Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door isadora »

Zeker twee slachtoffers bij een botsing op een onbewaakte overweg:

http://nos.nl/artikel/2165226-zeker-twe ... ingen.html

Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door Nicketick »

Ik vrees het ergste als ik de paragraaf over de lammetjeskijkdag in het artikel lees....
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door PatrickM »

De NOS spreekt nu van 1 volwassene en 1 kind. Triest gebeuren zo, dit is ongeluk twee op deze overweg in 2 maanden.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door groningen »

Het vreemde is dat er een afgeslankte AKI als het ongeluk aan de Oude Trekweg in Harlingen is gebeurd. Met Google Streetview kun je tot bijna de spoorlijn komen. Ik snap alleen niet; er staat Leeuwarden op de trein, maar het sein staat niet aan de westzijde van de overgang.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door Ardan »

Wat voor sein bedoel je?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door ArrivaBas »

Het voorsein naast de trein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door groningen »

Denk toch dat het een trein naar Leeuwarden was. Vreemde is (het is in de ochtend gebeurd), dat er dus geen sprake kan zijn door verblind door de zon, want de trein kwam uit het westen. Vreemd is wel dat er al gekeerd werd in Dronrijp en dat er niet werd doorgereden naar Franeker. Sinds een kleine tijd (twittermelding om 20.19) rijdt Arriva weer normaal. Ik sta eigenlijk (niet helemaal) op een punt van waar wat gebeurd is, ga ik niet meer met de trein passeren. Nu dan hoef ik niet meer Groningen te verlaten, want op de Peizerweg is ooit een scholier geschept en de andere kant op is op de Esperantostraat 2 jaar geleden iemand onder de trein gekomen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door Aking »

Lekker daar blijven dan *O*
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door groningen »

Zal helaas niet lukken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door Wubbo »

De meeste ongevallen gebeuren in huis, statistisch gezien.

Het blijft een triest verhaal: de slachtoffers zijn een vader (31 jaar) en zijn zoontje (3) (bron), die net lammetjes hadden gekeken bij een boer.
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door verfmeer »

Eigenlijk wel logisch dat het dan juist op zo'n dag misgaat. Mensen die vaker op die boerderij komen kennen de situatie beter en zullen daardoor minder snel dit soort fouten maken.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door Durashift »

groningen schreef:Denk toch dat het een trein naar Leeuwarden was. Vreemde is (het is in de ochtend gebeurd), dat er dus geen sprake kan zijn door verblind door de zon, want de trein kwam uit het westen. (..).
Gezien de locatie en tijdstip, denk ik dat de zon juist op/in de AKI lamp scheen. Daarmee dus, vanuit de positie van de bestuurder (helling op..) niet zichtbaar dat het werkte?

Trieste zaak hoor. Zeker ook voor de andere aanwezigen op die boerderij. Zwarte dag voor hen, denk ik.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door Durashift »

verfmeer schreef:Eigenlijk wel logisch dat het dan juist op zo'n dag misgaat. Mensen die vaker op die boerderij komen kennen de situatie beter en zullen daardoor minder snel dit soort fouten maken.
Nu ja.. gezien het feit dat er in februari nog een ongeluk was.. zou ik wel denken, als boer zijnde.. : er komen vreemde mensen op mijn erf.. het spoor blij(f)kt gevaarlijk. Laat ik zelf extra maatregelen nemen. Misschien iemand op de uitkijk zetten? Extra borden (die nu wel geplaatst worden..) al neerzetten?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Dodelijk treinongeval bij Harlingen

Bericht door groningen »

Trein is om 11.16 vertrokken uit Harlingen. Tweet van Luchtvaart Noord Nederland: Lifeliner 4 is starting up at Eelde airport for a scramble to Harlingen (Friesland). Time: 1126 LT. Vertrek uit Franeker richting Harlingen is om 11.33, dus in principe moet het wel richting Leeuwarden zijn geweest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten