Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Nicketick »

Het gemak van een bus voor de deur van de inwoners van Tersluis was van korte duur. Qbuzz rijdt niet meer naar Tersluis omdat er geen verlichting aanwezig is en dit onveilige situaties op zou leveren.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door isadora »

QBuzz in Noord-Korea? :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Bjarte »

Wat mij opvalt is dat de halte Sportlaan nu definitief verdwenen is. Dat terwijl lijn 8 hier in de avonduren en zondagen (als het rondje Overwinningsplein wordt overgeslagen) nog steeds langs komt. Nog opvallender is dat de halte VK Verschuurbrug door lijn 25 wel wordt bediend en door lijn 8 niet. Overigens een goede zaak dat de haltes Boerhaavelaan en Sportpark Corpus den Hoorn zijn toegevoegd. Een blijvend gat in de halteplaatsen is een halte ter hoogte van de Multatulistraat. De afstand tussen Jan Luykenstraat en Overwinningsplein is te groot. Van Schendelstraat richting noord zou ik dan juist weer afschaffen om tijd te besparen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Daniel »

Nicketick schreef:Het gemak van een bus voor de deur van de inwoners van Tersluis was van korte duur. Qbuzz rijdt niet meer naar Tersluis omdat er geen verlichting aanwezig is en dit onveilige situaties op zou leveren.
Storing is sinds gisteren weer opgeheven aldus Qbuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Kevster »

Bjarte schreef:Wat mij opvalt is dat de halte Sportlaan nu definitief verdwenen is. Dat terwijl lijn 8 hier in de avonduren en zondagen (als het rondje Overwinningsplein wordt overgeslagen) nog steeds langs komt. Nog opvallender is dat de halte VK Verschuurbrug door lijn 25 wel wordt bediend en door lijn 8 niet. Overigens een goede zaak dat de haltes Boerhaavelaan en Sportpark Corpus den Hoorn zijn toegevoegd. Een blijvend gat in de halteplaatsen is een halte ter hoogte van de Multatulistraat. De afstand tussen Jan Luykenstraat en Overwinningsplein is te groot. Van Schendelstraat richting noord zou ik dan juist weer afschaffen om tijd te besparen.
Ik snap niet waarom die bus niet gewoon standaard via het Overwinningsplein rijdt. Lijn 9 rijdt daar ook standaard. Sportlaan en Verschuurbrug weer toevoegen alleen in de avond en op zondag lijkt me niet echt meerwaarde hebben. Reizigers voor Sportlaan kunnen met lijn 10 en bij de Van Ketwich Verschuurbrug is er op die tijden toch niet echt een mooie overstap mogelijk en vraag ik me überhaupt af wie je blij maakt met zo'n overstap. Het aantal reizigers was al niet groot overdag en zal dan helemaal nihil zijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Kan het niet als oorzaak hebben dat op deze wijze de gemeente gehouden kan worden aan herstel van een verbeterde doorstroming voor het OV tussen Wijert en Martini?
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Nicketick »

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat Qbuzz gaat doen met de combinatie 100 en 9 in 2018. Er komen een flink aantal vluchten (Southend, Brussel, München, Nice) bij waardoor een uitbreiding van lijn 100 logisch lijkt.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Lijn 100 zou naar horen zeggen op alle lijndienstvluchten aansluiten. Ik hoop dat ze dat vasthouden.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

Zou het dus een op zichzelf staande lijn kunnen worden.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Bjarte »

Gaat de dienstregeling van lijn 100 nog op de schop? Vanaf eind maart gaat het aantal vaste lijndiensten op Eelde van drie a vier per dag naar zeven per dag (3x Londen, 2x Kopenhagen, 1x Brussel, 1x München), maar ik zie dat nog niet terug in de dienstregeling op de Qbuzz website.

Gdansk gaat er uit. Dat lijkt mij een gemis voor Qbuzz, want die busritten bracht toch behoorlijk wat centen in het laatje met al die 5 euro kaartjes.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Lijn65 »

De dienstregeling gaat op de schop, daar wordt nog aan gewerkt.
Qbuzz zal er overigens niet rouwig om zijn dat de Gdansk vluchten eruit gaan, zij zijn immers niet opbrengstverantwoordelijk. Die verantwoordelijkheid ligt bij het OV-bureau.
Basislijn
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Nicketick »

Frequentie gaat naar 7 ritten per dag: volgens de Qbuzz website. Ben wel benieuwd wat voor materieel er dan op de 9 van 07:31 naar Hoofdstation terecht gaat komen. Betwijfel ook of de twee Ebusco’s genoeg zijn voor deze 7 ritten als ze ook moeten laden.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

De bus gaat voortaan vanaf Hoofdstation via Zuiderdiep naar Airport. Om kosten te besparen en omdat 9 daar langs komt?

Die rit kan toch nog steeds door de Airportlink worden gereden? Wie weet rijdt die bus om 8:27 door als 100 naar Airport.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Dienstregeling 2018 Groningen - Drenthe

Bericht door Nicketick »

Die aangepaste route was mij nog niet eens opgevallen. Ik had het idee dat het huidige traject vooral gebruikt werd op UMCG > Hoofdstation. Ze hebben Van Ketwichverschuurbrug er trouwens ook uit gehaald.
Als je die rit inderdaad koppelt op Hoofdstation is er weinig aan de hand, een koppeling op De Punt zal niet lukken denk ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten