Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door isadora »

Misschien toch maar gratis vervoer voor onze gevluchte Syriërs?
Dit wordt natuurlijk ook niks zo:

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/115928/ ... -in-de-bus
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Michael 1988 »

Alleen gaat het hier niet om Syriërs volgens het artikel.
PHS

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Chrysa »

olof schreef: Het Nederlandse openbaar vervoer is niet het meest eenvoudig om te begrijpen met verschillende vervoerders en verschillende kaartjes. Vergeet niet dat ze de taal niet spreken.
Pak je chipkaart, ram hem tegen zo'n lezer en klaar. Doe hetzelfde als je uitstapt.
PHS

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Natorious »

Ik zie meer iets in het uitdelen van OV-chipkaarten, zodat de drempel om met het OV op een eerlijke wijze te reizen lager wordt.
Chrysa schreef: Pak je chipkaart, ram hem tegen zo'n lezer en klaar. Doe hetzelfde als je uitstapt.
Je moet realiseren dat een systeem als deze niet vanzelfsprekend is voor iedereen. Daarnaast zit je met (beperkt aantal, met name op het platteland) oplaadpunten, een saldo-minimum en andere zaken die best ingewikkeld zijn. Wellicht kan daar op een AZC ooit uitleg over worden gegeven.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Mr-W »

isadora schreef:Misschien toch maar gratis vervoer voor onze gevluchte Syriërs?
Dit wordt natuurlijk ook niks zo:

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/115928/ ... -in-de-bus
In Vlaanderen wordt een buskaart geregeld door het AZC (€40 per jaar). Mij lijkt het veel goedkoper om voor ze openbaar vervoer te regelen dan de inzet van extra handhavers, al is VNL het niet met me eens.
Dat gezeur over de bekeuringen die worden verscheurd van de handhavers kan ik ook niet plaatsen, het is namelijk niet strafbaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Dus omdat het niet strafbaar is is het wel prima? :X
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Lijn65 »

Dus omdat die gelukszoekers het ov in Nederland niet snappen moet het maar gratis voor ze zijn? wat is dat voor onzin?
Basislijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Hainje »

Als ik mij niet vergis krijgen asielzoekers vanuit het AZC al een OVC mee. Sowieso zijn de meeste asielzoekers hier in NL echt niet achterlijk (vaak HBO/WO-denkniveau), de 'minder slimme' asielzoekers vluchten naar landen als Jordanië enz. Die komen nog niet in W-Europa terecht al zouden ze willen.
🍉
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door gebruiker77 »

Het is misschien mogelijk dat de landelijke overheid een financiële bijdrage doet voor een OV chipkaart met saldo. Op die manier profiteert het OV en wordt het 'gratis reizen' niet afgewenteld op concessies die nou eenmaal meer asielzoekers en/of vluchtelingen hebben. Op die manier kunnen asielzoekers ook naar andere activiteiten die buiten hun azc zijn, en draagt het hopelijk bij aan integratie.
Tot slot kan het natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat overlast zorgt voor gratis reiskaartjes. Dat is volkomen de verkeerde richting. Zo los je problemen juist niet op.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Mr-W »

Lijn65 schreef:Dus omdat die gelukszoekers het ov in Nederland niet snappen moet het maar gratis voor ze zijn? wat is dat voor onzin?
Asielzoekers zijn geen gelukszoekers/economische migranten maar vluchtelingen die thuis niets meer hebben of moeten vrezen voor vervolging. Vind het wel jammer dat de PVV en VNL dit zo door elkaar halen.
Hainje schreef:Als ik mij niet vergis krijgen asielzoekers vanuit het AZC al een OVC mee.
Volgens mij verschilt dat per azc, ik heb ze in Boxmeer ook wel eens kaartjes zien kopen.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Statler Rail »

Waarom zou je tuig dat buschauffeurs bedreigt belonen met gratis buskaartjes? Het is toch onacceptabel dat OV-personeel en reizigers bescherming nodig hebben tegen aggressieve nep-vluchtelingen? Vreemdelingendetentie in afwachting van gedwongen uitzetting lijkt mij meer op zijn plaats.

Voor de duidelijkheid: "asielzoeker" en "vluchteling" zijn twee verschillende begrippen. Een vluchteling is iemand die op grond van het VN-vluchtelingenverdrag bescherming verdient. Dit zijn asielzoekers die juist géén vluchteling zijn. Volgens de burgemeesters van de betrokken plaatsen betreft het vooral Marokkanen en Georgiërs. Nogmaals, dat zijn geen vluchtelingen maar feitelijk gewoon illegale vreemdelingen zonder enig recht op verblijf in Nederland. Als die zich schuldig maken aan criminaliteit zoals beroving, zakkenrollen en bedreiging, dan lijkt het mij niet logisch om hen met een gratis buskaartje te belonen. Of zeg ik nu iets heel geks?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Je zegt nu iets heel geks! Met pek en veren het land uit! En daarna stenigen en het liefst de dood! Hoe kun je zoiets zeggen over deze arme mensen! :x [/wegkijkmodus]
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door dennistd »

Een gratis kaartje, prima hoor. Maar dan wel een kaartje voor een enkele reis terug naar het land van herkomst. :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Mr-W schreef:Asielzoekers zijn geen gelukszoekers/economische migranten maar vluchtelingen die thuis niets meer hebben of moeten vrezen voor vervolging. Vind het wel jammer dat de PVV en VNL dit zo door elkaar halen.
Asiel en een veilig thuis kunnen ze ook dichter bij buis krijgen,maar dat is dan uiteraard niet zo luxe als in Hollandistan. Hollandistan zet alles voor je klaar incluis levenslange uitkering en je Miele wasmachine, in andere landen moet je er hard voor werken.

Ik snap ze wel en zou zo hetzelfde kunnen doen, maar kom niet met je "oh ze zijn zo zielig" jankverhalen. Die zijn ondertussen al te hard en vaak ontkracht.

(waarmee ik dus nadrukkelijk NIET zeg dat er niet af een toe een Verdwaalde echte vluchteling tussen zit!)

Maar kijk naar Calais, kijk naar de Servische grenzen. Wat is er zo slecht aan Frankrijk dat se persé, vaak met geweld naar het Verenigd Koninkrijk moeten? En hier in Servië (over) leven tienduizenden mensen van een schamel loon of pensioen. Waarom zouden hun dat niet kunnen? Omdat ze er dan voor moeten werken, en het kan nu eenmaal gratis! :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Wubbo »

Aking schreef:Hollandistan zet alles voor je klaar incluis levenslange uitkering en je Miele wasmachine, in andere landen moet je er hard voor werken.
Is niet waar.
Aking schreef:Maar kijk naar Calais, kijk naar de Servische grenzen. Wat is er zo slecht aan Frankrijk dat se persé, vaak met geweld naar het Verenigd Koninkrijk moeten? En hier in Servië (over) leven tienduizenden mensen van een schamel loon of pensioen. Waarom zouden hun dat niet kunnen? Omdat ze er dan voor moeten werken, en het kan nu eenmaal gratis! :Y
Het gros van de mensen die naar het VK gaan op deze manier belanden daar in de illegaliteit. Dus geen uitkering, geen sociale zekerheid, etcetera. Niet willen/kunnen werken lijkt me dus niet het argument.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Maar waarom dan daarheen om in de illegaliteit te belanden als het ze enkel om een veilig heenkomen vanwege de oorlog/situatie in het land van herkomst te doen is? (A)

Dan hadden ze toch al veel eerder kunnen stoppen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Suus »

Veel van die mensen in Calais die naar het VK willen doen dat omdat ze er al familie hebben en omdat er Engels wordt gesproken. Het zijn ook eerder staatsburgers van landen waar slechts beperkt asiel aan wordt verleend, zoals Pakistan of Gambia. In dat laatste land is overigens vorige week de president die daar ooit na een staatsgreep aan de macht kwam en onsterfelijk werd geacht na 22 jaar weggestemd.

Eritrese en Syrische staatsburgers krijgen over het algemeen veel makkelijker asiel en zijn dan ook minder geïnteresseerd in het VK.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door AppleMoose »

Aking schreef:Hollandistan zet alles voor je klaar incluis levenslange uitkering en je Miele wasmachine, in andere landen moet je er hard voor werken.
Uh, nee. Zij krijgen gedurende de tijd dat ze in een AZC zitten een kleine uitkering (Niet omdat ze niet willen werken, maar omdat ze niet mogen werken)waarvan ze alles zelf moeten bekostigen, inclusief alle maaltijden. Krijgen ze "gratis" maaltijd vanuit het AZC (let op: Dit betreft enkel ontbijt, lunch en avondmaal, tussendoortjes moet je zelf kopen) is de "uitkering" ook lager. Tijdens de periode in het AZC krijgen ze enkele spullen te leen zoals beddengoed en wanneer zij zelf hun maaltijden moeten verzorgen ook kookspullen. Zodra ze het AZC verlaten moeten ze die spullen weer inleveren. Wanneer zij een (tijdelijke) verblijfsvergunning krijgen en een huis toegewezen krijgen, krijgen ze een lening waarvan ze een inrichting kunnen kopen, indien ze zelf geen geld meer hebben. Die lening moeten ze dus terugbetalen. (Vaak zie je dat de lening wordt verstrekt in punten en ze daarmee bij de kringloop spullen mogen uitzoeken)
Verder mogen zij niet zomaar beroep doen op uitkeringen zoals de bijstand en wanneer zij daar wel recht op hebben, gelden daar de zelfde regels voor als voor ieder ander.

Qua gratis OV: Nieuwkomers moeten totdat hun verblijfsvergunning rond is, zich om de zoveeltijd melden in Ter Apel. Daarvoor krijgen ze een dagkaart vanuit het AZC. Andere reizen moeten ze zelf bekostigen en dat lijkt mij verder prima.
En verder: Als jij je misdraagt in een land waar je te gast bent, dan mag je wat mij betreft ophoepelen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door Aking »

Ronaldussen schreef:Als jij je misdraagt in een land waar je te gast bent, dan mag je wat mij betreft ophoepelen.
:o
Was jij niet die linkse SP rakker? (A)

(niet dat ik het niet met je eens ben op dit punt overigens :Y)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door AppleMoose »

Toen ik lid werd van de SP waren ze hier wat "strenger" in. Was nog in de goede oude tijd van Jan Marijnissen.
Het huidige knuffelgehalte is een van de redenen waarom ik twijfel of ik bij de komende verkiezingen weer op de SP ga stemmen.
Sowieso ben ik op dit punt een stuk rechtser dan menig linkse partij.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door JWM »

Ik mis hier in de discussie het punt dat er groepen uit Noord-Afrika hier heen komen die al van te voren weten dat ze worden afgewezen enkel en alleen maar om de procedure te doorlopen en de vertrekpremie op te strijken. Juist deze groep veroorzaakt veel problemen. http://nos.nl/artikel/2143258-vertrekpr ... wijnt.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door AppleMoose »

Dat die vertekpremie verdwijnt is een eerste goede zet. Nu voor zorgen dat die groep zo snel mogelijk weer terugkeert naar land van herkomst.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Gratis vervoerkaarten voor lijn 73 Emmen-ter Apel?

Bericht door iamthedutchdude »

Is dit een goed idee als dit in het nieuws word gebracht ??
https://www.emmen.nu/nieuws/emmen/47239 ... ekers.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten