Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door geert4OV »

Meltrain schreef:Van Leeuwarden naar Euroborg is ook mogelijk (en staat ook gewoon in de plannen). Naar Delfzijl en Roodeschool moet er wel kopgemaakt worden omdat je dan weer een klein stukje in de richting rijdt waar je vandaan komt.
geert4OV schreef:Persoonlijk vind ik de routes die bedacht zijn wat vreemd. Zelf zou ik gekozen hebben voor meer HORIZONTALE lijnen.
Wat bedoel je met "horizontaal"?
Trajecten gaan nu meer van Delfzijl/Roodeschool naar Veendam/Winschoten en wat ik me herinner, maar de kaartjes zijn al weer een aantal dagen terug bekeken bleef Friesland wat meer in Friesland. Dat vond ik wat apart.
hej*
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk dat dat te maken heeft met de krapte en drukte tussen Groningen en Leeuwarden. Dat traject is veel drukker dan de overige trajecten, die onderling gekoppeld worden.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door ov'tje »

De nieuwe vervoerder heeft de vrijheid om het zo in te richten als dat bedrijf wil. Daar kunnen best creatieve routes uit voortvloeien, zoals bijvoorbeeld de Delfzijler die 1x per uur door zou kunnen als sneltrein naar Winschoten en dan naar Leer, terwijl je ook de stopper uit Leeuwarden door zou kunnen laten rijden als stopper naar Winschoten.

Zo kunnen meer creatieve routes bedacht worden als het qua dienstregeling en materieelinzet beter uitkomt dan het voorstel van de provincie.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door geert4OV »

ov'tje schreef:De nieuwe vervoerder heeft de vrijheid om het zo in te richten als dat bedrijf wil. Daar kunnen best creatieve routes uit voortvloeien, zoals bijvoorbeeld de Delfzijler die 1x per uur door zou kunnen als sneltrein naar Winschoten en dan naar Leer, terwijl je ook de stopper uit Leeuwarden door zou kunnen laten rijden als stopper naar Winschoten.

Zo kunnen meer creatieve routes bedacht worden als het qua dienstregeling en materieelinzet beter uitkomt dan het voorstel van de provincie.
Aha! Die vrijheid is er dus wel.
hej*
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door ov'tje »

ja, zolang het een goed onderbouwd voorstel is zou het moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Suus »

Station Leeuwarden heeft maar een doorgaand perronspoor, en Groningen op dit moment ook (maar daar zijn plannen voor een perrontunnel)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door reisthijs »

ov'tje schreef:De nieuwe vervoerder heeft de vrijheid om het zo in te richten als dat bedrijf wil. Daar kunnen best creatieve routes uit voortvloeien, zoals bijvoorbeeld de Delfzijler die 1x per uur door zou kunnen als sneltrein naar Winschoten en dan naar Leer, terwijl je ook de stopper uit Leeuwarden door zou kunnen laten rijden als stopper naar Winschoten.
Zoals het nu in het PvE staat, is die vrijheid er niet bij de treinen uit Leeuwarden, die zouden allemaal bij Europapark moeten gaan keren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Hainje »

Bij de eerstvolgende Nota vragen over stellen of dat aangepast kan worden. Zullen de provincies vast niet moeilijk over doen.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Station Leeuwarden heeft maar een doorgaand perronspoor, en Groningen op dit moment ook (maar daar zijn plannen voor een perrontunnel)
In Groningen staat meer te gebeuren dan alleen de tunnel, als ik de ProRail-site goed begrijp gaat het hele emplacement op de schop.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door regenmaker »

Het hele busstation wordt naar het zuiden van het station verplaatst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PHS

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door ov'tje »

Hainje schreef:Bij de eerstvolgende Nota vragen over stellen of dat aangepast kan worden. Zullen de provincies vast niet moeilijk over doen.
Zolang je aan de provinciale eisen voldoet zou het moeten kunnen.
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door ZipperZapper »

Even over de sluiting van Sappemeer-Oost: RTV Noord schermt vandaag met een quote van een bewoner: 'Ik kom niet meer op mijn werk.' 'Dan moet ik wel heel ver fietsen.' - http://www.rtvnoord.nl/nieuws/169969/Ik ... on-meer-is

Misschien zie ik het mis, want ik kom nooit in die hoek, maar station Hoogezand-Sappemeer is toch maar 1,7(!) km fietsen verderop?!
PHS

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Lijn65 »

Station Kropswolde hoeft in de nieuwe concessie nog maar 2 keer per uur bediend te worden
Basislijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Vinny »

Het is een spoorlijn, geen sneltram. Er kan nog wel wat radicaler geschrapt worden in de tussenhaltes. Het levert het grootste deel van de reizigers tijdwinst op, en voor een aantal mensen is het iets verder fietsen. Nou ja, boeiend, dat moeten reizigers in andere delen van Nederland ook...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door groningen »

Kropswolde is volgens mij alleen van belang voor de Julianastraat. Martenshoek moet gewoon blijven. Hoogezand-Sappemeer mag wel een uitgang naar het zuiden hebben. En Sappemeer Oost; sorry, maar voor mij mag het gesloten worden. Ten oosten ligt er alleen industrie!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door groningen »

Ga in de nieuwe dienstregeling kijken naar treinen van Groningen naar Bad Nieuweschans. Tussen 17.52 en 22.22 is er geen enkele trein naar deze grensplaats vanaf Stad.

Ze zijn niet blij; soms verplicht (2 keer) in Wischoten. > http://www.rtvnoord.nl/nieuws/170520/Ba ... ing-Arriva
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Frank93 »

Heb even gekeken en ik zie gewoon ritten staan tussen die tijden:

Afbeelding

https://www.arriva.nl/consumenten/reisi ... 11-12-2016
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door groningen »

Kijk eens op de NS reisplanner. Heb bericht gekregen van Arriva dat het wel goed komt.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Frank93 »

Oja daar staan ze niet bij inderdaad, misschien moeten ze er nog ingezet worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door reisthijs »

Dat komt zo te zien doordat de treinen die de grens over gaan andere nummers hebben gekregen dan in de huidige dienstregeling.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door groningen »

Ik heb gehoord dat de treinvervangende bus gisteren tenminste 1 keer van halte A/B is vertrokken en niet van P.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Dennenboom »

Is dat erg?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Bericht door Vinny »

Schandalig inderdaad. Zware boete voor deze flagrante overtreding van de concessie-voorwaarden. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten