Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor groningen » Di 26 Jun 2018, 14:34

Langs het spoor van Groningen naar Leeuwarden is vanaf het inrijsein bij de Paterswoldseweg tot aan de Peizerweg een provisorisch instabiel hekwerk aangebracht om ongelukken (of wat dan ook voor reden) te voorkomen.

Het gebied van het 2de spoor in Hoogkerk ziet er aan een biljartlaken uit (zo vlak). Het betekent dan wel dat er bij de suikerfabriek 3 sporen komen te liggen. Alleen die spoorbrug?! Wordt die ook 2 sporig, dat is dan vreemd, want het nieuwe (toekomstige) spoor ligt ten zuiden van het huidige spoor, maar het niet gebruikte spoor op de spoorbrug ligt ten noorden van de huidige.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12077
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor Vinny » Di 26 Jun 2018, 19:55

Roeland schreef:Ik denk dat een snelbus, die ieder uur Groningen - Leer rijdt, aanzienlijk voordeliger zal zijn.
Als je die € 80 mln deelt door het aantal reizigers dat de eerstvolgende 10 jaar gebruik zou maken van die brug, dan kom je volgens mij op een astronomisch (en onverantwoord) bedrag uit.

Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje klaar ben met de totale incompetentie bij onze oosterburen als het gaat om beheer en instandhouding van de infrastructuur. Geen Nederlands belastinggeld heen sturen lijkt me. Duitsland is geen derde wereldland, die kunnen prima hun eigen boontjes doppen. Als ze die brug eens gaan repareren kunnen we nog eens gaan kijken of we treinen vanuit ons land de grens over kunnen "schoppen" richting Leer of zelfs verder.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 491
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor bys1 » Di 26 Jun 2018, 20:12

In het PvE voor de concessie 2020-2035 gaf de provincie aan de trein Groningen-Leer in de toekomst door te willen trekken tot Bremen.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor groningen » Vr 29 Jun 2018, 13:00

De vraag is of een draaibrug aan beide kanten dezelfde lengte moet hebben vanwege het gewicht. Het draaigedeelte moet dan zeg maar in het midden van de rivier liggen. De Jann-Berghaus-Brücke voor het straatverkeer in Leer (iets noordelijker gelegen) heeft een klapgedeelte van 63 meter. En die brug was voor 1991 een draaibrug uit 1950 met dezelfde naam. De oude brug was toentertijd de grootste draaibrug ter wereld.

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 491
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor bys1 » Vr 29 Jun 2018, 13:20

Dat hoeft niet per se, je kan ook aan één kant extra gewicht aanbrengen om het gelijk te trekken. Zie je bij gewone ophaalbruggen ook.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor groningen » Vr 29 Jun 2018, 13:27

Zo zag de draaibrug in Leer eruit. Bij zo'n laag niveau zal het wel telkens geopend moeten worden bij een passage.

Afbeelding
Bron: General Anzeiger

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12077
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor Vinny » Vr 29 Jun 2018, 23:07

Draaibrug. Spoorlijn. Breed kanaal. Zou dat nou nergens anders ter wereld bestaan?
https://goo.gl/maps/ujfWFHEYqXz
(A)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor groningen » Di 03 Jul 2018, 12:47

Het leuke is dat oostelijk in Martigues er vaste bruggen zijn en de doorvaarthoogte niet hoger dan 10 meter is.

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor groningen » Di 10 Jul 2018, 14:46

Nog even het bericht dat vorige week maandag een beginnend bestuurder uit Lemmer zo schrok van de bellen op spoorwegovergang van de Hoendiep in Groningen, dat ze auto parkeerde op het spoor. Auto werd geraakt door een trein naar Roodeschool; 30 jaar oudere bijrijder raakte gewond. De volgende dag kwam er een discussie in de krant of zo vroeg rijden (qua leeftijd) een goed ding is.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3417
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor cassie127 » Di 10 Jul 2018, 15:55

Mooi samengevat :X

Mis toch nog wel een paar dingen en zie ook wat dingen er in die niet kloppen...

Bijrijder (47) zwaargewond na aanrijding tussen auto en trein op Hoendiep https://nu.nl/groningen/5342123/bijrijd ... ndiep.html
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)


marcel.nl
Berichten: 413
Lid geworden op: Do 06 Feb 2014, 13:59

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor marcel.nl » Za 14 Jul 2018, 08:18

Ja die kapitein is goed bezig. Het kan zo simpel zijn.

SuperGhost
Berichten: 2657
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor SuperGhost » Za 14 Jul 2018, 15:32

Kijk, dat is nu nog eens met de klant meedenken! _O_

Nicketick
Berichten: 516
Lid geworden op: Do 23 Jan 2014, 19:22

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor Nicketick » Do 26 Jul 2018, 23:25

Arriva gaat morgen maar beperkt rijden, aldus een bericht op de website. Dit in verband met “specifieke materiaalstoring”. Iemand enig idee wat voor storing dit is?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5910
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor dylanwild94 » Do 26 Jul 2018, 23:35

Misschien een te hoge defecten stand van de treinen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

OV-Hobbyist
Berichten: 387
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor OV-Hobbyist » Vr 27 Jul 2018, 00:28

Het schijnt dat de omvormers in die treintjes daar niet zo best tegen de warmte kunnen.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 491
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor bys1 » Do 20 Sep 2018, 12:17

Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

ov'tje
Berichten: 377
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012, 21:18

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor ov'tje » Wo 17 Okt 2018, 23:04

Nu het treinverkeer er op drie lijnen uit ligt is er het nodige treinvervangend vervoer. Bijna alle busboeren hier in het noorden leveren materieel, maar ook TCR doet een duit in het zakje, want MAN 3918 is naar het noorden overgebracht. Zat op de lijn naar Delfzijl of Roodeschool vanochtend.

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 637
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor MarkHul » Wo 17 Okt 2018, 23:06

Die MAN is tegenwoordig van SWT.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5910
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 17 Okt 2018, 23:08

ov'tje schreef:Nu het treinverkeer er op drie lijnen uit ligt is er het nodige treinvervangend vervoer. Bijna alle busboeren hier in het noorden leveren materieel, maar ook TCR doet een duit in het zakje, want MAN 3918 is naar het noorden overgebracht. Zat op de lijn naar Delfzijl of Roodeschool vanochtend.

Ik wil Kupers nou niet echt een Noorlijke busboer noemen. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Michael
Berichten: 10477
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor Michael » Do 18 Okt 2018, 13:19

MarkHul schreef:Die MAN is tegenwoordig van SWT.
ov'tje schreef:Nu het treinverkeer er op drie lijnen uit ligt is er het nodige treinvervangend vervoer. Bijna alle busboeren hier in het noorden leveren materieel, maar ook TCR doet een duit in het zakje, want MAN 3918 is naar het noorden overgebracht. Zat op de lijn naar Delfzijl of Roodeschool vanochtend.


Er zijn 2 voormalige Connexxion MAN's die het nummer 3918 gedragen hebben. De MAN die bij South West Tours rijdt heeft eerst het nummer 3904 gedragen voordat hij omgenummerd werd naar 3918. De andere MAN die bij Connexxion nummer 3918 had is nu de TCR 482

Voor de duidelijkheid heb ik wat linkjes naar foto's van de betreffende bussen bijgevoegd:

De voormalige Connexxion 3904:
http://www.busfoto.net/foto's/connexxio ... 12%29.html

De voormalige Connexxion 3904 omgenummerd naar 3918:
http://www.busfoto.net/foto's/connexxio ... 14%29.html

De voormalige Connexxion 3918 die nu bij TCR rijdt:
http://www.busfoto.net/foto's/connexxio ... 09%29.html
Laatst gewijzigd door Michael op Do 18 Okt 2018, 14:46, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3417
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor cassie127 » Do 18 Okt 2018, 13:27

Je moet wel een directe link naar de foto gebruiken, nu verwijs je Door naar een normale webpagina en doen ze het niet
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

Michael
Berichten: 10477
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor Michael » Do 18 Okt 2018, 13:31

Het gaat niet helemaal goed nee. Als ik de link kopieer en in de adresbalk van mijn browser plak werkt het wel. Maar zodra ik de link hier neerzet en erop klik werkt het kennelijk niet

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3417
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor cassie127 » Do 18 Okt 2018, 13:35

Het probleem is ook dat die link in je adresbalk je naar de website stuurt in plaats van het bestand. Je moet dus NIET het adres van de webpagina hebben, maar de link naar de directe foto. Die kan je krijgen door naar de pagina te gaan waar de foto's staan, en daar met je muis op de foto te gaan staan. Vervolgens gebruik je je rechter muisknop en kies je foto bekijken/linkadres van foto kopiëren. Dan heb je de link/pagina van de directe foto die wel werkt
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

Michael
Berichten: 10477
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Noordelijke Nevenlijnen

Berichtdoor Michael » Do 18 Okt 2018, 14:48

Inmiddels is het gelukt en ben ik erachter gekomen waardoor de links niet werkten. De links waren gewoon goed alleen toen ik ze in de spoiler had gezet werkten ze ineens niet meer omdat het forum de links had aangepast. Daarom heb ik ze nu maar niet in een spoiler gezet.


Terug naar “OV in Noord-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten