Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Niemand heeft hem gemist klaarblijkelijk, dus opheffen.
Laatst gewijzigd door isadora op do 29 dec 2016, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Leugens vertel je maar ergens anders.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De inschrijving voor de concessie is vanaf vandaag geopend. Alle documenten zijn hier te vinden: http://www.fryslan.frl/beleidsthemas/op ... steding-ov
Een paar opvallende zaken die nog niet genoemd zijn in dit topic:
- Er wordt gedacht aan een nachttrein Groningen - Leeuwarden die aansluit op de late trein uit Zwolle in de nachten naar vrijdag en zaterdag.
- De nieuwe concessiehouder moet meewerken aan onderzoeken om treinverbindingen naar Stadskanaal en Bremen te realiseren.
- Er wordt in eerste instantie alternerend gestopt in Buitenpost en Veenwouden. In 2022 wordt besloten of de sneltrein alternerend blijft stoppen of dat een van beide wordt gekozen.
- Er zijn wat veranderingen in frequentie en tijden, bijvoorbeeld dat er nog minstens 1 trein tussen 01:00 en 02:00 moet vertrekken tussen Groningen en Leeuwarden vv.
- Het is toegestaan een aparte pendeldienst te rijden tussen Groningen en Eemshaven, aansluitend op de boot. Deze trein moet dan wel stoppen op Roodeschool. Dat is creatief.
- De nieuwe sneltrein Winschoten stopt alleen in Groningen Europapark. De inschrijver moet er wel rekening mee houden dat er een of twee stops aan toegevoegd zouden kunnen worden. Waar de de internationale trein naar Bremen moet gaan stoppen wordt nog onderzocht.
- Er wordt onderzocht of een stop in Duurkenakker (tussen Zuidbroek en Veendam) een optie is als de treinen gaan doorrijden naar Stadskanaal.
Een paar opvallende zaken die nog niet genoemd zijn in dit topic:
- Er wordt gedacht aan een nachttrein Groningen - Leeuwarden die aansluit op de late trein uit Zwolle in de nachten naar vrijdag en zaterdag.
- De nieuwe concessiehouder moet meewerken aan onderzoeken om treinverbindingen naar Stadskanaal en Bremen te realiseren.
- Er wordt in eerste instantie alternerend gestopt in Buitenpost en Veenwouden. In 2022 wordt besloten of de sneltrein alternerend blijft stoppen of dat een van beide wordt gekozen.
- Er zijn wat veranderingen in frequentie en tijden, bijvoorbeeld dat er nog minstens 1 trein tussen 01:00 en 02:00 moet vertrekken tussen Groningen en Leeuwarden vv.
- Het is toegestaan een aparte pendeldienst te rijden tussen Groningen en Eemshaven, aansluitend op de boot. Deze trein moet dan wel stoppen op Roodeschool. Dat is creatief.
- De nieuwe sneltrein Winschoten stopt alleen in Groningen Europapark. De inschrijver moet er wel rekening mee houden dat er een of twee stops aan toegevoegd zouden kunnen worden. Waar de de internationale trein naar Bremen moet gaan stoppen wordt nog onderzocht.
- Er wordt onderzocht of een stop in Duurkenakker (tussen Zuidbroek en Veendam) een optie is als de treinen gaan doorrijden naar Stadskanaal.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dat stoppen op station Roodeschool van de Eemshavenpendel is niet zo heel vreemd; Roodeschool wordt verlegd.
Ik lees wel dat de provincies echt alles minutieus in handen wil hebben. Zo zie ik dat de vertrektijden van de stop- en sneltreinen in Leeuwarden en Groningen al praktisch vast staan. Ik wens de inschrijvers heel veel succes; speelruimte lijken ze praktisch niet te hebben.
Ik lees wel dat de provincies echt alles minutieus in handen wil hebben. Zo zie ik dat de vertrektijden van de stop- en sneltreinen in Leeuwarden en Groningen al praktisch vast staan. Ik wens de inschrijvers heel veel succes; speelruimte lijken ze praktisch niet te hebben.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Wat is er mis met een frequente snelbus naar Bremen? Investeren in een sneltrein naar Bremen is door de lange stukken enkelspoor en een brug over de Eems veel te duur voor wat het waard is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De eigen beslisruimte is inderdaad zeer klein. Het onderscheid moet in de geboden ruimte en klantinterface gaat zitten.Mikos schreef:Dat stoppen op station Roodeschool van de Eemshavenpendel is niet zo heel vreemd; Roodeschool wordt verlegd.
Ik lees wel dat de provincies echt alles minutieus in handen wil hebben. Zo zie ik dat de vertrektijden van de stop- en sneltreinen in Leeuwarden en Groningen al praktisch vast staan. Ik wens de inschrijvers heel veel succes; speelruimte lijken ze praktisch niet te hebben.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Politieke kortzichtigheid en Statussymbool.Erno-BE schreef:Wat is er mis met een frequente snelbus naar Bremen? Investeren in een sneltrein naar Bremen is door de lange stukken enkelspoor en een brug over de Eems veel te duur voor wat het waard is.
Liever € 50 mln verspillen aan een nieuwe brug over de Eems, waar 4x per dag 80 lege stoelen + 8 reizigers overheen boemelen, en het regionale busvervoer deels wegbezuinigen, dan je OV-geld efficiënt inzetten. Liever lege treinen naar Bremen laten rijden, dan 's avonds een halfuursdienst bieden op het regionale spoor rond Groningen.
Want met 100 bussen uit de regio, en een halfuursdienst naar Delfzijl is Groningen slechts een dorp. Maar met 1 trein vanuit Duitsland (ook al vervoert ie vrijwel alleen maar lucht) is het ineens een STAD.
Wanneer Rotterdam een treinverbinding heeft met Antwerpen, en Amsterdam met Berlijn, "dan moet natuurlijk" Groningen ook een treinverbinding hebben met een buitenlandse stad.
Amsterdam heeft een internationale treinverbinding.
Rotterdam heeft een internationale treinverbinding.
Roosendaal heeft een internationale treinverbinding.
Hengelo heeft een internationale treinverbinding.
Deventer heeft een internationale treinverbinding.
Maastricht heeft een internationale treinverbinding.
ZIE JE WEL DAT GRONINGEN OOOOOOOOOK EEN ECHTE STAD IS !!!!!
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
En dat terwijl Groningen nu al een internationale uurdienst heeft. Kunnen we voor 50 miljoen niet wat leuke dingen in Weener doen, zodat dat meer stadse allures krijgt?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Met een bus trek je nou eenmaal geen reizigers. Mensen zitten liever drie uur in een trein dan twee uur in een bus.Erno-BE schreef:Wat is er mis met een frequente snelbus naar Bremen? Investeren in een sneltrein naar Bremen is door de lange stukken enkelspoor en een brug over de Eems veel te duur voor wat het waard is.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Je vergeet onder andere nog de plaatsen in de uithoeken van ons land... Enschede, Venlo, Maastricht & Heerlen die ook een Internationale verbinding hebben. En in de toekomst waarschijnlijk ook nog Coevorden.Roeland schreef:Politieke kortzichtigheid en Statussymbool.Erno-BE schreef:Wat is er mis met een frequente snelbus naar Bremen? Investeren in een sneltrein naar Bremen is door de lange stukken enkelspoor en een brug over de Eems veel te duur voor wat het waard is.
Liever € 50 mln verspillen aan een nieuwe brug over de Eems, waar 4x per dag 80 lege stoelen + 8 reizigers overheen boemelen, en het regionale busvervoer deels wegbezuinigen, dan je OV-geld efficiënt inzetten. Liever lege treinen naar Bremen laten rijden, dan 's avonds een halfuursdienst bieden op het regionale spoor rond Groningen.
Want met 100 bussen uit de regio, en een halfuursdienst naar Delfzijl is Groningen slechts een dorp. Maar met 1 trein vanuit Duitsland (ook al vervoert ie vrijwel alleen maar lucht) is het ineens een STAD.
Wanneer Rotterdam een treinverbinding heeft met Antwerpen, en Amsterdam met Berlijn, "dan moet natuurlijk" Groningen ook een treinverbinding hebben met een buitenlandse stad.
Amsterdam heeft een internationale treinverbinding.
Rotterdam heeft een internationale treinverbinding.
Roosendaal heeft een internationale treinverbinding.
Hengelo heeft een internationale treinverbinding.
Deventer heeft een internationale treinverbinding.
Maastricht heeft een internationale treinverbinding.
ZIE JE WEL DAT GRONINGEN OOOOOOOOOK EEN ECHTE STAD IS !!!!!
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ja die plaatsen liggen ook bijna in Duitsland. Dan Den Haag en Eindhoven die missen node een internationale trein
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
@cassie: er komt echt geen treinverbinding tussen Coevorden en Bad Bentheim, als er nu niet eens een bus rijdt, hoe kan een trein dan haalbaar worden? Tevens moet de provincie Overijssel bezuinigen, dan zou je als provincie gek zijn om voor een man en een halve paardenkop een trein gaan regelen.
@dennistd: tussen Nürnberg en Praag rijdt nu 1x/2 uur een snelbus die nog behoorlijk succesvol is, in ieder geval aantrekkelijker dan met de trein via Cheb/Eger. Snelbussen kunnen heus wel.
@dennistd: tussen Nürnberg en Praag rijdt nu 1x/2 uur een snelbus die nog behoorlijk succesvol is, in ieder geval aantrekkelijker dan met de trein via Cheb/Eger. Snelbussen kunnen heus wel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Detail, Coevorden ligt in Drenthe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Eens. Duitsland wil graag de verbinding tussen Band Bentheim en Neuenhaus heropenen. Dat staat gepland voor eind 2018. Het zou mij niet verbazen als de Duitsers bij succes de lijn verder doortrekken naar Emlichheim, dan ben je dus al bijna in Coevorden. Met andere woorden: een grote investering vind ik het niet waard, maar het zou zomaar kunnen dat de lijn er over een jaar of 20 langzaam is ingeslopen. Grappig detail: mocht de lijn Groningen - Veendam ooit nog doorgetrokken worden tot Emmen (kleine kans), dan krijg je dus een nieuwe noord-zuid verbinding Groningen - Bad Benthem via Emmen en Coevorden.Erno-BE schreef:@cassie: er komt echt geen treinverbinding tussen Coevorden en Bad Bentheim, als er nu niet eens een bus rijdt, hoe kan een trein dan haalbaar worden? Tevens moet de provincie Overijssel bezuinigen, dan zou je als provincie gek zijn om voor een man en een halve paardenkop een trein gaan regelen.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Ik zou zeggen de spoorbrug over de Eems verbeteren en wat versnellingsmaatregelen zodat de trein Groningen-Leer ook in Leer comfortabele aansluitingen heeft.Dennenboom schreef:En dat terwijl Groningen nu al een internationale uurdienst heeft. Kunnen we voor 50 miljoen niet wat leuke dingen in Weener doen, zodat dat meer stadse allures krijgt?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Tot 14.45 heeft het verkeer naar Roodeschool en Delfzijl stil gelegen. Tijdens het aanleggen van een faunapassage ging het spoor omhoog.
RTV Noord: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/174307/Fo ... lat-update
RTV Noord: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/174307/Fo ... lat-update
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Provincie: 'Arriva controleert nog altijd niet voldoende in trein'
Vervoersbedrijf Arriva controleert nog altijd niet genoeg in de trein. Tot die conclusie komt gedeputeerde Fleur Gräper na bestudering van de cijfers over de jaren 2015 en 2016. Arriva heeft weliswaar verbetering getoond ten opzichte van het jaar 2014, maar dat is nog niet voldoende. 'En dat zal financiële consequenties hebben voor Arriva', zegt Gräper. 'Bij de uitvoering van het programma Sociale Veiligheid heeft de provincie een subsidiebedrag beschikbaar gesteld. Een deel van de subsidie zullen we terugvorderen.'Gräper verwacht dat Arriva voor 2017 wel positieve cijfers kan overhandigen. 'Arriva heeft kenbaar gemaakt extra stewards in te zetten. Onze verwachtingen zijn dus positief. Maar het is nu aan Arriva.'
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/174851/Pr ... e-in-trein
Vervoersbedrijf Arriva controleert nog altijd niet genoeg in de trein. Tot die conclusie komt gedeputeerde Fleur Gräper na bestudering van de cijfers over de jaren 2015 en 2016. Arriva heeft weliswaar verbetering getoond ten opzichte van het jaar 2014, maar dat is nog niet voldoende. 'En dat zal financiële consequenties hebben voor Arriva', zegt Gräper. 'Bij de uitvoering van het programma Sociale Veiligheid heeft de provincie een subsidiebedrag beschikbaar gesteld. Een deel van de subsidie zullen we terugvorderen.'Gräper verwacht dat Arriva voor 2017 wel positieve cijfers kan overhandigen. 'Arriva heeft kenbaar gemaakt extra stewards in te zetten. Onze verwachtingen zijn dus positief. Maar het is nu aan Arriva.'
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/174851/Pr ... e-in-trein
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
NS doet niet mee: http://www.volkskrant.nl/economie/ns-dr ... ~a4470897/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Tekenend voor het perspectief. In Nederland zijn meer mensen te vinden die bij een nieuwe baas aan slag hopen te kunnen.Maar de OR en vakbonden vrezen voor het lot van de vierduizend werknemers die nu bij de NS in dienst zijn en in de toekomst bij een nieuwe baas aan de slag moeten.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
De gunning is geweest; Arriva mag nog eens 15 jaar door!
https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/201 ... ervoerder/
https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/201 ... ervoerder/
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Basislijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Waren er überhaupt andere bieders op deze concessie?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Hybride? Gingen ze niet voor uitstootloos OV?
Had trouwens wel wat meer verwacht bij 'nachttreinen' :')
Had trouwens wel wat meer verwacht bij 'nachttreinen' :')
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Dit staat er onder aan bij RTV Noord:reisthijs schreef:Waren er überhaupt andere bieders op deze concessie?
Drie partijen deden mee aan de aanbesteding, maar alleen Arriva heeft een bieding gedaan.
Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen
Volgens RTV Noord niet:reisthijs schreef:Waren er überhaupt andere bieders op deze concessie?
Ik ben wel benieuwd naar de hybride treinen: komen er daadwerkelijk nieuwe treinen of wordt de motorbak simpelweg vervangen door een ander type?Drie partijen deden mee aan de aanbesteding, maar alleen Arriva heeft een bieding gedaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten