-is
Misschien zie ik het mis, want ik kom nooit in die hoek, maar station Hoogezand-Sappemeer is toch maar 1,7(!) km fietsen verderop?!
Misschien zie ik het mis, want ik kom nooit in die hoek, maar station Hoogezand-Sappemeer is toch maar 1,7(!) km fietsen verderop?!
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Station Kropswolde hoeft in de nieuwe concessie nog maar 2 keer per uur bediend te worden
Basislijn
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Het is een spoorlijn, geen sneltram. Er kan nog wel wat radicaler geschrapt worden in de tussenhaltes. Het levert het grootste deel van de reizigers tijdwinst op, en voor een aantal mensen is het iets verder fietsen. Nou ja, boeiend, dat moeten reizigers in andere delen van Nederland ook...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Kropswolde is volgens mij alleen van belang voor de Julianastraat. Martenshoek moet gewoon blijven. Hoogezand-Sappemeer mag wel een uitgang naar het zuiden hebben. En Sappemeer Oost; sorry, maar voor mij mag het gesloten worden. Ten oosten ligt er alleen industrie!
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ga in de nieuwe dienstregeling kijken naar treinen van Groningen naar Bad Nieuweschans. Tussen 17.52 en 22.22 is er geen enkele trein naar deze grensplaats vanaf Stad.
Ze zijn niet blij; soms verplicht (2 keer) in Wischoten. > http://www.rtvnoord.nl/nieuws/170520/Ba ... ing-Arriva
Ze zijn niet blij; soms verplicht (2 keer) in Wischoten. > http://www.rtvnoord.nl/nieuws/170520/Ba ... ing-Arriva
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Heb even gekeken en ik zie gewoon ritten staan tussen die tijden:
https://www.arriva.nl/consumenten/reisi ... 11-12-2016
https://www.arriva.nl/consumenten/reisi ... 11-12-2016
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Kijk eens op de NS reisplanner. Heb bericht gekregen van Arriva dat het wel goed komt.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Oja daar staan ze niet bij inderdaad, misschien moeten ze er nog ingezet worden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat komt zo te zien doordat de treinen die de grens over gaan andere nummers hebben gekregen dan in de huidige dienstregeling.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik heb gehoord dat de treinvervangende bus gisteren tenminste 1 keer van halte A/B is vertrokken en niet van P.
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Is dat erg?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Schandalig inderdaad. Zware boete voor deze flagrante overtreding van de concessie-voorwaarden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten