Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

De waarheid wereldkundig maken is nooit een goed idee als het gaat om iemand met niet-westerse achtergrond :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door AppleMoose »

Hou toch op man :') Wordt zat over bericht in de media. Maar volgens sommigen moet 'Het Probleem' dagelijks de opening zijn van alle journaals, de afsluiter zijn van alle journaals en alle andere journaalitems verdringen en vervolgens met z'n allen napraten over 'Het Probleem' in tal van praatprogramma's en dan nóg zullen er mensen zijn die zullen zeggen dat 'Het Probleem' niet benoemd wordt :')

Echt, als ik een aantal mensen moet geloven dan is het in Nederland zo erg dat we dagelijks worden verkracht en bestolen en met een tank worden gedwongen om vijf keer per dag te bidden tot Allah en bovendien door alle Burka's het echte bos niet meer kunnen zien.
Ik wil niet zeggen dat er geen problemen zijn, want die zijn er wel degelijk. Maar een beetje nuance is ook wel op z'n plaats. Bovendien, het zou fijn zijn als de roeptoeters eens met echte oplossingen zouden komen in plaats van alleen maar schreeuwen dat alle nieuwkomers tuig zijn, het land uitgezet moeten worden en dat de grenzen dicht moeten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Kom kom! De beste apotheker was vast de bereidingswijze van een medicijn aan het tonen... Wil je die man wel even in zijn waarde laten! :Y
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door nvdw »

olof schreef:Gratis vervoerkaarten voor lijn 73? Dat lijkt mij eerlijk gezegd alleen maar olie op het vuur, want dan valt heel PVV-stemmend Nederland over het BELACHELIJK dure openbaar vervoer terwijl DIE ASIELZOEKERS het weer gratis krijgen.

Verder zouden wat mij betreft asielzoekers gewoon gratis met het openbaar vervoer moeten kunnen reizen. Op de azc's is het vaak geen pretje (er is weinig te doen en er zijn veel spanningen), dus willen ze er graag op uittrekken. Velen doen dat met de fiets overigens. Het Nederlandse openbaar vervoer is niet het meest eenvoudig om te begrijpen met verschillende vervoerders en verschillende kaartjes. Vergeet niet dat ze de taal niet spreken.
Ik heb inmiddels met enige regelmaat Syriërs in de bus die inmiddels zijn gehuisvest en best een woordje Nederlands spreken. Die reizen gewoon op een OV-chipkaart. De toen nog asielzoekers die nog wel eens van of naar het AZC in Gorinchem wilden kochten bij mij gewoon een kaartje of reisden op zo'n door het COA verstrekt dagkaartje. Nooit geouwehoer.

Wat er in Ter Apel blijkbaar zit zijn Marokkanen en Algerijnen die hier in het kielzog van de werkelijke vluchtelingenstroom zijn meegekomen en hier nu op kosten van de gemeenschap de boel zitten te verkloten. Hoe typisch toch. Mijn onbezoldigde advies aan Qbuzz en/of de chauffeurs: niet meer stoppen bij de halte AZC, dan komt er vanzelf wel een oplossing.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door groningen »

Tijdens 2 gratis dagen van busvervoer van Qbuzz in Drenthe en Groningen is de beste tijd om in Ter Apel te zijn vroeg in de ochtend.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Lijn65 »

groningen schreef:Tijdens 2 gratis dagen van busvervoer van Qbuzz in Drenthe en Groningen is de beste tijd om in Ter Apel te zijn vroeg in de ochtend.
@groningen: Tip: lees die zin nog eens...
Basislijn
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door groningen »

De overlast wordt niet alleen in de bussen veroorzaakt, maar in de stad Ter Apel zelf ook.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Dus wordt er nu daadkrachtig opgetreden en zijn er camera's opgehangen :') :') :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Z2N »

Veel daadkrachtiger gaat het helaas niet, Marokko en Algerije accepteren geen migranten die naar Nederland zijn gekomen, dus kan je ze niet terug sturen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door CamilleKreemers »

nvdw schreef:
olof schreef:Gratis vervoerkaarten voor lijn 73? Dat lijkt mij eerlijk gezegd alleen maar olie op het vuur, want dan valt heel PVV-stemmend Nederland over het BELACHELIJK dure openbaar vervoer terwijl DIE ASIELZOEKERS het weer gratis krijgen.

Verder zouden wat mij betreft asielzoekers gewoon gratis met het openbaar vervoer moeten kunnen reizen. Op de azc's is het vaak geen pretje (er is weinig te doen en er zijn veel spanningen), dus willen ze er graag op uittrekken. Velen doen dat met de fiets overigens. Het Nederlandse openbaar vervoer is niet het meest eenvoudig om te begrijpen met verschillende vervoerders en verschillende kaartjes. Vergeet niet dat ze de taal niet spreken.
Ik heb inmiddels met enige regelmaat Syriërs in de bus die inmiddels zijn gehuisvest en best een woordje Nederlands spreken. Die reizen gewoon op een OV-chipkaart. De toen nog asielzoekers die nog wel eens van of naar het AZC in Gorinchem wilden kochten bij mij gewoon een kaartje of reisden op zo'n door het COA verstrekt dagkaartje. Nooit geouwehoer.

Wat er in Ter Apel blijkbaar zit zijn Marokkanen en Algerijnen die hier in het kielzog van de werkelijke vluchtelingenstroom zijn meegekomen en hier nu op kosten van de gemeenschap de boel zitten te verkloten. Hoe typisch toch. Mijn onbezoldigde advies aan Qbuzz en/of de chauffeurs: niet meer stoppen bij de halte AZC, dan komt er vanzelf wel een oplossing.
Dan moet er wel een zeer goede reden ten grondslag liggen. Je kan niet zomaar haltes opheffen.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door groningen »

Het AZC wordt aan de noord- en zuidzijde aan gedaan. Naast de Westerstraat (zuid) is er in het noorden ook halte AZ Centrum aan de Nulweg. In de link op de vorige pagina van RTV Noord stond een niet zo'n mooie laatste zin: de tijd die ze in Nederland overbruggen, gebruiken ze om toe te slaan in bijvoorbeeld Delfzijl of bij het uitgaansleven in Groningen.

Lees ook:
- Qbuzz zet controleurs in op 'asielzoekersbuslijn' 73 (alsof deze bus alleen door asielzoekers worden gebruikt)
- Chauffeurs Qbuzz: steeds meer problemen met asielzoekers in de bus
- Medewerkers azc's zijn bang voor kansloze asielzoekers

Hier wordt je niet echt blij van.

Trouwens Ter Apel schrijf je wel met 2 hoofdletters, maar dat is wel (een belangrijk) detail.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Veel daadkrachtiger gaat het helaas niet, Marokko en Algerije accepteren geen migranten die naar Nederland zijn gekomen, dus kan je ze niet terug sturen. (A)
Er staan redelijk wat gevangenissen leeg, gooi ze daar lekker in... Hoezo niet daadkrachtig? :')
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door groningen »

Nee; dan worden we weer aangeklaagd door de Raad van Europa. Volgens mij moeten we over eieren gaan lopen.
PHS

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Want mensen die strafbare feiten plegen mag je niet meer opsluiten tegenwoordig? :X -o-
PHS

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

olof schreef:Maar je moet heel wat op je kerfstok hebben wil je de gevangenis in belanden.
Dat valt vies tegen kan ik je vertellen :')
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Chrysa »

Wat heb je misdaan Aking? :o
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Misdaan kun je over discussieren, gedaan genoeg :wink:
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Statler Rail »

Er zijn inmiddels een paar criminele asielzoekers veroordeeld:

De politierechter in Assen wond er woensdag geen doekjes om. 'U bent een nep-asielzoeker', beet hij een 24-jarige man uit Marokko toe. De man stond terecht voor zakkenrollen in de Groninger binnenstad.

De man werd op 12 november in de stad aangehouden. Bij het fouilleren rolden er acht mobieltjes uit zijn zakken. De rechter veroordeelde de man tot 28 weken (bijna zeven maanden) cel.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/170902/Re ... sielzoeker

7 maanden onvoorwaardelijke celstraf voor zakkenrollen is voor Nederlandse begrippen behoorlijk stevig.

Overigens lijkt het er op dat de groep asielzoekers in Groningen misschien dezelfde groep is die vorig jaar in Keulen overlast veroorzaakten: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/171302/Zi ... ielzoekers
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door groningen »

Ik adviseer jullie om niet de NRC of NRC Next te lezen, als jullie denken dat het in Ter Apel wel meevalt.

Plaats een link van de NRC en vel je eigen oordeel: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/08/ka ... 3-a1535656
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Chrysa »

Kabaal aan het kanaal
De stagaire was weer druk bezig zie ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten